Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor ring » 26 nov 2009 10:27

Ehm qua stijl zoeken we het een beetje in koloniaal, antieke stijl.
Ik heb al wel een aantal spulletjes omdat ik op kamers woon, maar we moeten ook gewoon echt nog wat dingen aanschaffen. Zoals eethoek, bed e.d. Als je dan alles op een rijtje zet is het zo weer aardig wat.

Vind zelf een eethoek voor 6 personen altijd handig, maar dat past niet in de keuken. Dus dan maar voor vier personen. Maar daar ga je dan ook weer niet mega veel geld aan uit geven omdat je in een evt. volgend huis weer wat groters zou willen.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 12:03

Hier is het drama met de financien, het geld vliegt eruit, en we halen ons verbouwingsbudget niet. We gaan eroverheen op verschillende onderdelen. Logisch, omdat we er steeds weer van alles bij verzinnen dat we toch 'even' erbij doen. maar wat kost dat een hoop. En nu doen wij het nog heel low budget blijkbaar, omdat ik bij Bouwval gezocht heel wat vreselijk veel hogere bedragen tegenkom. Maar het is soms wel een beetje zuur om een deel van onze zo goed gespaarde centjes weg te zien schieten naar vernieuwde elektriciteitskabels en waterleidingen die zo mooi weggewerkt worden dat ze niet meer zichtbaar zijn maar daardoor wel meer kosten.

Maar verder gaat het best :mrgreen:

Ring, ik heb nog een donkerbruine bank en een koloniale bijzet/salontafel staan, als je m wilt hebben mag je ze zo ophalen hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2009 14:38

over kringloopwinkels enzo: inderdaad... het is vaak niet onze stijl (eikenhoutenkasten enzo, veel te zwaar) en ik denk vaak: voor hetzelfde geld (of minder!) haal ik bij de IKEA wel een nieuwe Billy. :mrgreen:

@MissF: oei! lastig! Ik hoop dat er snel een einde aan de verbouwing komt!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 15:28

Nee hoor Elvira, we hebben er zelf voor gekozen. We hebben er niet voor niets voor gespaard de afgelopen 2 jaar, maar een redelijke spaarrekening is zo lekker :D

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 26 nov 2009 17:40

En met de financiën hier gaat het ook redelijk!
Zijn flink aan het puzzelen geweest hoeveel geld we overhielden na bruiloft en misschien enkele maanden 'teveel' huur en hebben nu wel een bedrag vastgezet waarmee we ons huisje willen inrichten! En dat wordt ook low-budget1 :wink:
(En we zijn nog steeds op zoek naar een huurhuis per juli 2010 ofzo :mrgreen: )

MissF, dat kan ik me wel voorstellen ja.. Al is het natuurlijk ook wel weer fijn dat je geld hebt om het nu gewoon gelijk goed te doen!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 26 nov 2009 18:16

Hier tegenslag. De auto is niet door de APK, hebben we al het een en ander en laten repareren, maar er moest nog 1 ding gedaan worden bij de garage. Blijkt dat dat 1000 euro gaat kosten. Dat gaan we dus niet doen, die auto kostte 1100, dus dat is het echt niet waard. Nu maar even nadenken of we een andere auto gaan kopen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2009 21:52

Daatje123 schreef:En hoe gaat het met de financien van onze refowebbers?

Hier kregen we van de week een meterstandenkaart in de brievenbus van Eneco. Ben benieuwd of we wat terug gaan krijgen. Weet iemand wanneer dat is? Ik dacht maart...

wij hebben essent en dat wordt de voglend emaand verrekend. DUs als je geld terug krijgt, wordt het voorschot eraf gehaald, als je dan nog over hebt krijg je het op je rekening, anders moet je de rest bij betalen. MOet je bijbetalen, wordt dat automatisch bij je voorschot opgeteld, en krijg je het komende jaar een hoger voorschot!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 nov 2009 21:55

paprikameisje2 schreef:
Daatje123 schreef:En hoe gaat het met de financien van onze refowebbers?

Hier kregen we van de week een meterstandenkaart in de brievenbus van Eneco. Ben benieuwd of we wat terug gaan krijgen. Weet iemand wanneer dat is? Ik dacht maart...

wij hebben essent en dat wordt de voglend emaand verrekend. DUs als je geld terug krijgt, wordt het voorschot eraf gehaald, als je dan nog over hebt krijg je het op je rekening, anders moet je de rest bij betalen. MOet je bijbetalen, wordt dat automatisch bij je voorschot opgeteld, en krijg je het komende jaar een hoger voorschot!

Hou je voorschot wel in de gaten. Bij ons verhoogden ze het een keer met 95 euro per maand. Echt enorm veel. Gewoon zeggen dat het veel te veel is..
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 23:39

Idd, dat hadden wij ook, en mijn man heeft echt gruwelijk veel moeite moeten doen om het terug te draaien. (wat zal dat niet kosten, al die telefoontjes naar zo'n duur nummer :x )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2009 08:58

dat was bij ons ook het geval.... en er maar achter aan bellen. Totdat we afgelopen week een brief kregen waarin de voorschot ineens heel erg laag was (te laag). :?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 nov 2009 10:22

Evelien schreef:dat was bij ons ook het geval.... en er maar achter aan bellen. Totdat we afgelopen week een brief kregen waarin de voorschot ineens heel erg laag was (te laag). :?

dan mag je wel zuinig zijn. Anders krijg je volgend jaar een hoge rekening van achtergebleven voorschotten

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 nov 2009 12:58

Kan je het voorschot niet per internet zelf veranderen?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 nov 2009 14:55

pol schreef:Kan je het voorschot niet per internet zelf veranderen?

ik denk het wel,

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2009 15:17

Galateia schreef:Ligt het nou aan mij, of zijn er meerderen die de kringloopwinkel soms best nog wel duur vinden. Soms loop ik even binnen en dan denk ik 'bekijk het, dat haal ik wel ergens op via marktplaats!".

Dat verschilt nogal per kringloop. Ik ben vaste klant van de kringloop hier, en daarom matsen ze me ook nogal eens met de prijs :wink:
Vorige week nog een badsteun voor Sylke gekocht. Had al op MP gekeken, daar was ik er min. E5,- voor kwijt, bij de kringloop E0,75 :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 nov 2009 10:19

Ring, wij hebben een eetkamer tafeltje met 4 stoelen bij de ikea gehaald voor 79 euro. Super leuk tafeltje. Zelf zou ik hem misschien wat donkerder willen, dus misschien ga ik hem nog beitsen, maar het is wel een leuk tafeltje.

Terug naar “Archief”