Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor elvira (gast) » 26 nov 2009 18:18

@Laura: ik bedoelde niet dat we 's avonds nog zouden gaan koken om met z'n tweeën te eten. Eten hoort (voor mijn gevoel) met het hele gezin (voor zover mogelijk natuurlijk).
Ik bedoelde dat je in feite 2 x kookt: wanneer je elke avond rond 20.00 een halfuurtje voor de volgende dag kookt/voorbereidt, dan hoef je de volgende dag rond 17.00 nog maar heel kort in de keuken te staan! :D

(we kwamen op t idee omdat we altijd van ouders (vooral moeders) horen dat het tussen 17.00 en 18.00 altijd zo'n hectische tijd is.. misschien heeft iemand er wat aan?)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2009 19:22

Oooo, dan snap ik 'm! Sorry :oops: Ja, van 16.00-19.00 is hier altijd erg druk. Meestal bereid ik het avondeten voor als Michael tussen de middag ligt te slapen (nou ja, als hij slaapt tenminste) en dan hoeft het 's avonds alleen maar 'aan' gezet te worden.
Michael teert overigens al een week op yoghurt, soepstengels en melk omdat hij niet lekker is. Ik denk dat ik morgen maar eens een afspraak bij de dokter voor hem ga maken. Hij kannu ook uit zijn bedje klimmen wat vooral tussen de middag voor leuke tafereeltjes zorgt [-X [-( Vanmiddag was hij zo boos dat hij weer zijn bed in gezet werd, dat hij zichzelf liet overgeven :-k

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 nov 2009 19:39

Wat sneu, Laura!

Hier gaat het middagslaapje nog wel goed, ze slaapt dan 2 uur.
Voordat ze slaapt, zit ze nog wel een tijdje te praten met haar knuffels..

Laatst zat ze toch te schateren in haar bedje, dat we gingen kijken;
staat ze helemaal naakt te dansen in haar bed. :biggrin:
Tegenwoordig gaat de slaapzak dus achterstevoren aan, met de rits op haar rug dus..

We zijn twee weken geleden verhuisd, en ze heeft nu een kamertje met Nijntje-behang.
Nou, niet voor lang.. Paar dagen geleden hoorde ik allemaal gescheur uit haar kamer,
en ja hoor, heeft ze grote lappen behang er af gehaald. :roll:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 nov 2009 19:51

@AG: leuk, dat blote dansen! Is Ilona ook helemaal geinteresseerd in wat er 'beneden' zit? Zodra Michaels luiertje uitgaat, gaan zijn handjes daar niet meer vandaan ;)
Balen dat ze haar behang zo te grazen neemt! Ik kan me nog herinneren dat ze al vanaf heel jong al een tijdschrift aan het lezen was zonder het te scheuren :? Misschien vindt ze het behang wel heeeel mooi ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 nov 2009 20:17

Ha, nee, Ilona is daar nog niet zo heel geinteresseerd in.. :)
Als ze op de wc zit, dan zit ze wel helemaal naar voren gebogen gefascineerd te kijken naar het plassen en poepen.. lol.

Ze vindt het behang geweldig inderdaad; helemaal Nijntje-fan.
Ze vond het denk ik zonde om het op de muur geplakt te hebben.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2009 21:50

leuk om te lezen wat juul dr leeftijdsgenootjes doen! :) Wat is mijn julia dan lief! die kwaakt alleen de oren van je hoofd! enorm gezellig!!

overigens ik doe het keukenmoment vaak samen! zij met d ekont op het aanrecht, en helpen pasta in de pan gooien ofzo! overigens wel met koud water hoor! maar als ze ze er een voor een indoet, kan ze een mooie poos zoet zijn!:) ondertussen kan ik dn met de groente in de weer!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 nov 2009 22:33

Ghehe..m'n neefje is nu ruim 4 maand...En ik moest laatst even oppassen, hij lag in de kinderwagen te spelen, en ik hoor die rammelaar boven de kinderwagen telkens enorm hard rammelen...Dacht: zal 's kijken wat hij aan 't doen is...
Pakt 'ie met beide handjes de rammelaar beet, trekt zich er aan op, bijt in 1 van de rammelaars en laat dan z'n handjes los! Schiet die rammelaar dus omhoog, en hij valt hard achterover...En een lol dat ie had !! :lol: :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 23:37

Dan is die van mij gelukkig niet de enige ondernemende. Als ik verhalen hoor van mijn moeder over hoe mijn zus en ik waren vroeger, kan ik me zo goed voorstellen hoe mijn zus geweest is. Gelukkig was zij de eerste en is Jurian dat ook, maar mijn moeder was helemaal verbaasd toen ik kwam, en nergens aan zat, en lief naast de box zat te spelen, een uur lang met 1 popje. Helaas, zo'n kind heb ik hier absoluut niet. Hij had vandaag een koekje op op een verjaardag, kruipt hij naar het feestvarken, pakt die zijn koekje gewoon af en gaat het lekker op eten. En natuurlijk blijf ik 'nee' zeggen, maar hij is nog net te jong om echt straf te geven. Vanmiddag was ik het zo zat dat hij steeds onder mijn stoel doorkroop om bij de computer te komen (de rest van de mogelijkheden zijn al gebarricadeerd), dat ik hem een beetje boos in de box zette. Daar ging hij liggen, stak zijn duim in zijn mond en begon te neurien. Een echte straf was dat dus ook niet voor hem. Ik vind 10 maanden ook nog te jong om echt te straffen, maar ergens op visite gaan overdag doe ik maar niet te veel, ik heb er zelf totaal niks aan zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2009 10:11

Voor wie het sinterklaasjournaal volgt.. :mrgreen: Milan had gezegd, ik hoop dat de rommelpiet hier niet komt, want dan moet ik alles opruimen... :lol:

Maar ja.. vannacht is hier toch de Rommelpiet geweest... :lol: (Matteo zit er nu helemaal vol van... ooh was jommelpiet he mama :mrgreen:)

Afbeelding

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 nov 2009 13:10

@tj: leuk hoor ;) Ik hoop dat die Rommelpiet niet naar hier komt want ik krijg daar uitslag van :mrgreen: .
@MissF: Hahaha, dat doet me zo aan Michael denken.....
Ik ga vanmiddag even met Michael naar de dokter. Hij is dus al een week niet lekker en veel huilen enzo. En as woensdag hopen we naar NL te komen dus graag allebei fit en wel!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2009 14:55

succes bij de dokter laura!

ik kreeg net een mailtje van bart smit dat ik een kadokaart twv 25 euro heb gewonnen! kan ik nog wat extra's kopen voor de kids voor sinterklaas :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2009 15:10

Wie heeft de kinderen nu uiteindelijk niet ingeent?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2009 15:11

Hopelijk knapt Michael gauw weer op, Laura!

Kopen jullie veel voor je kinders voor sinterklaas? Ik ben dat eigenlijk niet zo van plan. Timon is vlak daarna nog eens jarig ook, en ik vind het een beetje onzin om zo'n kind helemaal te overladen met cadeaus.
Maarre, TJ, zo'n bon is altijd leuk natuurlijk :P

Ingeent tegen mex. griep bedoel je? Hier niet in ieder geval.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2009 15:14

nee wij kopen niet veel. Wij hebben 1 groot kado voor met zn 2en gekocht en wat spul om te kleuren en een gezelschapsspel voor elk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2009 15:20

Ik koop dit jaar niets trouwens :oops: Hij krijgt een cadautje van opa en oma en dat vind ik wel genoeg. Als hij door gaat krijgen dat andere kinderen altijd wat krijgen met sinterklaas geven we hem ook wel wat, maar nu snapt ie dat toch nog niet.

Terug naar “Archief”