Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2009 21:11

misschien een stomme vraag Galateia, maar welke taal spreek je met Samuel? Met Laura was het makkelijk wat Michael betreft..... maar ben stiekem wel een beetje benieuwd :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 dec 2009 21:48

In het tehuis sprak men Engels, maar dat is niet de taal die hij van oorsprong sprak/hoorde. Hij sprak/hoorde oorspronkelijk Yoruba, een stammentaal. Daar kwamen we achter door de andere namen die hij nog bleek te hebben (maar waar hij absoluut niet naar luisterde) en doordat we in een traditioneel dorpje ineens ons kindje hoorden praten in het Yoruba. Hij sprak namelijk amper, een paar Engelse woordjes als 'water', 'carry' en 'no'.

Ik heb hem een keer letterlijk de oproep om naar de moskee te gaan horen meezingen, dat was Arabisch. Ik vermoed daarom, dat Nederlands zijn vierde taal is.

Al vanaf het begin spraken we een mengelmoes van Engels en Nederlands tegen hem. Binnen 1 tot 2 weken begreep hij alles wat wij zeiden. Nu begint hij te brabbelen en woorden te zeggen en dat is Nederlands, op het 'carry' en 'no' na, dat doet hij nog steeds in het Engels. Het is echt wonderbaarlijk, hoe snel zo'n kindje leert en omschakelt. Taal is nooit een probleem geweest. Hij is echt een soort spons...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 dec 2009 22:51

LauraC schreef:Wat een lekker setje, Haai! Michael zag Timon en zei: daar! daar! Ik heb ook even naar die garage gekeken en vind 'm helemaal top! Ben helaas nog te kort in NL om 'm te bestellen voor Michaels verjaardag dus als iemand weet waar je 'm in de winkel kunt kopen....

Wij hebben hem bij Karwei vandaan, maar dat was maar éénmalig. Mijn neefje heeft hem pas ook gekregen, zij hadden hem bij Intertoys (geloof ik) gekocht. Hij was daar wel wat duurder volgens mij.

@galateia: als Timon wat ziek is en daardoor slecht slaapt doet een zetpilletje vaak wonderen... Beterschap in ieder geval!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2009 09:06

wat een leuke foto's allemaal!

welkom hier anja en lucas!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 dec 2009 11:22

Kindlief is al weer heel wat beter, zeker gezien zijn activiteiten van vandaag. We hebben al gedaan alsof we in de bus zitten, gedanst, gegild om de Bruine beer in het blauwe huis (wat daar nou zo eng aan is?), Elmo verstopt, gezocht en gevonden, kindlief heeft al een elastiekje in zijn haar gehad, hij heeft al rondgelopen met muts en wanten aan, in een deuk gelegen, met wanten en muts aan zitten kleuren, kleurtjes opgeruimd (hij is een goede opruimer!), kussens van de bank op zijn stoeltjes gelegd, en na een mislukte poging van Galateia om te stofzuigen zit hij nu op de stofzuiger te doen alsof het een brute auto is.

Het komt wel goed met kindlief 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 dec 2009 11:36

Lieve foto's weer!!!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 dec 2009 14:35

Trouwens, de bruine beer in het blauwe huis is echt leuk (ja ja, vind ik nog steeds). :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2009 14:41

Jurian heeft voor het eerst in zijn leventje koorts (gehad). Gister zijn gewone inentingen gekregen (ik moest er zelf om vragen trouwens, ze ging er van uit dat iedereen zijn kindje in had laten enten tegen de mexicaanse griep, en dan mag je de gewone inentingen nog niet geven).
's avonds zat hij te rillen in zijn kinderstoel, en toen had hij een beetje koorts. Nouja, we weten in ieder geval waar het van komt :) En nu ligt hij te hoesten in zijn bed en wil hij niet slapen, nouja, een feestje in zijn slaapkamer is ook gezellig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 dec 2009 14:48

Aaah die Jurian, en het is al zo koud..;-)
Ik zal straks eens kijken hoelang Danique toen was volgens mij is hij best lang?
Ow wacht boekje ligt nog beneden..maar hoeveel maanden was hij nou?? :mrgreen:

AMM85
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor AMM85 » 16 dec 2009 17:00

Lucas had sinds zondag koorts, ook voor het eerst. Nou ik ben echt flink geschrokken.
De thermometer ging maar omhoog. Toppunt was 39.8. Maar t schijnt normaal te zijn, voor jonge kinderen.
De koorts is nu weer over en hij is weer te vrolijkheid zelve :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2009 19:26

kleine kinderen kunnen inderdaad snel hoge koorts hebben! gelukkig gaat het nu weer beter met hem!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 dec 2009 20:29

inderdaad, ik sta er ook nie tmeer van te kijken als de koorts de 40 passeert! als het maar na drie dagen opknapt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 dec 2009 20:30

3 dagen?! Mag dat zo lang duren? Dan zit je toch allang bij de dokter, of zie ik dat verkeerd (heb het immers nooit meegemaakt)?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 dec 2009 20:42

3 dagen zit je snel aan hoor, wij iig wel! Maar ik ben heel makkelijk wat paracetamol/ibuprofen geven betreft, door Michaels voorgeschiedenis met koortstuipen.
Gisteren ging ik met 'm naar het dorp, even wat lekkers halen. Toen de oliebollenmeneer hem zag zei hij: nou knul! Dat voorhoofd van jou verdient een gratis oliebol :mrgreen: ! Dus Michaels eerste oliebol was een hele lekkere ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2009 21:13

haha en vondt hij het lekker zo'n oliebol?

En hoe gaat het nu met z'n wond? heeft hij er nog last van of heeftie er geen erg in!?

Terug naar “Archief”