Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Lidia » 01 dec 2009 10:55

Ik vind het wel belangrijk dat kinderen zelf leren sparen, maar toch sparen wij nu ook al voor Joëlle. Je weet nooit hoe je eigen situatie is of die van haar, als ze wat ouder is. Nu kunnen we het missen (het is niet echt veel wat we per maand sparen) dus waarom zouden we het niet doen?

Even over Sinterklaas: wij doen daar niet aan, nooit gedaan ook, ook mijn schoonfamilie niet. We doen ook niet aan Sint Maarten of Halloween. Wij kregen wel 1x in het jaar een boek van mijn ouders (ze deden in boeken, dus da's niet zo moeilijk en we waren echte leesfanaten :D ), maar dat was niet gerelateerd aan een 'feest'.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2009 11:09

Wij doen dit jaar ook nog niet aan Sinterklaas. Hugo begrijpt er toch nog niets van.

Wij sparen niet voor Hugo. Binnenkort willen wij wel een aparte spaarrekening voor hem openen waarop verjaardagsgeld enzo gestort zal worden. Ik vind het ook wel belangrijk dat kinderen leren sparen, maar zij hoeven niet te sparen voor hun studie. Die wil ik sowieso wel betalen, omdat ik school en opleiding erg belangrijk vind en het ook belangrijk vind dat geld geen obstakel hoeft te zijn om door te leren.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2009 11:22

Ajl, hoe is het nu met Hugo met z'n brandwonden en met het in bad gaan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2009 11:33

Attent dat je het vraagt!
Het gaat prima met hem. De plekken op zijn onderarm zijn niet meer zichtbaar. Op de onderkant van zijn bovenarm zijn ze nog wel zichtbaar en dat blijft ook wel wel even zo volgens de artsen. Volgend jaar zomer dus extra insmeren. Onder zijn oksel is de plek nog het beste te zien, ook nog wel rood enzo. Dus die plekken smeren wij nog elke dag in. Hij wordt helemaal ingesmeerd, zodat de aandacht niet op zijn armpje gericht wordt.

Zijn angst voor het douchen is helemaal over gegaan, dat heeft ongeveer een week of 8 geduurd en werd langzaam minder. Elke avond bleven wij hetzelfde ritueel aanhouden en hebben de duur van het wassen en douchen langzaam uitgebreid. Gelukkig zag je zijn angst langzaam afnemen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2009 11:45

Wat fijn dat het bad ritueel goed gaat nu. Maar wel intensief lijkt me!
En hopen dat de wonden weg gaan trekken, zal wel fijn zijn (maar helaas heb je dat zelf niet in de hand natuurlijk, je weet ook nooit hoe het verder zal worden). Maar in iedergeval nog veel sterkte er mee.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 dec 2009 12:40

Zelf heb ik moeten sparen voor mijn studie en rijbewijs. Ik heb dat niet van mijn ouders gekregen. Als onze dochter later wil studeren, hebben we daar wel een potje voor, maar ik wil er wel afspraken over maken. Het moet geen luilekkerland worden...... Ze moet dus haar best doen en dan betalen wij dat jaar, gooit ze er met haar pet naar, betaalt ze alles zelf.
Mijn man en ik moeten het hier overigens nog wel over eens worden, want hij heeft zijn studie wel volledig betaald gekregen, met als gevolg dat hij er gewoon een jaar langer dan nodig over heeft gedaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2009 12:53

Een jaar langer over een opleiding doen, heb ik geen enkele moeite mee. Ook het zelf plannen, op kamers wonen en regelmatig een feestje bijwonen en verschillende verenigingen bezoeken hoort mijns inziens bij het volwassen worden.Als er na een paar jaar nog geen enkel resultaat geboekt is, vind ik het een ander verhaal.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 dec 2009 13:16

Wanneer je je best doet / hebt gedaan, maakt mij een jaar langer niets uit inderdaad. Werken kun je nog je hele leven. Ik heb wel moeite met het feit dat je als ouders loopt te betalen en dat kindlief alle feestjes afloopt en in dat jaar niets aan de studie doet. (dat was dus bij mijn man het geval)

