Nanoe schreef:Mortlach schreef:Boekenlezer schreef:I
Ik heb ooit wel eens vernomen dat single wat meer de klank in zich schijnt te hebben van: lekker vrij zijn en gelukkig zijn met je eigen leven. Maar voor mijn gevoel heeft het woord vrijgezel dat minstens zo. Het woord 'vrij' zit er immers nadrukkelijk in. Dus een zéér geschikt woord!
In dat geval ben ik geen van beide. Wat hou je dan nog over? Alleenstaand... ja, zo voel ik me wel; alleen. Ik ben alleen en ik vind daar geen barst aan.
Precies wat je zegt, alleenstaand.
En langzaamaan valt iedereen weg omdat ze je niet begrijpen...
Wat ik eigenlijk als grootste nadeel van het vrijgezel-zijn op mijn leeftijd voor mijzelf zie, is dat de meisjes die belangstelling voor je krijgen/die je zien, op een gegeven moment zoveel in leeftijd met je verschillen. Ik denk soms wel eens bij mijzelf:
"Héél leuk meisje, maar het zou misschien wel makkelijk zijn als ik nu zelf eens minstens tien jaar jonger was." (Aan de andere kant: als ik terugkijk naar hoe ìk tien jaar geleden was, dan was ik toch wel stukken onhandiger in de omgang met mensen en gevoelige zaken als liefde. En dat stelt deze stelling meteen weer stevig ter discussie.)Niet dat ze er niet van echt volwassen leeftijd zijn, een leeftijd die dichter bij mij ligt en beter bij mij past, maar die zijn er wel veel minder.
Toen ik nog veel jonger was, stelde ik het mij zo voor: je hebt nu nog volop bekijks, maar als je ouder wordt - een eind in de dertig bijvoorbeeld - zal dat wel minder worden. (Omdat je immers verder in leeftijd van die meisjes af staat.) Maar dat gaat nog steeds niet op, merk ik.
Dat je alleen voelen, en oude vrienden die allemaal getrouwd raken... ik herken dat wel een beetje uit mijn verleden, maar ik ben inmiddels wel over dat gevoel heen. Ik heb daar niet echt veel last van. Ik sta emotioneel behoorlijk stabiel in mijn situatie. Ik voel ook geen moeite in de omgang met anderen die wel getrouwd zijn en kinderen krijgen. Geen last van jaloezie.
Er is bij mij alleen zoiets van:
'wil je een vrouw hebben die niet te veel in leeftijd met je verschilt, dan mag het er onderhand wel eens van komen.' Maar voor de rest heb ik er geen problemen mee, en ben ik er rustig onder.