.....en tot uw man zal uw begeerte zijn.......
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden wat daar bedoeld wordt.
Moderator: Moderafo's
Vuurtje schreef:Ik kan dat wel anders lezen. Paulus heeft een specifiek probleem met een aantal mensen in deze gemeente:
1 Tim 1
3 Toen ik naar Macedonië vertrok, heb ik je gevraagd in Efeze te blijven. Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft. 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Sommigen hebben zich daarvan afgewend en zijn vervallen tot zinloos gepraat. 7 Zij willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren.
Daarom wil hij (nadat hij er over na heeft gedacht) dat de vrouwen van die gemeente niet onderwijzen en niet met gezag praten. Vervolgens geeft hij aan dat het niet onbijbels is om te vragen dat de vrouw bescheiden is.
Wat ik hiervan kan leren is dat Paulus heel praktisch is in de opbouw van de gemeente. Gericht op vruchten en niet op zinloos gepraat.
Riska schreef:Je bent knap eenzijdig naar de vrouw toe.
Ik haal aan wat je zelf aangeeft:6 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en
[3:16] 1 Kor 14:34. 1 Tim 2:11, 12. Tit 2:5. 1 Petr 3:6.
hij zal over u heerschappij hebben.
17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.
19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren
Me dunkt, ik zou ook eens kijken naar het aandeel van de man. Want Eva geeft tenminste nog de slang de schuld, maar Adam geeft God de schuld: de vrouw die Gij mij gegeven hebt...
Lathron schreef:hamlap schreef:Lathron schreef:Geen van beide, het is een veroordeling. God spreekt hier een veroordeling uit over de mens (in dit voorbeeld gaat het over de vrouw). Het is een reactie op de zonde, maar wel Gods reactie. God heeft de mens van tevoren gewaarschuwd wat er zou gaan gebeuren, wanneer ze van de vrucht zouden eten. Hier voegt Hij de daad bij het woord. Zo zal het blijven totdat de nieuwe hemel en de nieuwe aarde een feit zijn en iedereen persoonlijk door God veroordeeld zal zijn.
Je onderstreept een aantal keren het woord veroordeling. Maar waar haal je dat vandaan? Ik zie in heel Genesis 1 t/m 3 het woord oordeel of een andere vorm van dit woord NIET terugkomen.
Ik geef je de link wel even:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Genesis+3&id42=0&id37=1&pos=0&l=nl&set=10
vanaf vers 16 gaat het over "Veroordeling van den mens"
Dan zou Paulus leren,dat vrouwen in de ene gemeente wel en in de andere gemeente niet mogen onderwijzen.....?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten