Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor liefje » 22 dec 2009 11:40

Ja deden ze toen ook eerst bellen maar dan nog 3 keer bezoek in de week,
sorry maar zat er toen niet op te wachten. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2009 12:02

tsja wij kregen ook weleens een kaartje (5 dagen nadat het kind geboren was) en daar stond ook op: graag in de kraamtijd bezoek. Tsja dan heb je nog 3 dagen... dan wordt het lastig. Als ik zo'n kaartje krijg dan stuur ik ze wel een kaart. Alleen bij fam. doen we dat niet (maar dan worden we meestal gebeld).

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 dec 2009 13:13

Wij hadden bezoek het liefst binnen 14 dagen.
Werkte goed, toen hadden we het meeste ook wel gehad. Bezoek van verder is gecombineerd met de doopdienst. Die was al vrij snel toen was de kleine 4 weken.

Spannend Bumba, hoop dat het het laatste zetje gegeven heeft.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 dec 2009 13:53

Evelien schreef:tsja wij kregen ook weleens een kaartje (5 dagen nadat het kind geboren was) en daar stond ook op: graag in de kraamtijd bezoek. Tsja dan heb je nog 3 dagen... dan wordt het lastig. Als ik zo'n kaartje krijg dan stuur ik ze wel een kaart. Alleen bij fam. doen we dat niet (maar dan worden we meestal gebeld).

Daarom vraag ik ook naar ideeën...

Binnen 14 dagen is ook niet gek nee.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 22 dec 2009 13:57

Ja dat hebben wij een paar keer op het kaartje gezet. Bezoek graag binnen 14 dagen. Dan geef je de mensen iets meer kans om te komen. En daarna bellen ze toch wel, dus kan je het zelf in de hand houden.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 dec 2009 15:12

Nou hier is nog niks hoor! Zelfs geen eerste zetje!

Ik dacht trouwens dat de kraamtijd 6 weken duurde, maar als het 14 dagen is, kunnen wij zoiets niet op de kaart zetten, want wij hebben veel familie en vrienden ver weg wonen..... Jammer, want ik vond het wel een leuke tekst.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 dec 2009 15:15

Jammer Bumba!!

Kraamdagen vindt ik zolang er hier een kraamverzorgster rond loopt! :P
Kraamtijd zal wel langer duren... :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 dec 2009 15:29

Bumba schreef:Nou hier is nog niks hoor! Zelfs geen eerste zetje!

Ik dacht trouwens dat de kraamtijd 6 weken duurde, maar als het 14 dagen is, kunnen wij zoiets niet op de kaart zetten, want wij hebben veel familie en vrienden ver weg wonen..... Jammer, want ik vond het wel een leuke tekst.

kraamtijd is volgens mij ook 6 week hoor! kraamdagen 8 dagen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 dec 2009 15:30

wij hebben gelukkig helemaal niet zoveel bezoek gehad.. Ja bij Milan wel meer.. tantes die nooit kwamen en toen ineens wel enzo..

Bij Matteo kwam er al bijna niemand meer.. Ik vond het niet erg, want ik vind er niet zoveel aan :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 dec 2009 19:38

ik vond bezoek super! ik vond het gaaf om onze uk te showen aan iedereen en te vertellen hoe goed ze het al wel niet deed! Wow.. wat was ik trots!

we hebben tot lang nog bezoek gehad. Het enige wat ik daarin lastig vond is dat je huis spik en span moet zijn voor de visite, terwijl je al genoeg hebt aan jezelf en de verzorging van je uk, de eerste dagen. Vond ik teminste!

Bumba, jammer! lekker gaan wandelen, wil ook nog wel eens helpen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 dec 2009 20:16

Wij kregen ook weken bezoek, was ik ook niet zo blij mee. Helemaal aangezien Hugo de eerste 6 weken alleen maar gekrijst heeft, dus ik was blij als het bezoek weer weg was. Het probleem met ons was/is dat iedereen ver weg woont, dus niemand komt voor een half uurtje.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 dec 2009 20:52

Ik vond al dat bezoek ook wel leuk eigenlijk. En zeker als tantes ed die we normaal niet veel zien nu de moeite namen om te komen kijken. De meeste mensen bellen toch wel van tevoren, dus dan kun je er in je planning ook wel rekening mee houden. Ik houd er persoonlijk niet zo van om iets over bezoektijden enzo op het kaartje te zetten, ik vind het vaak niet zo gastvrij staan. Bij Sylke hadden we er wel opgezet of ze voor bezoek even wilden bellen, met ons mob. nr, omdat we veel in het ziekenhuis zaten.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2009 21:31

liefje schreef:Wat zouden jullie er van vinden als er op het kaartje staat:

Bezoek vinden we fijn,
maar mag het binnen de kraamdagen zijn?

De vorige keer hadden we namelijk de maanden erna nog steeds kraamvisite...

Of iemand andere iedeeën?

Ik zou zo niet weten hoe lang de 'kraamdagen' duren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2009 22:32

Ik wilde bij Jurian geen tekst zoals 'bezoek dan en dan' of 'even bellen vooraf'. Dat vond ik ongastvrij staan. Maar nu ben ik er helemaal van teruggekomen. Ik vond het niks, al dat bezoek. De eerste kraamdagen wel, toen kwam mijn zusje elke avond helpen, en was mijn man er. Dan komen er veel mensen tegelijk, en dat was vermoeiend, maar dan kan het wel in 1 keer, het hele verhaal, allemaal even baby kijken en dan weer gaan, Niemand nam het me toen ook kwalijk dat de gesprekken wat langs me heen gingen, ik was immers net bevallen. Maar na die eerste week, nog steeds zoveel bezoek, ik baalde er echt wel eens van. Ik wilde dat alles weer normaal werd, dat ik zelf lekker alles weer op kon bouwen, voor Jurian zorgen.
Bij een eventuele volgende zou ik eerder iets op het kaartje zetten dat we bezoek voor ..... (bepaalde datum) leuk vinden, en als dat niet lukt dat we .... (datum) een kraamfeest geven ofzoiets. Maar daar is manlief het nu al niet mee eens, die vindt al dat bezoek juist wel leuk ;) Nouja, waarschijnlijk hebben we nog heel wat tijd om erover te discussieren ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 23 dec 2009 11:52

Wij hadden wel op het kaartje staan dat we bezoek tijdens de kraamdagen fijn vonden, maar we begrepen ook wel dat dat niet voor iedereen haalbaar was. Sorry voor de mensen die zich in heel wat bochten hebben gewrongen om toch tijdens de kraamdagen te komen :-k .
Daarna kregen we ook nog heel wat bezoek, maar ook dat vonden we niet erg. Ja, het huis moet er netjes uitzien, maar dan heb je gelijk een stimulans om het te doen :mrgreen: .
'k Had trouwens een keer niet gestoft, dat wilde ik nog snel even na het eten doen. Ik heb donkere meubels, waar ik dus wel een paar keer per week een doek langs haal (als er visite komt in ieder geval). Maar we hadden net de vaat gedaan en de bel ging... :shock: . Nou ja, dan maar stof op de kast. Ze zullen vast gedacht hebben dat ik het niet aankon. Jammer dan.

Terug naar “Archief”