Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2009 21:40

Het zal vast niet de reden zijn dat ik geen relatie heb, maar ik wilde het toch even kwijt.

Zo nu en dan doe ik via Refoweb en een andere site een leuk contact op. Er volgen wat verkennende mailtjes over en weer over hobbies, achtergrond, gedeelde interesses, dat soort lichtvoetige onderwerpen. Dat gaat over het algemeen best prettig, en dan ineens...... geen reactie meer.

Eerst was ik altijd erg bang dat het aan mij lag; dat ik iets geschreven had wat niet beviel, of dat ze iets gelezen had op het forum wat haar niet aanstond. Of dat mijn laatste mailtje niet was aangekomen ofzo. Gelukkig betrek ik het nu niet meer zo negatief op mezelf, maar ik blijf het vreemd en eigenlijk best onbeleefd vinden.

Dat je geen interesse hebt in verdere kennismaking kan altijd gebeuren. Daar hoef je wat mij betreft ook geen reden voor op te geven. Bij mensen die je in het echt spreekt kan dat ook gebeuren. Maar waarom dat dan niet even laten weten met een 1-regelig mailtje...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 05 nov 2009 22:44

Dat vind ik ook vreemd en onbeleefd, Mortlach!! Zegt inderdaad meer over de dames (nou ja, dames?) in kwestie dan over jou. Al kan het versturen van een dergelijk mailtje soms erg lastig zijn voor een dame, zeker als ze wil uitleggen waaróm het contact hier stopt, maar eigenlijk ook weer niet. Maar dat is weer een ander verhaal.

(In dat verhaal is de jongeman waar het om gaat niet bereid om het meisje waar hij zijn oog op heeft laten vallen te laten gaan. Na tal van subtiele pogingen van de dame om het contact af te kappen, wordt ze minder subtiel, zegt ze letterlijk géén contact meer te willen, maar blijft de jongeman nog weken aandringen omdat hij vindt dat ze geen goede reden opgeeft...) ](*,) ](*,)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 05 nov 2009 23:01

Herkenbaar, Mortlach. Dat heb ik vaak meegemaakt bij daten in real life. Ik heb meerder malen gedated met een man en na elkaar 3 a 4 keer gezien te hebben kreeg ik geen sms meer, en geen telefoontjes voor een vervolgdate. Ik werd daar ook erg onzeker van. Vaak bleek achteraf dat er exentrauma's in het spel waren. Dat kwam mij ook de strot uit op een gegeven moment. Begin er dan niet aan... Ik kon het nooit laten om dan even die schepen achter me te verbranden, door een behoorlijk pittige mail te sturen. Heel dom van me. Dan dacht ik: ik au, jij ook au.
Ik heb persoonlijk altijd netjes uitleg gegeven als ik iemand niet zag zitten.
Maar zeker als ik met iemand gezoend had (voor mij toch het begin van een relatie!) en er daarna geen reactie meer kwam, voelde ik me erg lullig.
Helaas, mensen (ik ook hoor) kunnen nog veel leren op het gebied van omgangsvormen...
What goes around, comes around

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2009 10:14

mormeltje schreef:Herkenbaar, Mortlach. Dat heb ik vaak meegemaakt bij daten in real life. Ik heb meerder malen gedated met een man en na elkaar 3 a 4 keer gezien te hebben kreeg ik geen sms meer, en geen telefoontjes voor een vervolgdate. Ik werd daar ook erg onzeker van. Vaak bleek achteraf dat er exentrauma's in het spel waren. Dat kwam mij ook de strot uit op een gegeven moment. Begin er dan niet aan... Ik kon het nooit laten om dan even die schepen achter me te verbranden, door een behoorlijk pittige mail te sturen. Heel dom van me. Dan dacht ik: ik au, jij ook au.
Ik heb persoonlijk altijd netjes uitleg gegeven als ik iemand niet zag zitten.
Maar zeker als ik met iemand gezoend had (voor mij toch het begin van een relatie!) en er daarna geen reactie meer kwam, voelde ik me erg lullig.
Helaas, mensen (ik ook hoor) kunnen nog veel leren op het gebied van omgangsvormen...

