mormeltje schreef:Ik ben nu bijna 27 en heb al 4 jaar verkering. Het duurt nog een poosje voor we kunnen trouwen. Ik hoor zo vaak: ga maar gauw trouwen anders ben je te oud voor kinderen. Wil je een oude moeder worden?
Ik vind dat zo ontzettend vervelend! Daardoor voel ik me erg onder druk gezet.
ben je 19 dan heb je snel gehandeld (8 maanden kindje....

) en kon je je niet inhouden (soort van net ongelukje maar het niet over de lippen kunnen krijgen omdat het niet Christelijk is omdat te benoemen) maar als je 27 ben ben je onderhand weer te oud om moeder te worden.......
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
het is niet Christelijk om daar over te oordelen! Daarom heb ik er een #&@*@(&!-hekel aan als mensen het vragen. Het gaat ze geen ene r**t aan wat we samen uitspoken (of niet

) en waarom we nog even willen wachten. Ik snap uberhaupt niet waarom mensen zich daar mee bemoeien!! (afgezien van familie maar zelfs die hebben een zekere zin van terughouding nodig omdat het een zaak is die absoluut privé is). Ik zou t mijn eigen (schoon)ouders niet eens vertellen! Hoe goed de band ook is. t Is nooit goed:
1. "kind zou je het nu wel doen? economische crisis...."
2. "O meid, je bent zo onstabiel nu, kan je het allemaal wel aan?"
3. "Ik zou even wachten want...."
4. "Ik zou nu maar beginnen als ik jou was, je bent tenslotte ook al halverwege twintig!!"
5. "Hebben jullie wel genoeg gespaard? Kinderen zijn duur!"
](./images/smilies/eusa_wall.gif)