Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annet* » 19 dec 2009 23:10

Danny en Caroline willen wel naar buiten maar na 10 minuten roepen ze al dat ze het koud hebben. Wat een heisa met aan en uitkleden. Daarbij hadden wij maar een minimaal laagje sneeuw. Ze gaan er maar in spelen als ze wat ouder zijn. Hier in huis is het trouwens ook slecht warm te krijgen. De slaapkamer van de jongens was het 8 graden! Toch wonen we niet in Siberië.
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 dec 2009 12:08

ik hoef hier de verwarming maar aan te zetten (letterlijk: een tikkie) en dan is het heerlijk warm.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 dec 2009 12:44

8 graden is echt bruut koud, Annet! Pffff.... zit er wel centrale verwarming in die kamer?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 dec 2009 14:21

Jawel maar die slaat niet aan als het beneden te "warm" is. De thermosstaat staat op 15. En die slaat nog geregeld aan. Omdat we een houtkachel hebben is het beneden redelijk behagelijk. 's Avonds onder het eten zetten we hem wel hoger omdat het dan bijna douche- en bed-tijd is. Het huis zal nog wel meer geïsoleerd moeten worden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 dec 2009 16:52

Uhm, maar met de houtkachel beneden is het toch wel lekker warm?! Warmer dan die 15 graden?! In 15 graden kun je toch niet leven?!?!?!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 dec 2009 19:07

Ik had vandaag de oppas op de creche van de kerk, en we hebben daar een soort binnenplaatsje waarvan de poort op slot kan. Er waren3 iets oudere knullen, 2 van 4 en 1 van 6 jaar, en die waren zo druk, dat ik ze zich in heb laten pakken en mee naar buiten genomen. Heerlijk een sneeuwpop gebouwd, sneeuwballengevecht, de poort afgesloten met sneeuw zodat papa's en mama's er niet meer in konden. Helemaal leuk :D

Vandaag zijn we weer een eind met de slee gaan lopen, Jurian helemaal ingepakt, een deken over zich heen, maar ik vond het toch wel erg koud voor hem, het sneeuwde en waaide toen nog flink. Hij vindt het van binnenuit iig erg mooi :D

Annet, 8 graden is idd erg koud!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 dec 2009 11:43

In onze slaapkamer is het raam aan de binnenkant bevroren. :biggrin: ('t Raam gaat niet zo goed dicht)
Paar dagen geleden even gemeten, en toen was 't 4 graden binnen.
IJskoud als je net je bed instapt.. maar m'n man gaat altijd één minuutje eerder naar bed, om mijn kant wat te verwarmen. De schat. :biggrin:
't Is al snel warm als je lekker bij elkaar ligt.. en om nou voor die paar koude minuutjes de verwarming aan te doen..

Bij Ilona wel de verwarming een beetje aan gedaan. En ze ligt met een dikke slaapzak met mouwen, en onder een dekbedje.
Is altijd lekker warm als ze uit haar bedje komt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 dec 2009 13:18

4 graden?! En daar kun je in slapen? Wow. Hier staat de kachel overdag op 20.5, 's nachts op 16 of 17 en overal staan de verwarmingen open, zodat het echt overal lekker warm is. De verwarming loeit gewoon de hele tijd. Maar op dit soort dagen zit ik er niet mee. Dan moet het gewoon warm zijn. Ik ben dol op een warm huis :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 dec 2009 13:23

Slapen in een warme slaapkamer vind ik echt bah. Het ligt het lekkerst in bed als je neus er bijna afvriest, alleen is het dan 's ochtends erg moeilijk om eruit te komen :shock:
Voor Timon heb ik vorige week een lekker dikke slaapzak gekocht en een warme pyjama, Sylke ligt met een kruikje in bed (Wij kunnen trouwens niet stoken boven, geen cv. Hebben alleen een elektrisch kacheltje staan maar die gebruik ik liever niet)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 dec 2009 13:26

hier ook de verwarming niet open, maar ik doe de ramen rond drie uur smiddags dicht en dan schijnt wel het zonnetje erop, dus het is wel iets verwarmt. Overigens staat de verwarming een tikkie los, om bevriezing te voorkomen. Maar daar wordt het echt niet warm van. Julia ligt in een dikke slaapzak, met mouwen, lekkere dikke pyjama, lekkere dikke sokken aan!

