Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 10:26

Nou jullie kunnen idd zo de zorg mooi verdelen voor je kind! En als je moeder thuis komt oppassen is zeker voor de situatie van jouw zoon zeker zo mooi. Kan hij zoveel mogelijk in zijn vertrouwde omgeving blijven. (snapt ie btw jullie verkeersborden huis? :mrgreen: )

Ben je nu helemaal bij met je huishouden, strijk enz? Kun je ook eindelijk posten in het huishoudtopic!

Ik denk wel dat ik redelijk versimpeld ben maar het boeit me niet echt. Ben bijv. nooit een streber geweest en leren is aan mij niet besteed. Dan doe ik liever iets met mijn handen en soms word ik toch al moe van alle plannen die in mijn hoofd zitten aangaande dingen die ik wil maken en doen.

Zo, nu ga ik voorlezen uit Prummeltje
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2009 10:31

Als ik kijk naar mijn zusje die heeft twee kinderen en is ook huismoeder. De oudste gaat twee ochtenden naar de peuterspeelzaal. Zij is helpt ook zo nu en dan op de peuterspeelzaal. Zij zit in verschillende commissies binnen de kerk, en ze is gastouder (1 dag in de week als ik het goed heb). Als haar man klaar is met z'n studie gaat zij haar studie afmaken en wil ze ook gaan werken. Maar nu is ze nog (even) huismoeder. Ze vindt het heerlijk.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 10:37

Haha, Annet, DAT bedoel ik dus niet. Hier beleeft Elmo ook fantastische avonturen en Purk heeft net nog een banaan op. Dat ik gek ben van talen en literatuur, dat is mijn eigen ding. Al ben je gek op paperclips of duiven (hoor ik hier Bert van Sesamstraat :mrgreen: ), dat zou op hetzelfde neerkomen... je hebt je eigen ding.

Ik bedoel meer, dat je bijvoorbeeld voorheen een baan / hobby / wat dan ook had en je eigen ding deed en dan ineens niet meer. Dan ben je ineens alleen een mama. Dan vallen er toch allerlei contacten weg, leven veel mensen in een andere wereld door? DAT bedoel ik. Ben je dan in allerlei commissies gesprongen (zoals de zus van Evelien), kregen je contacten tegelijkertijd kindjes en ging dat als vanzelf over in een nieuwe wereld met dezelfde mensen? DAT bedoel ik.

En o, dat huishouden. Dat wordt natuurlijk nooit wat. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2009 10:51

Mijn zusje studeerde en werkte voor dat ze zwanger was en ook in de tijd dat ze moeder was van het 1e kind.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 nov 2009 11:03

Je bent toch nooit alleen mamma? En al zou dat wel zo zijn, er zijn er genoeg die het niet kunnen worden, het is toch een "erebaan" .
Een nieuwe taak en opdracht in je leven: kinderen opvoeden tot Zijn eer.
Daar heb je als het goed is gewoon een dagtaak aan.
Ook al was ik fulltime moeder dan nog had ik gewoon mijn hobby,s die ik uitoefende, mijn huishouden goed bestieren (ahum).
Je zal vast weleens dat gedicht hebben gelezen over de manager van het gezin?
Zo niet kan ik hem nog wel even plaatsen :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 11:04

post maar even, ik weet um zo 123 niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 11:08

Hm, dat is ook niet wat ik bedoel. Ik hoef helemaal geen manager van mijn gezin te zijn, als we maar happy zijn. En wat betreft die "erebaan": ik voel me enorm bevoorrecht met de leukste zoon van de wereld :mrgreen: Maar dat geldt voor papa ook en die is een veel betere manager :mrgreen:

Maar dat betekent toch niet, dat ik dan ineens alleen maar mama hoef te zijn? Niet dat ik dat nu ben, hoor, maar ik vind het serieus reuze-interessant hoe anderen dat doen. Ik bedoel echt alleen maar, wat doen jullie naast het moeder zijn? Kijk, dalijk denk ik er misschien niet meer aan, dan ben ik weer gewoon mezelf, docent, moeder, etc. Maar ik denk er de laatste tijd gewoon heel erg over, hoe het zou zijn, als ik gewoon full-time thuis zou zitten. Niet dat ik dat van plan ben, hoor, maar het is toch fascinerend.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 11:34

Ik plan mijn activiteiten als mijn man thuis is. Ik geef paar keer per week een party en dan is Dirk thuis. Dat is met andere dingen ook zo. De oudste 2 zijn al redelijk zelfstandig daar hoef ik niet altijd rekening mee te houden. Die 'ukkies' sleep ik mee als ik volgende week een dagje naar mijn vriendin ga. Naaimachine staat op tafel als ik wil naaien en die kids vermaken zich wel (of niet) en dan mogen ze ook wel filmpje kijken anders kom ik niet aan mijn eigen ding toe. En ik wil geen sloof zijn en het gevoel hebben dat ik altijd alles voor hun moet doen. het is gewoon zo dat ik niet altijd mijn eigen ding kan doen zo vaak als ik wil maar ik kom niets te kort en ik heb ook wel es een zaterdag dat ik weg ga en Dirk zich hier heel de dag vermaakt met kinderen. Dat doet ie liever als met het hele spul op sjouw gaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 11:59