Ik heb ook wel eens een mailcontact laten doodbloeden als het ware, maar dan was het vanaf het begin al duidelijk dat het allemaal heel erg stroef liep. Niet netjes, maar ja... Maar zeker als het er van mijn kant op lijkt dat het gewoon leuke, gezellige mailtjes zijn, dan blijft het vreemd.

en ach, in het echt heb ik met Fiona ook wel gehad dat ik haar "nee" niet accepteerde. Maar na drie keer "nee" was het me toch wel duidelijk.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 27 nov 2009 17:29

als je de mailadres hebt gehad, (via via) van een jongen, wat zouden jullie sturen? :-k
Gods geduld is groot maar niet oneindig

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 27 nov 2009 17:56

Euhhh... ligt eraan wie die jongen is & of je verder contact wilt?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 nov 2009 18:30

meisje20 schreef:als je de mailadres hebt gehad, (via via) van een jongen, wat zouden jullie sturen? :-k

Dat hangt er inderdaad vanaf, hoe je iemand kent, en of dat je het leuk vind om verder in contact te komen.
Maar kan je niet beter proberen zelf real life in contact te komen, of een mobiel nummer te krijgen.
Dan weet je ook gelijk een beetje hoe hij over jou denkt, en of dat het contact een beetje loopt.
Succes he!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2009 22:07

meisje20 schreef:als je de mailadres hebt gehad, (via via) van een jongen, wat zouden jullie sturen? :-k

"dag [naam jongen],

Mijn naam is [jouw naam]. Ik heb je mail adres via-via gehad en ik schrijf je omdat ik [reden van contact]. Ik heb je niet direct aangesproken omdat [reden]. Misschien kunnen we eens [bellen/sms-en/MSN-en (of wat jullie jeugd tegenwoordig ook doen :-) )] Hopelijk hoor ik iets van je.

Groetjes,

[je naam]

De stukjes tussen haken zelf nog even invullen he. En dan niet meteen je telefoon- of MSN-gegevens meesturen. Kijk eerst maar of hij dat ziet zitten en dan stuurt hij zijn gegevens wel. Succes ermee!
Laatst gewijzigd door Mortlach op 27 nov 2009 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 27 nov 2009 22:09

Mortlach schreef:De stukjes tussen haken zelf nog even invullen he.

:mrgreen:

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 27 nov 2009 22:55

ik kan wel achter zn 06 komen, maar dat komt (voor mijn idee) zo dichtbij. een mail is wat afstandelijk.
en ik zou graag met hem in contact komen :oops:

(maar vind hij het niks, ik kan hem nog op verjaardagen tegen komen en dat zou ik dan wel een beetje vervelend vinden ](*,) )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2009 23:12

Tja, dat is het risico dat je loopt... Liefhebben betekent dat je je kwetsbaar moet opstellen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 nov 2009 17:00

meisje20 schreef:ik kan wel achter zn 06 komen, maar dat komt (voor mijn idee) zo dichtbij. een mail is wat afstandelijk.
en ik zou graag met hem in contact komen :oops:

(maar vind hij het niks, ik kan hem nog op verjaardagen tegen komen en dat zou ik dan wel een beetje vervelend vinden ](*,) )

Als je het eng vindt 'm in zo'n mailtje te vertellen dat je contact wilt (omdat je hem leuk vindt), kun je misschien ook iets 'zakelijks' bedenken waarover je bijvoorbeeld advies van 'm wilt of waar hij je mee kan helpen? Zo kom je dan 'indirect' met 'm in contact en als dat dan leuk loopt en hij reageert een beetje leuk/vlot, ga je het ook over andere dingen hebben, etc...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 28 nov 2009 19:21

Ongemerkt laten merken dat je contact wil (dus zoals LeChat al zei, een "zakelijk" mail sturen ;))

En waarom ik nog vrijgezel ben....
Na, dat ligt een beetje aan mezelf, de jongens lopen in bosjes achter mn kont aan, maar ik heb daar dus geen zin in:P
Nee, gappie :P
Vind het heel gezellig om met een jongen weg te gaan, maar ik ben niet iemand die van de 1 op de andere dag verkering wil ;)

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 29 nov 2009 09:24

in het boek :het gevecht van iedere jonge vrouw beschrijven ze dat ook. dat het goed is om minimaal een jaar contact te hebben met een jongen voordat je aan verkering begint. (een jaar is misschien wat overdreven, maar je snapt em :wink: )
echt een aanrader!

ik wacht nog heel even met mailen. heb binnenkort een verjaardag waar hij ook naartoe gaat :? (eerst even dat afwachten :oops: )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2009 10:19

meisje20 schreef:
ik wacht nog heel even met mailen. heb binnenkort een verjaardag waar hij ook naartoe gaat :? (eerst even dat afwachten :oops: )

Spannend!!! :P

Terug naar “Archief”