Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daatje123 » 07 dec 2009 10:12

Wij zijn lekker samen uit eten geweest en ik had voor mijn man een chocoladeletter gekocht. Uit eten vond ik zelf veel leuker dan een cadeautje krijgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2009 11:56

Wij zouden niet aan sinterklaas doen maar mijn man had nog wat nodig voor onze pc dus heb ik dat aan hem gegeven en ik heb van mijn man een trollbead armband gekregen met geloof,hoop,liefde bedel en een glaskraal.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 dec 2009 12:18

Wij hebben lootje getrokken voor 25 euro p.p, daar deed Michael ook aan mee. Verder had ik voor hem nog twee kleine schoenkadootjes (5 euro) en een kado van z'n papa. Dus in totaal hebben we voor Michael alleen iets van 20 euro uitgegeven. Maar...ik heb wel een Nijntje DVD gekocht de dag voor sinterklaas die hij dan zgn ook op pakjesavond had gekregen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 dec 2009 14:54

nu moet ik zelf natuurtlijk ook nog ff vertellen
De oudste 3 krijgen schaatsles. (bijna 11, 13 en 14 jr) Ze krijgen dan 4 morgens x 2 uur les in schaatsen. Even de kneepjes van het vak leren. En zo hadden we gelijk iets te geven. Ze vonden het alle 3 leuk. De jongste heeft wel cadeautjes gehad. ministeck, stiften een DVD van Willemijn in Israël.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 dec 2009 21:48

Wat een leuk cadeau, die schaatsles!
Wij hebben voor de kinders niets gekocht voor Sinterklaas. Van opa en oma kregen ze wat, en misschien dat we met mijn fam ook nog pakjesavond houden (was bij ons altijd traditie het op oudjaaravond te doen, maar nu de familie nogal is uitgebreid lukt dat niet meer)
Bij mijn schoonouders hadden we lootjes getrokken, voor 5 euro pp. We hadden geen verlangens op de lootjes staan, dus was ik wel blij dat we niet zo'n groot bedrag deden. Anders krijg je helemaal veel van die troep waar je niet om gevraagd hebt :)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 dec 2009 09:51

Volgende week komt de jaarnota van Eneco. Ben heel erg benieuwd of we wat terug krijgen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 dec 2009 12:29

Daatje123 schreef:Volgende week komt de jaarnota van Eneco. Ben heel erg benieuwd of we wat terug krijgen.

Dat kan je toch al zelf proberen uit te rekenen ;)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 dec 2009 13:46

Lalage schreef:
Daatje123 schreef:Volgende week komt de jaarnota van Eneco. Ben heel erg benieuwd of we wat terug krijgen.

Dat kan je toch al zelf proberen uit te rekenen ;)

Heb ik al beetje geprobeerd. Lastige is dat dit onze eerste jaarnota word. Vorig jaar waren ze ons 'vergeten' aan te melden waardoor we in 1x voor 1 jaar moesten betalen en jaar 2009 zijn we in april begonnen. Ze hebben toen het maandbedrag x 12 gedaan : 9. Als ik het zelf globaal uitreken betalen we echt veel te veel. Daarom ben ik zo benieuwd!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 dec 2009 22:28

jamillah schreef:@lechat, nee geen kleine of grote beurt. Was niet nodig na 8000 kilometertjes 8)

Mijn auto heeft inmiddels vandaag wel z'n apk + grote beurt gehad en 't viel gelukkig mee: 234 euro in totaal. 'k Heb het afgelopen jaar toch wel zo'n 25.000 km gereden. Een paar maanden geleden is de uitlaat nog vervangen, dus wat dat betreft wel wat kosten gehad, maar daardoor viel het nu weer mee natuurlijk. Nu maar hopen dat de keuring van de auto van mijn man ook 'n beetje meevalt! Die is in januari aan de beurt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 dec 2009 12:10

Zo, de jaarnota is binnen van Eneco. We krijgen welgeteld 7 euro terug. Wel gaat ons maandbedrag met 63 euro naar beneden. Dat is dan wel weer lekker! Ga het vanavond nog even narekenen, wat het is zo'n zooitje geweest daar met onze betalingen, verrekeningen en afrekeningen. ](*,)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2009 12:42

Wel apart dat je zo weinig terug krijgt maar het maandbedrag wel zover naar beneden gaat? Wij kregen ruim 400 euro terug en ons maand bedrag ging 23 euro naar beneden al heb ik dat wel weer terug gezet.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 dec 2009 13:57

liefie schreef:Wel apart dat je zo weinig terug krijgt maar het maandbedrag wel zover naar beneden gaat? Wij kregen ruim 400 euro terug en ons maand bedrag ging 23 euro naar beneden al heb ik dat wel weer terug gezet.

Lang verhaal. Jaar 1 dat wij de woning hadden hebben wij verschillende keren meterstanden doorgegeven, gevraagd waarom we niet moesten betalen. Na 1 jaar kregen we ineens rekening voor hele jaar. Want ja, er was niet betaald. Omdat dit pas in maart 2009 recht gezet kon worden hebben wij in 9 maanden voor 12 betaald. Ingewikkeld, maar vooruit.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 dec 2009 14:33

Wij moeten helaas bij betalen, afgelopen jaar een airco en een droger erbij gekregen.

Hier gaat het allemaal niet zo geweldig qua financiën. Mijn man is, na twaalf weken zonder werk gezeten te hebben, gisteren eindelijk weer begonnen. Hij is ZZP'er en vanwege de crisis is er zeer weinig werk. Gelukkig lijkt de markt weer wat aan te trekken en heeft hij weer wat (korte) opdrachten. Lastig hoor, 3 maanden rondkomen van mijn mini-salaris... :shock:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2009 15:03

Dat is zeker zwaar Daphne! Hopelijk kan je man nu aan het werk blijven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 dec 2009 15:05

Wat vervelend joh! Hoop dat het werk weer snel aantrekt voor je man! Kan hij eventueel ook iets anders doen in de tijd die hij 'over' heeft? Kan mij goed voorstellen dat 3 maanden wel lang is om te overbruggen met 1 salaris.

Sterkte!

Terug naar “Archief”