Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Bumba » 10 dec 2009 08:50

Wat een geweldig nieuws zeg! Laten we hopen dat ze dit jaar klaar is met het rapport, misschien kunnen jullie dan ook heel snel jullie kindje(s) in de armen sluiten en liefde geven!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 dec 2009 09:41

Wat een heerlijk nieuws, Dientebommel en man! Dat klinkt echt erg positief! Ik hoop dat de rest van de procedure ook zo snel gaat... :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2009 09:48

elvira (gast) schreef:Wat een heerlijk nieuws, Dientebommel en man! Dat klinkt echt erg positief! Ik hoop dat de rest van de procedure ook zo snel gaat... :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 10 dec 2009 09:56

Wat fijn Dientjebommel! wat heerlijk om te horen als de raadsmedewerker zo positief over je is he?
En het inlezen is nóg leuker! :P
Wij hebben deze week ons intakegesprek bij Meiling.

Groetjes, Anne

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 dec 2009 11:57

Lekker eind van het jaar, Dientjebommel! Kan me voorstellen dat jullie enorm blij en opgelucht zijn!
Wij hebben pas te horen gekregen dat we ws rond de zomer gaan verhuizen. Dus we hopen DV na de zomer meteen weer voor de tweede keer de adoptiemolen in te gaan! We kunnen niet wachten!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2009 12:32

Gefeliciteerd, op naar Meiling! Welke regio/RvK zitten jullie?

@Laura: blijven jullie wel in Schotland, of gaan jullie in een ander land wonen en daar dus de procedure volgen?
@Anne: toch ook voor Taiwan? Waarschijnlijk via CSS? Hebben jullie de algemene intake of de landenintake?

Wij kunnen in oktober 2010 'pas' weer een nieuw nummer aanvragen. Haha, nog ver weg, maar we weten nu al dat we dat zeker zullen gaan doen. Adopteren is echt helemaal ons ding, dat is wel al duidelijk. Ik heb ook teveel kindjes gezien, teveel kinderen in de tehuizen die aan mijn hand hingen en vroegen "Do you want to be my mommy?" Mijn hart brak.

We hebben vanochtend trouwens de verblijfsvergunning van onze zoon opgehaald. Hij mag zelfs werken 8)
Nu kunnen we naar de advocaat, om de adoptie om te zetten naar Nederlands recht :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 dec 2009 16:11

Wat mooi, Dientjebommel! Heerlijk om het jaar zo af te sluiten. Hopelijk duurt het niet al te lang meer allemaal!

@Laura: daar ben ik ook wel benieuwd naar, of jullie dan gaan verhuizen of niet. Want in een ander land moet je waarschijnlijk weer helemaal opnieuw beginnen?

@Gala: handig, dat werken ;) Geldt dat ook voor de huishouding? :)

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 10 dec 2009 16:54

Bedankt voor alle felicitaties. Het is altijd fijn als er mensen met je meeleven. Al is het op afstand. Wij vallen trouwens onder RvK Arnhem. Het is daar op dit moment erg druk. Dus misschien is het daarom ook allemaal wat sneller gegaan. Er schijnt behoorlijk wat druk achter te zitten. Voor ons alleen maar fijn. En ook dat ze zo positief over ons waren. We zijn heel benieuwd naar het gezinsrapport en dan met name op basis waarvan ze ons geschikt achten voor 2 kinderen en special need. We hebben namelijk niet het idee dat we aan een extra 'zwaar' verhoor zijn onderworpen.
@Anne: wat fijn dat jullie op intake mogen bij Meiling! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 dec 2009 18:32

dientjebommel: wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 dec 2009 18:49

Nou, m'n man heeft promotie gemaakt wat betekent dat hij naar een nieuwe basis moet. Zoals het er nu uitziet ergens in Engeland (dus ik moet uit m'n mooie Schotland weg :cry: ). En dat betekent dus helaas wel helemaal opnieuw beginnen :( Maar...ik las op de site van de gemeente waar we dan ws naartoe gaan dat ze mensen, die al 'bewezen' hebben geschikt materiaal te zijn voor adoptie-ouders (en dat hebben wij hopelijk als ze naar Michael kijken), voorrang krijgen en versneld door de procedure heen kunnen. Maar zo snel als met Michael, nog geen jaar tussen aanmelding en kindje in je armen, zal nooit meer gebeuren denk ik...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 dec 2009 19:07

Dientjebommel:
=D> =D> Wat heerlijk voor jullie, nu komt er lekker vaart in.
Hoop voor jullie dat jullie snel een kindje mogen krijgen, of misschien wel 2 :D

Anne:
Fijn hoor dat jullie op gesprek mogen komen!
Succes met alles!

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 18 dec 2009 07:48

@Anne80: hoe is het intakegesprek bij Meiling verlopen? Ik ben heel benieuwd.
Wat ik me eigenlijk afvraag, is waar je nu precies open voor moet staan qua special needs als je uit Taiwan wil adopteren. Zijn er specifieke zaken of is het meer dat je nauwelijks bemiddelbaar bent als je een 'gezond' kindje wilt adopteren?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 dec 2009 13:39

Hoi Dientjebommel,

Het intakegesprek is goed verlopen.
We staan (bijna) op de wachtlijst!
In Taiwan zijn alle kinderen Special Need-kindjes.
Ze bedoelen daarmee dat alle kinderen een "rugzak" hebben t.o.v. hun achtergrond.
Daarbij komt dat ze ook een lichamelijk "gebrek" kunnen hebben.
Dit in verschillende maten.

Je kunt je ook op de wachtlijst van de Mediche Lus laten zetten. Tenminste als je rapport dat toelaat qua special need.
Dan krijg je een lichamelijk wat zwaarder gehandicapt kind.
Die wachtlijst werkt ook precies andersom. Je rapport blijft in Nederland, en als men in Taiwan een kindje met een handicap heeft vragen ze of Meiling een geschikt ouderpaar voor dat kindje heeft.
Je moet dan denken aan een kindje dat een arm of been mist, of spastisch is etc.
Voor ons was dit helemaal nieuw.
Wij hebben er toch voor gekozen om voor de "gewone"wachtlijst te gaan. Vooral omdat het een eerste kindje is.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag!

Groetjes, Anne

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 dec 2009 15:55

Hey, dat wist ik niet van Taiwan: er is dus ook een speciale SN lijst! Weet jij hoe lang daar de wachttijd ongeveer voor is? Ik ben benieuwd (voor de tweede ronde moeten we dalijk alles weer op een rijtje zetten). SN is net als in ronde 1 helemaal open, daar zitten we niet mee.

Komen jullie nu op de algemene wachtlijst, of gaat jullie dossier echt al naar Taiwan?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 19 dec 2009 09:19

Hoi Anne80, bedankt voor je antwoord! Ik had idd al wel gelezen over de medische lus en een special need-wachtlijst. Ik vond dit apart, omdat ik wist dat je sowieso voor special need open moest staan. Waarom dan nog een speciale wachtlijst? Maar dat is me nu helder. Betekent het trouwens dat als je voor de medische lus gaat, je per definitie een zwaarder special need-kindje krijgt? Lijkt me dan wel he?
Nou ja, zover zijn we nog niet. Maar met deze info zijn we al weer een stukje verder. We hebben weer nieuwe stof om over na te denken.

Terug naar “Archief”