Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor MissF » 17 dec 2009 21:07

Mijn man heeft me gevraagd met een bos rozen, niet met ringen. Wij verloofden ons ook niet echt (al noemen sommige mensen de tijd tussen ten huwelijk gevraagd zijn en de trouwdag wel verlovingstijd). Ik wilde sowieso pas mijn ring om met ons trouwen. Als het echt sjiek is, dan krijg jij alleen een ring van je aanstaande en zoek je samen nieuwe trouwringen uit.
Ach, ik kreeg een ring van hem toen we een half jaar getrouwd waren, toen wist hij tenminste mijn maat omdat we exact dezelfde trouwring maat hebben ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 18 dec 2009 14:55

Ik ben ook ten huwelijk gevraagd zonder ring. Maar wij zijn ook niet echt verloofd, hetzelfde dus als MissF. Wij wilden onze trouwringen graag samen uitzoeken.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 dec 2009 15:25

ik ben ten huwelijk gevraagd mét ring. Maar m'n vriend draagt dus geen ring.
Hij heeft echt een goede keus gedaan (uiteraard ;)). Een aanschuifring met 15 diamantjes. Die kan ik dan straks bij de trouwring gaan dragen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 dec 2009 11:56

Jannoek schreef:ik ben ten huwelijk gevraagd mét ring. Maar m'n vriend draagt dus geen ring.
Hij heeft echt een goede keus gedaan (uiteraard ;)). Een aanschuifring met 15 diamantjes. Die kan ik dan straks bij de trouwring gaan dragen!
foto? :mrgreen: ben wel heel benieuwd als ik eerlijk ben :)
mijn man en ik hebben ook samen ringen uitgekozen en ook pas omgedaan met het trouwen. Hij heeft mij wel officieel gevraagd toen we behang in de woonkamer aan het afkrabben waren :lol: daarna samen een datum geprikt en vanaf die tijd gewoon alles geregeld. Maar niet met ringen om.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 dec 2009 14:21

Mijn vriend heeft mij gevraagd mét ring in Monschau. Ik wist dus wel dat we ons gingen verloven :D
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 dec 2009 15:27

M'n vriend en ik hebben dezelfde maat van ringen! Exact dezelfde :lol:
Heb een tijdje terug wel een huwelijksaanzoek van 'm gehad, maar of die nou zo serieus was.....Haha! Hij zei laatst dat hij het nog wel 's officieel zou overdoen, dus het zal me benieuwen :lol:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 dec 2009 12:12

Wij hebben gewoon twee dagen later samen goedkope ringen uitgezocht. En nóg later samen de trouwringen uitgezocht. Nu al zin om die op te halen... Nog even wachten :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2009 18:03

Ikzelf! schreef:Laatste bericht is al ff geleden, maar ik heb nog een vraag..

Mij lijkt het ook heel leuk als ik onverwachts ten huwelijk word gevraagd,
maar hoe deden jullie dat met de ringen?
Hadden jullie die al van tevoren uitgezocht of hij alleen of daarna??

Daar moet je het gewoon eens even over hebben en de ander in vrij laten. Ik heb het niet gedaan. Ik droeg nooit sieraden... horlogen, ringen... was niet echt mij ding. Bij Joanne was dat heel anders. Het leek me dus niet verstand om als nitwit de ringen maar even uit te zoeken... en dus heb ik geen ringen gekocht... maar hebben we samen gewoon ringen uitgezocht. En dat was erg leuk / gezellig om samen te doen... je moet ze allebei dragen dus is het ook wel leuk als beiden dat leuk vinden... en als de man daar dan niks van af weet kan je het beter samen doen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 dec 2009 15:46

Wij zijn niet verloofd, maar mijn man heeft mij wel officieel ten huwelijk gevraagd en inderdaad, zoals Marnix al aangeeft, het is juist leuk om sámen die ringen uit te zoeken. Mijn man had daarom nog geen ringen gekocht, maar 'n kettinkje met een hartje eraan en ging met dat doosje in z'n hand op de knieën :8>.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 dec 2009 17:27

Wij liepen gewoon in de Kalverstraat, en we zagen bij een juwelier korting op trouwringen.

Toen hebben we samen ringen uitgezocht. Geen aanzoek oid, gewoon vanaf toen de ringen gedragen. :clown:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2009 11:06

LeChat schreef:Wij zijn niet verloofd, maar mijn man heeft mij wel officieel ten huwelijk gevraagd en inderdaad, zoals Marnix al aangeeft, het is juist leuk om sámen die ringen uit te zoeken. Mijn man had daarom nog geen ringen gekocht, maar 'n kettinkje met een hartje eraan en ging met dat doosje in z'n hand op de knieën :8>.

Ik ging, zoals het een goed gereformeerde betaamt, met lege handen op de knieën :D

Maar had daarna wel kadootjes want ze was ook nog eens jarig :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2009 11:51

Marnix schreef:Ik ging, zoals het een goed gereformeerde betaamt, met lege handen op de knieën :D

Haha, heel goed van jou :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 21 jan 2010 21:59

Mn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd met ring.. dus alleen ik heb een ring en hij niet. Aangezien hij wist dat ik 'gewoon' goud niet zo mooi vind is de ring witgoud met een diamantje :) Helemaal geweldig. En kan tegen de tijd dat we gaan trouwen mooi samen met mn trouwring gedragen worden.

Oh en om helemaal in het kader van dit topic te blijven: Waarschijnlijk vieren we het in februari (dan ben ik ook jarig, kan mooi samen) ook nog voor mijn familie. Op Urk hoort dat er nog wel een beetje bij..
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2010 09:55

Op zich niet onpraktisch... kan je gelijk dingen voor de uitzet als kadootjes vragen

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 22 jan 2010 16:41

Marnix schreef:Op zich niet onpraktisch... kan je gelijk dingen voor de uitzet als kadootjes vragen

Dan kan je toch beter twee aparte feestjes houden? Kan je twee keer zoveel spullen vragen :wink:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”