Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor MissF » 03 dec 2009 13:33

In de volksmond heb ik 2 auto's. Lang verhaal, maar in principe zijn ze allebei van mij. Ze staan wel op mijn mans naam, en we rijden er allebei in. Hij zorgt meestal ook dat ze beiden APK hebben en gecontroleerd worden en gemaakt worden. Dat doet een bevriende automonteur gelukkig, dus dat kost ons zo goed als niks (alleen materaal kosten).
Dus ik ben gewoon het meest verwend hier :P ;)
(daar staat wel weer tegenover dat ik vaker tank dan mijn man. Soms doet hij beide auto's, maar dat doe ik gemiddeld vaker)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2009 15:10

Als we toch gaan ''opscheppen'' Wij rijden eigenlijk voor niks met alle twee de auto's :lol: Mijn man zijn auto is een leaseauto en daar betalen we zo weinig voor per maand en we mogen er wel onbeperkt mee rijden en als er iets mee is brengen we hem naar de garage en zien we nooit een rekening van. :)
Mijn auto zijn we amper 100 euro per maand aan bezine kwijt wegenbelasting/verzekering weet ik niet uit mijn hoofd maar ik krijg zoveel km-vergoeding dat ik er van kan sparen.

December is trouwens wel een leuke maand mijn man en ik krijgen elk de 13de maand :)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 03 dec 2009 15:45

Zo Liefie, dat klinkt goed zeg!

De twee auto's van ons zijn beide eigendom. Voor de ene betalen we 300 euro per maand aan belasting en verzekering en aan de andere 30 euro per maand. Mijn man tankt ook nog eens voor 60 euro in de week, ik 1x in de 6 weken ongeveer voor 45 euro. Dure hobby hoor, 2 auto's!

13e maand is lekker. Heb geen idee of mijn man die krijgt. Denk het niet eigenlijk. Ik krijg winstuitkering, maar zit in de vastgoedsector, dus zal wel geen extraatje zijn dit jaar.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 dec 2009 16:46

MissF schreef:In de volksmond heb ik 2 auto's. Lang verhaal, maar in principe zijn ze allebei van mij. Ze staan wel op mijn mans naam, en we rijden er allebei in.

Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, zijn jullie beiden eigenaar van de onverdeelde helft van elke auto :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2009 17:14

Haha, dat klopt idd ;) Maar toch is het handiger om allebei een 'eigen' auto te hebben. Nu rijden we allebei in beide auto's en da's niet altijd handig. Dan ligt de kinderwagen weer net in de andere, of ligt er iets anders weer in de andere auto. Maar ik wil niet altijd in de Ford rijden, omdat die minder lekker rijdt dan de mazda, maar mijn man voelt zich voor gek rijden in de Ford, omdat die paars met wit is. En zo ploeteren we verder in onze luxe van 2 auto's ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 dec 2009 17:38

liefie schreef:maar ik krijg zoveel km-vergoeding dat ik er van kan sparen.

das wel bijzonder zeg. over het algemeen is de km-vergoeding in de zorgsector geen vetpot.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 dec 2009 19:47

Nee, bepaald niet. Maar thuiszorg is wel meer dan anders.
Ik rij 600 km per week voor mn werk, en krijg is van 58 euro p.maand. Ik leg er dus 200 tot 300 euro op toe per maand. Het is dat ik het er zo naar mijn zin heb... :mrgreen:
Mijn eindejaarsuitkering wordt dan wel uitbetaald als reiskostenvergoeding, dus netto wat anders bruto is. Dat is dan wel weer fijn. :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2009 20:57

Ik krijg per maand bijna 90 euro om van huis tot de grens van mijn werkgebied te rijden en dan per km 28 cent en soms heb ik dagen dat ik 130km rij dus dat tikt aan :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 dec 2009 11:21

als we dan toch opscheppen 8) onze auto is nooit wat mis mee, wordt altijd goedgekeurd en rijdt zuinig :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2009 23:28

@lechat, nee geen kleine of grote beurt. Was niet nodig na 8000 kilometertjes 8)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 dec 2009 23:06

nieuwe vraag:
Hoeveel geld besteden jullie aan sinterklaas? ongeveer ... euro per kind of zo?

Wij proberen ronde de 30 euro, beter iets goeds dan een aantal prutsdingetjes, die snel stuk gaan of zo. wij hebben 4 kids. Meestal een letter, een boek, en iets te spelen.

Ben benieuwd!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2009 09:09

We hadden afgesproken nog niks. Toen zag ik toch wel een erg leuke doos blokken, en die heb ik gekocht, 7 euro volgens mij.
Normaal gesproken doen wij lootjes, met 15 euro p.p. Ik koop altijd voor iedereen nog wat erbij, komen we samen denk ik rond de 60 euro uit, allebei 15 euro en dan nog extra cadeautjes.
Mijn ouders deden toen wij klein waren voor 50 gulden per kind cadeau's. Dat vind ik redelijk veel. Als Jurian het echt gaat snappen hoop ik toch wel onder de 50 euro te blijven (als we de gulden even als euro zien ;) )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 dec 2009 13:17

50 euro vind ik ook best veel. Hier doen wij met z'n 2en niet aan sinterklaas, ik heb 2 dingetjes gekocht voor ons beiden: chocola :D voor de rest doen we er niet aan..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 dec 2009 13:50

Wij als opa en oma vieren het nog steeds met allemaal.
En we trekken lootjes met de groten en kopen een cadeautje voor € 15,00. En dan is het een sport wie dan de meeste gratis cadeautjes heeft verzameld. Dus je krijgt ook nog allerlei andere zooi, of we maken zelf dingen die niets kosten.
Met de kleinkinderen vieren we het op de dag apart. Want die zijn nog klein, tenminste de oudste is 6 en de jongste is 3 maanden.
Nu hadden we met zijn allen het geld voor een cadeautje bij elkaar gelegd. En we waren nu per kind dus € 5,00 kwijt. Ook de ouders deden daar gewoon aan mee.
Zo kregen ze drie cadeautje die meer waarde hadden en waar ze ook werkelijk iets aan hebben.
Dus in totaal waren we per persoon € 35,00 kwijt en hadden 13 personen daar een cadeau voor. Want de jongste van 3 maanden die deed nog niet mee, die lag heerlijk in zijn bedje te slapen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2009 13:57

Mijn moeder is behoorlijk creatief.... en mijn vader is behoorlijk handig. Zo hebben wij leuke spulletjes gekregen die m'n ouders zelf hebben gemaakt. Zoals een houtenpoppenwagen, wippertje voor je pop of een draagzak voor de pop. We hebben die spullen nog steeds.

Terug naar “Archief”