Als je naar feestjes wilt, prima! Maar die moet je ook kunnen plannen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2009 13:39

Wij kregen 4 jaar lang de bijdrage die volgens de IB groep hoorde. Dus hoe meer ze verdienden samen hoe minder we van de overheid kregen, hoe meer mijn ouders betaalden. Als we het niet in 4 jaar haalden hadden we pech. Ik heb eerst pabo gedaan, en daarna pas sph en zodoende 1 jaar extra hbo, en dat laatste jaar heb ik gewoon zelf betaald. Vond ik heel normaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2009 13:43

Ehm, dat laatste jaar was je toch al getrouwd? Dan vind ik het niet meer normaal dat je ouders dat niet meer betalen. Als Hugo een overstap zou maken van studie en hierdoor geen stufi meer zou krijgen, zou ik met alle liefde bijspringen. Daarnaast kan je ook heel goed lenen bij het IBG. ( volgens mij gaat het een beetje off topic)

Om weer on topic te komen; Hugo kan sinds 4 weken staan en loopt sinds kort langs de tafel. Het heeft even geduurd, maar eindelijk begint het te komen ..haha. Al betwijfel ik of hij in januari zal lopen. Hij gaat in ieder geval vooruit.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 dec 2009 13:58

Wat goed van Hugo! Hoe oud is hij nu ook al weer precies?

Hier doen we hele dagen niks anders als boeken lezen. Timon is helemaal verzot op boekjes, en loopt de hele dag achter me aan 'mama helpe, boek lese'. Dan moet ik een boekje uit de kast zoeken, maar uiteindelijk komt het er altijd op neer dat hij er toch zelf eentje uitzoekt, mijn keuze is niet goed genoeg :mrgreen: En we hebben het boek nog niet uit of het is al 'nog een boek lese'. Zo kom ik m'n dagen dus door op dit moment :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2009 14:03

@ajl, voor een deel van dat jaar was ik getrouwd ja, maar niet helemaal. Ik vind 4 jaar ook wel best, dan zit er tenminste een stok achter de deur. En als je aan je 5e jaar begint van een hbo opleiding ben je vaak al minimaal 20, en dan kun je prima werken en zelf geld verdienen vind ik. Maar da's idd offtopic.

Jurian loopt nu aan onze hand, echt geweldig, hij straalt dan helemaal :D
Wat knap van Hugo! Hij komt er wel!
Boekjes lezen, heerlijk, Haai. Jurian heeft er nog geen flauw benul van en scheurt ze kapot :( Lijkt me zo leuk om tee doen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 01 dec 2009 15:14

Om nog even offtopic verder te gaan, hier moet de studie zelf betaald worden, over het rijbewijs worden hier afspraken gemaakt. Ik heb hem wel helemaal gehad, en ik was een dure ;). Ik krijg bijna geen studiefinaciering, maar mijn ouders kunnen mij niet de bijdrage geven die de IB vastgesteld heeft... Sja dan word het lastig :-k. Ik heb m'n handen vol aan m'n studie en het werken aan mezelf, dat ik er niet naast kan gaan werken. Gelukkig heb ik hiervoor wel een tijdje gewerkt, maar toch was het niet de bedoeling om dat geld voor m'n studie te gaan gebruiken... Magoed ik heb nu eenmaal voor een dure studie gekozen ;).
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2009 15:18

Hugo is 16 mnd, dus het mag ook wel eens :wink: Hij is ook dol op boekjes lezen en doet alle dieren na die hij in de boekjes ziet staan.
Na het eten lezen wij met hem uit een prentenbijbel en hij is vooral gefocust op de dieren die erin staan...heel grappig om te zien. In die bijbel kijkt er bijvoorbeeld ergens een poes om het hoekje. Hij ziet de dieren eerder dan ik en begint al gelijk de geluiden na de doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2009 14:37

trijntjejohanna schreef:Met Matteo gaat het nog niet goed! Ik ga vanaf vandaag toch maar stoppen met melkproducten en geef hem sojaproducten! en lactosevrije boter enzo. Bij mn zus ging het toen dat weekend veel beter.. dus ik hoop er nu ook maar op!
melkintolerantie ? gastro-enteritis????
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”