Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor vpk » 08 dec 2009 11:29

leuke foto's weer!

hmmm, de kleine meid heeft sinds 2 weken 2 tandjes onderin, erg leuk!
maar ze heeft me al een paar keer flink gebeten [-X , das minder leuk..

@ sterretje: jij geeft anna sofie toch ook nog steeds bv? bijt ze jou nooit?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

wieboe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wieboe » 08 dec 2009 12:01

Leuke foto's zeg!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 dec 2009 12:05

@ Haai
Timon was toch ook rond de 18 mnd toen jullie Sylke kregen? Hoe hebben jullie hem voorbereid op de geboorte? Ik heb namelijk het idee dat Hugo er nog helemaal niets van snapt en eigenlijk vind ik het een beetje zielig voor hem dat er ineens een 'indringer' is die niet meer weggaat. Hugo heeft namelijk al wel wat moeite met veranderingen en ik vroeg mij af hoe wij hem het beste kunnen voorbereiden.

Ik heb hem al wel wat baby's van familie en vrienden laten zien en gehoopt dat hij er interesse in had, maar nee hoor. Hij heet meer interesse in een hond of een konijn ( en auto's natuurlijk) dan in een baby.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 dec 2009 12:58

@vpk: Emmabeth is er snel bij met tandjes!
@ajl: ik ben dan wel niet zwanger, dus wat dat betreft hoef ik niet met dat bijltje te hakken, maar Michael is ook nooit/niet geinteresseerd (geweest) in babies :) Hij doet wel lief tegen ze, maar vindt ze nou niet echt leuk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 dec 2009 14:42

ajl schreef:@ Haai
Timon was toch ook rond de 18 mnd toen jullie Sylke kregen? Hoe hebben jullie hem voorbereid op de geboorte? Ik heb namelijk het idee dat Hugo er nog helemaal niets van snapt en eigenlijk vind ik het een beetje zielig voor hem dat er ineens een 'indringer' is die niet meer weggaat. Hugo heeft namelijk al wel wat moeite met veranderingen en ik vroeg mij af hoe wij hem het beste kunnen voorbereiden.

Ik heb hem al wel wat baby's van familie en vrienden laten zien en gehoopt dat hij er interesse in had, maar nee hoor. Hij heet meer interesse in een hond of een konijn ( en auto's natuurlijk) dan in een baby.

Klopt, Timon was 19 mnd. Hij snapte er van tevoren ook niets van, ik heb hem ook nooit echt verteld dat er een baby in mijn buik zat. Alleen op plaatjes had ik hem weleens baby's aangewezen, en dat vond hij wel grappig maar hij zag ook liever wat anders :wink:
Hier ging het na de geboorte natuurlijk allemaal wat anders als anders, want Timon kon de eerste maand niet naar zijn zusje toe. Toen hij haar eindelijk wel echt zag vond hij het toch wel heel interessant, vooral de speen :lol: Ik heb geprobeerd hem overal zoveel mogelijk erbij te betrekken en zo min mogelijk 'pas op, kijk uit, voorzichtig' te zeggen (viel niet altijd mee 8-[ ) Verder als Sylke sliep ook echt even de tijd genomen voor hem, en hij mocht ook altijd op schoot/naast me zitten als ik Sylke op schoot had. Ik heb het idee dat dat wel geholpen heeft om z'n zusje niet als indringer maar als iets leuks te zien.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 08 dec 2009 19:36

Mijn achternichtje was ook 1jaar en 9 maanden toen ze afgelopen week een zusje kreeg.
Ze deed ook niet anders dan kijken naar andere kinderen daar bleef het bij.
Als je vroeg wat zit er in mama's buik zei ze: Baby.
En nu vraag je als je naar Jaelle wijst: Wat is dat? Dan zegt ze Baby. Hoe heet de Baby? Als jij dan Ja (zegt)... dan zegt zij elle. Heel schattig. Ze vind wel leuk maar ze snapt nog niet dat je voorzichtig enzo moet doen...en dat ze opeens aandacht moet delen.....!!
Lijkt me best lastig idd om dat goed op te vangen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elsb

Berichtdoor elsb » 09 dec 2009 12:28

vpk: dan is ze er zeker snel bij...ze is toch bijna een half jaar? Net als Matthias?
Bij Matthias zijn er nog geen tandjes te bekennen hoor, en ik heb het gevoel dat dat ook nog wel even gaat duren. Ik heb een neefje van bijna 10 maanden, die heeft ook nog geen tandjes...
Krijgt Emmabeth ook al fruit en groente enz... Matthias wel, alleen hij moet er af en toe nog erg aan wennen, hij heeft het liefst nog de fles.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2009 12:55

Volgens mij is het voor elk kind, hoe oud ook, lastig om een broertje of zusje te krijgen. schijnt dat alle kinderen van slag zijn bij zoiets. Ook wel logisch, er verandert toch wel veel.