Onze ramen kieren ook wat, ikheb er dikke handdoeken inliggen, die door de tocht beetje vochtig worden en vervolgens in de kier vriezen! dus dan is de tocht weg! werkt hier ideaal!

ik ben wel van een beetje fris huis, dus rond de 18 graden ,maar hub niet, dus is hetnu warmer omdat hub thuis is!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 dec 2009 13:32

IN de kamer en de badkamer is het lekker warm, ongeveer 20,5 C. Op de slaapkamers staat geen verwarming aan. Ons slaapkamerraam staat gewoon open s'nachts en het is dan bij ons net zo koud ongeveer als buiten.....heerlijk. Bij Hugo heb ik vorige week het rooster dicht gezet, ik merkte dat hij het toch wel koud had s'morgens. Hij ligt lekker met een trappelzak en een pyjama onder zijn deken.

Hugo heeft gisteren, zonder dat hij het door had, zijn eerste losse stapjes gezet. Ik denk dat het niet meer zo heel lang duurt, voordat hij gaat lopen...zal wel fijn zijn! Dan heeft hij eigenlijk het nog redelijk snel gedaan als je nagaat dat hij met 12/13 maanden pas is gaan tijgeren/kruipen en nu met ruim 16 mnd al zn eerste stapjes zet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 dec 2009 13:35

O, brrr. Ik moet wel zeggen, dat we 's nachts normaal gesproken de verwarming wel iets lager hebben, maar kindlief kan daar echt niet tegen. Niet zo gek, natuurlijk, als je altijd 30 graden gewend bent geweest. Hij slaapt tussen ons in, dus we kunnen ook niet zeggen, dat we zijn kamertje apart voor hem verwarmen.

Maar verder, nee, een huis moet warm zijn, anders functioneer ik niet. Van manlief hoeft het allemaal zo warm niet, maar als de temperatuur in de woonkamer onder de 20 zakt, dan krijg ik het echt koud! Op minder koude dagen is 19.5 of 20 wel ok. Hm. Nou ja, we trekken altijd veel geld per maand uit voor de energierekening. Ik ben altijd bang voor de eindafrekening, maar die valt altijd heel erg mee...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 dec 2009 16:49

Hier houd ik het overdag rond de 20 graden. 's avonds altijd de houtkachel aan en deuren open. Dan is het in het hele huis zo 22 graden. Onze slaapkamer moet wel koud zijn. Enkel dekbed en raam open...

Wat mij trouwens verbaasde (over kinderen en sneeuw gesproken). Hier was zaterdagavond wat te doen in de stad. Heel erg koud (denk tussen - 8 en - 10 en flink waaien). Lopen daar ouders rond met kinderen in een kinderwagen of buggy. Zie je verkleumde gezichten, huilende kids enz. Ik snap niet dat ze kinderen dan meenemen. Even gezond buiten spelen of lopen is leuk. Maar omdat je zelf naar een feest in de stad wilt en dan je kids kou laten lijden...

Anna Sofie geniet ook van de sneeuw. Alleen was het voor haar te diep om in te lopen dus ze viel af en toe en dat vond ze minder leuk :mrgreen: Ik had een skiepak voor haar gekocht voor de wintersport in februari dus die kon ze nu mooi aan.

Afbeelding

Afbeelding
Time flies when you have none!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2009 18:05

*Annet* schreef:Jawel maar die slaat niet aan als het beneden te "warm" is. De thermosstaat staat op 15. En die slaat nog geregeld aan. Omdat we een houtkachel hebben is het beneden redelijk behagelijk. 's Avonds onder het eten zetten we hem wel hoger omdat het dan bijna douche- en bed-tijd is. Het huis zal nog wel meer geïsoleerd moeten worden.

Dan draai je de verwarmingen in de woonkamer toch dicht en in de kinderslaapkamers (die moeten het ook alleen warm zien te krijgen) open?

Isoleren is altijd goed. Aikongirl, er zit tegenwoordig subsidie op dubbel glas ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 dec 2009 19:23

wat een leuke foto's van Anna Sofie :D wat zit ze lekker dik ingepakt :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...