Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Menstruatieprobleem.

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2009 11:17

LauraC schreef:@LeChat: tsja...je moet wel tegen bloed kunnen ;) Ik kijk in principe niet, gooi 'm leeg in de wc en was 'm dan af in het wasbakje. Ik vind het geen vies gedoe ofzo. Maar je moet er niet vies van zijn.

In de meeste fonteintjes heb je toch alleen koud water, wordt 'ie dan wel voldoende schoon? Ik zou bang zijn dat er bacteriën e.d. achterbleven... Nee, 't is niks voor mij, dat is me al duidelijk :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2009 12:22

Hahaha, ik dacht al dat het niets zou zijn voor de meesten ;) Wat betreft het omspoelen, kan ook met koud water en als er niets is, mag je het volgens de 'makers' ook een keer of twee overslaan, zolang je het bij de eerste mogelijkheid dan wel doet. Ik vind het persoonlijker een stuk handiger dan tampons. Ik heb 'm, als ik ongesteld ben, altijd 'bij me' dus ik kan ook nooit in een situatie komen waar ik opeens niets bij me heb. En, als ik eerder dan verwacht ongesteld wordt, hoef ik dus ook niet snel ik de auto te stappen om tampons te halen als die op zijn. Maar, het moet je maar net liggen. Ik heb er geen problemen mee, 't is m'n eigen bloed ;)

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 08 nov 2009 16:08

Ik wens jullie veel suc6 met dat ding,
Maar mij lijkt het helemaal niks!
Alleen het idee al...
Hou het gewoon bij het oude vertrouwde :P

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 dec 2009 14:53

ik ben vrijdag weer in het ziekenhuis geweest. Helaas geen verbetering.. De gyneacoloog gaf nu aan dat hij een spiraaltje wil plaatsen. Dat had hij al eerder geroepen, maar laatst zei hij dat hij dacht dat het niet zo veel zou helpen omdat ik ook niet op de andere medicijnen reageer.
Nu dus toch proberen.

Ik had het er met een collega over en zei vind dat ik een second opinion aan moet vragen, omdat ze alleen proberen om op deze manier de symptomen te bestrijden, zonder te zoeken naar de oorzaak.
't Heeft me eigenlijk wel aan het denken gezet.... :-k Lastig!

Iemand ervaring met Mirena en of second opinion?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 dec 2009 16:36

Je mag altijd een second opinion aanvragen en dat is in dit geval niet eens onverstandig denk ik!
Het is inderdaad zoals je al aangeeft: symptoombestrijding, het lost het probleem niet op.
Ze zoeken uiteindelijk niet naar wat er echt mis is. Wel vervelend voor je zeg!
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 dec 2009 23:51

Jannoek schreef:ik ben vrijdag weer in het ziekenhuis geweest. Helaas geen verbetering.. De gyneacoloog gaf nu aan dat hij een spiraaltje wil plaatsen. Dat had hij al eerder geroepen, maar laatst zei hij dat hij dacht dat het niet zo veel zou helpen omdat ik ook niet op de andere medicijnen reageer.
Nu dus toch proberen.

Ik had het er met een collega over en zei vind dat ik een second opinion aan moet vragen, omdat ze alleen proberen om op deze manier de symptomen te bestrijden, zonder te zoeken naar de oorzaak.
't Heeft me eigenlijk wel aan het denken gezet.... :-k Lastig!

Iemand ervaring met Mirena en of second opinion?

Ik zou voor een S-O gaan, gewoon naar een andere Gyn. gaan. Is er al eens gekeken of je Endometriose hebt?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 dec 2009 08:24

Ja, daar is wel eens naar gekeken. Vorig jaar dacht de huisarts het, de gyn. ook en die stuurde me door naar MLD arts en die dacht het ook. Terug bij de gyn, afspraak gemaakt voor kijkoperatie en toen was er niets te zien... :-k
Maar zelf denk ik nog steeds dat het wel 's endometriose zou kunnen zijn.

Maargoed... Ga straks de verzekering bellen om te vragen hoe het zit met een second opinion.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 dec 2009 10:52

Jannoek schreef:Ja, daar is wel eens naar gekeken. Vorig jaar dacht de huisarts het, de gyn. ook en die stuurde me door naar MLD arts en die dacht het ook. Terug bij de gyn, afspraak gemaakt voor kijkoperatie en toen was er niets te zien... :-k
Maar zelf denk ik nog steeds dat het wel 's endometriose zou kunnen zijn.

Maargoed... Ga straks de verzekering bellen om te vragen hoe het zit met een second opinion.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met een Mirena spiraaltje, maar hij werd me wel aangeraden naar de zwangerschap. Een vriendin van mij heeft er tijdelijk een gehad en kreeg allerlei klachten die zij tevoren nooit had. Hoewel nooit is aangetoond, weet zij die klachten aan de Mirena. Wellicht eens even googlen op bijwerkingen van Mirena? Succes in ieder geval! Zou zeker proberen om een second opinion te krijgen. Jammer dat daar dan weer vaak zo'n tijd over heen gaat.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 14 dec 2009 18:14

--------
Laatst gewijzigd door petra85 op 17 dec 2009 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2009 19:06

Mirena is weer even van de baan....

Kreeg vanmiddag uitslag van boedprikken voor hormoonwaardes. Eerste wat ze vroegen is waar ik in m'n cyclus zit. Tja, geen idee. Vanaf oktober geen medicijnen meer, wel steeds vloeien, maar geen 'echte' menstruatie.
Blijkt dus dat ik nog steeds geen menstruatie heb gehad... :-k
Oestrogeenwaarde is te laag. Maar daar kunnen ze niet al te veel conclusies aan verbinden omdat ze niet weten waar ik in m'n cyclus zit. Enige conclusie is dat m'n hormoonhuishouding flink in de war is. 8-[

Nu 5 februari eerst weer een afspraak (wat duurt dat lang zeg...), dan hoor ik weer meer.
Hoop dat in tussen tijd het vloeien stopt... ](*,)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2009 19:06

trouwens; ervaringsdeskundigen op gebied van te weinig oestrogeen?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 dec 2009 19:14

Nee ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Maar als ik zo je verhaal beluisterd en zie wat je allemaal heb meegemaakt,
denk ik dat het hoog tijd wordt voor een second opinion!
Misschien heb je wat aan onderstaande link:
http://www.consumentendezorg.nl/index.p ... &Itemid=10

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 dec 2009 21:55

Hè, wat vervelend Jannoek, ook dat je nu weer zo lang moet wachten en nog geen duidelijkheid hebt! Sterkte met alles!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 15 dec 2009 23:22

Jannoek schreef:trouwens; ervaringsdeskundigen op gebied van te weinig oestrogeen?

Ik slik nu extra oestriol/oestrogeen oa ivm klachten voor mn menstruatie.
Die moet ik vanaf mn eisprong slikken tot dat ik ongesteld word. Dan stijgt je oestrogeenspiegel. Progesteron wat na je eisprong tot aan je menstruatie aangemaakt wordt zou voor veel "klachten" zorgen. Met extra oestrogenen zou er meer een evenwicht lichamelijk en geestelijk worden bereikt.
Als je meer wil weten pb je mij maar!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2009 23:30

@em_ma ik ga je pb'en ;)

Lastig bij mij is dat mn cyclus niet te bepalen is. 8-[
Ze hebben 4 december bloed geprikt, toen had ik nog geen eisprong gehad. Ben vanaf begin oktober gestopt met Provera. Dus wel vreemd dat er nog geen eisprong is geweest... Toch? :-&

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”