Jurian had met 3,5 maanden al 2 tanden. Nu heeft hij er al een hele poos 7, en daar is het bij gebleven. Ik vind het nu wel makkelijk, hij bijt nu echt stukken af met zijn tanden, in plaats van broodkorsten in zijn geheel in zijn mond te duwen en er dan bijna in te stikken ;)

Hij loopt sinds een week aan 1 hand, dus vandaag heb ik hem weer eens achter zo'n loopwagentje gezet, en hij liep zo de kamer door. Helemaal trots keek ie :D Tot het ding sneller ging zijn benen, en hij zo voorover tuimelde, toen was een dikke knuffel toch wel fijn ;) Hij is sowieso lekker knuffelig geworden. Eerst sprong hij meteen weer mijn schoot af, omdat er zoveel moois was. Nu zeg ik wel eens:' zullen we even kroelen?' en dan kruiptie helemaal tegen me aan. Heerlijk :8>
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2009 13:34

leuke foto AG :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 dec 2009 13:49

Kinderen zijn bij het krijgen van een broertje of zusje meer van slag door: visite, moeder in bed, vreemde zuster, extra aandacht, vreemde mensen over de vloer, ander ritme dan dat ze daadwerkelijk van slag zijn door het krijgen van een zusje/broertje.
Juist doordat er extra aandacht is omdat men bang is dat het kind jaloers wordt, gaat het zich ook anders gedragen.
Maar als jij als ouders gewoon erover doet, en door gaat met het leven zoals je daarvoor ook leefde dan is er niets aan de hand.
Ik zou haast zeggen: doe niet moeilijk en geef je kind net zo veel aandacht als anders.
Betrek het op erbij door te laten helpen en doe daar ook niet te krampachtig over.
Dan zal het allemaal wel loslopen met de jaloersheid.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 dec 2009 14:30

MissF schreef:Volgens mij is het voor elk kind, hoe oud ook, lastig om een broertje of zusje te krijgen. schijnt dat alle kinderen van slag zijn bij zoiets. Ook wel logisch, er verandert toch wel veel.

Volgens mij hangt het wel deels van de leeftijd van het kind af en van het gedrag van de ouders. Mijn neefje en nichtje (3 en 5) kregen in juni een broertje erbij en met name mijn nichtje was vanaf het begin stapelgek op haar baby-broertje. Ze snapt het ook vrij goed en mijn broer en schoonzus doen beslist niet moeilijk, dat scheelt natuurlijk wel. Overigens had mijn neefje van 3 er ook niet veel moeite mee, hij vond het alleen wat minder interessant.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 dec 2009 15:02

Ajl, hier 1 keer 19 maand en 1x20 maand er tussen. Van tevoren vertelden we wel dat er een baby in mama´s buik zat. Ook regelmatig het boekje Kleine Pluis gelezen, hierin krijgt Nijntje ook broertje of een zusje. Als het wiegje klaarstaat kan je ook weer zeggen dat dat voor de baby is. Als de baby er is, erbij betrekken De baby op schoot, ´helpen´ bij het badderen, luier verschonen etc.

Wat tante Tortel zegt is ook wel waar, alles er omheen is zeker ook lastig voor kinderen om mee om te gaan.
MissF heeft ook een punt, het is denk ik iig als de tweede komt lastig als er een broertje of zusje bijkomt. Toen bij ons de derde kwam had niemand er last van ook de 1e bij de tweede niet, want anderhalf beseffen ze dat nog niet volledig. Hier op het cb zeggen ze dat dat de makkelijkste leeftijd is om aan een broertje of zusje te wennen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 dec 2009 15:22

Hugo is 17 mnd als de tweede komt, maar ik heb niet echt de indruk dat hij weet wat een baby is. Ook op het kdv taalt hij niet naar kleine kinderen of baby's. Pas geleden waren wij op kraamvisite en ik liet de baby zien,maar hij was vooral onder de indruk van de katten die er rondliepen. De wieg vind het wel interessant, maar alleen om achter te lopen en hij wil er zijn auto's ingooien.....ook niet zo verstandig dus.
Misschien gaat de hele geboorte en het feit dat er een broertje/zusje komt wel compleet langs hem heen :lol:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 dec 2009 20:39

@elsb: zat me net vandaag te bedenken dat ik je al een tijdje niet had gezien hier :mrgreen:
ze is nu bijna een half jaar ja, 17 dec. haar tandjes kwamen 25 nov. door en volgens mij zit er ook al een derde aan te komen. Het schijnt idd vrij vlot te zijn, ikzelf had m'n eerste tand al voor ik 5mnd was.
nee ze krijgt tot nu toe nog geen fruit/groente oid, alleen borstvoeding. maar ik heb besloten dat ik er vanaf morgen wel mee ga beginnen. ik heb van iemand een schema gekregen hoe je dit makkelijk op kan pakken met borstvoeding dus ga het eens proberen. want ze is er echt wel aan toe. ze kijkt ons het eten haast van 't bord af en als je haar op schoot hebt terwijl je iets eet (bijv. een koekje bij de koffie), dan doet ze elke keer haar mond los als ik een hap wil nemen :lol:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 dec 2009 20:47

vpk schreef:
@ sterretje: jij geeft anna sofie toch ook nog steeds bv? bijt ze jou nooit?

toen ze maand of 8 was beet ze voor de eerste keer. auwww. Ik dacht dat dat perongeluk ging.
Daarna nog keer, lette ik op: madam liet los, keek me aan, lachte en dan.. hap...
toen heb ik haar (zacht) in de wang geknepen en gezegd dat ik dit niet meer wilde.
Was het afgelopen.. tot... vanmorgen ineens... auwwww en ze moest er zelf om lachen.
Heb haar toen wel weer zacht in de wang geknepen en gezegd dat ik dat niet wil.
Keek ze heel zielig en daarna ging ze grinnikken :mrgreen:

This een lady hoor. Ze is altijd goedlachs, zwaait naar iedereen en zegt soort van hallo tegen iedereen en geeft handjes. Maar... wat madam niet wil, doet ze niet. En uitproberen kan ze goed. Kijkt ze me aan, doet ze iets, daarna hoofdje in de nek en schateren maar. Nou.. blijf maar eens serieus :oops:
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”