Ik denk dat er maar weinig moeders zijn 'zoals ze vroeger waren', dus echt alleen voor de kinderen en het huishouden zorgen. Zo ongeveer elke moeder doet er van alles bij denk ik.
Ik zou het ook nooit kunnen, ik ben het na 2 dagen al totaal zat. En wij voeden ons kindje samen tot Zijn eer op gelukkig, ik niet alleen. Dat lijkt me echt zwaar, alleenstaande moeder zijn.
En de leidsters op het kdv voeden hem gelukkig ook op, maar niet tot Zijn eer, want ze zijn niet gelovig volgens mij, maar wel met veel liefde en toewijding. En voor ons kind is dat kdv ook echt nodig, hij bloeit er helemaal van op :D

Ik denk ook niet dat je je als moeder schuldig moet voelen als je wel werkt of er van alles naast doet. Je moet gewoon SAMEN kijken hoe jullie het willen en waar jullie alledrie (of allevier, vijf, zes, zeven, acht) het gelukkigst van worden. En nee, ik zet niet al mijn geluk aan de kant voor mijn kind. Ben ik nu ontaard? ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 12:01

@MissF: thanks :mrgreen:
@Annet: joehoe! Heerlijk om te lezen, dat je de kids soms even de kids laat en ze dan voor een filmpje zet, ofzo.

Er is dus niks mis met het niet lyrisch zijn over alleen maar thuis moederen enzo. :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 nov 2009 12:13

ik voel me al schuldig als ik oppas vraag voor de kinderen. Zou dus ook nooit een kind naar KDV kunnen brengen. Ik wilde kinderen, dus ik moet ervoor zorgen denk ik dan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2009 12:36

Oh, dat schuldig voelen herken ik wel hoor. Maar als ik zie hoe ontzettend leuk Jurian het vindt, dan denk ik dat ik me eerder schuldig moet voelen als ik hem elke dag thuis hou, als enig kind in een bijna kindloze omgeving. Dat is slechter voor zijn ontwikkeling dan dat hij met andere kinderen omgaat denk ik.
als ik nu woonde waar ik zelf ook opgegroeid ben, dan is het anders, daar waren kinderen zat. Maar dat hebben we nu niet, en een broertje of zusje heeftie natuurlijk ook niet. Misschien dat ik bij de tiende anders denk ;) Dan hebben ze elkaar wat meer. Ik merk dat Jurian het zelf ook zat is na een paar dagen alleen met mij, dan istie echt shagrijnig, al moet ik daar ook wel weer om lachen :D

Heerlijk dat je hier mee schrijft Galateia :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 nov 2009 12:48

Ik ben twee ochtenden in de week nog aan het werk op de psz. (helft vrijwillig) Daar komt natuurlijk overleg en voorbereiding bij kijken. En 1 dag op de markt. De overige dagen ben ik lekker aan het rommelen in huis. Wassen strijken etc etc. Ik vermaak me wel. Ben ook de hele dag aan het heen en weer fietsen naar school 8)

Annet, ik hoorde gister van een moeder met 'oudere' kinderen dat het alleen maar drukker word.. Zit tot 10 uur savonds met die gastjes.. Sorry 8-[ :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 13:03

*Annet* schreef:ik voel me al schuldig als ik oppas vraag voor de kinderen. Zou dus ook nooit een kind naar KDV kunnen brengen. Ik wilde kinderen, dus ik moet ervoor zorgen denk ik dan.

Ach, ik zou mijn kind in een 'normale' situatie best wel naar een kdv brengen, geen probleem, alleen nooit 5 dagen in de week. Omdat ik echt wel iets van dat schuldige gevoel herken. Maar voor een paar dagen ofzo, nee, die kindjes kunnen dat vast wel hebben! Veel kindjes gaan toch ook een paar dagdelen naar een peuterspeelzaal?

Wij kiezen er nu heel bewust voor niet van een kinderopvang gebruik te maken, maar ik denk dat iedereen wel snapt waarom. Hij komt uit een tehuis... over 1,5 jaar kan/mag hij naar school, ik vind het wel best, eerst maar eens vertrouwen krijgen in zijn nieuwe wereld. Wij wilden hem adopteren, dan moeten wij ook er voor zorgen dat hij en nieuwe goede start krijgt. Als mijn moeder volgend jaar (dat zou dan pas vanaf september zijn, dus dan is er een jaar lang altijd iemand thuis geweest) 2 dagdelen op moet passen, dat durf ik wel aan - tenzij blijkt dat hij het niet aan zou kunnen, kind gaat altijd voor, uiteraard!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 nov 2009 13:04

jamillah schreef:Ik ben twee ochtenden in de week nog aan het werk op de psz. (helft vrijwillig) Daar komt natuurlijk overleg en voorbereiding bij kijken. En 1 dag op de markt. De overige dagen ben ik lekker aan het rommelen in huis. Wassen strijken etc etc. Ik vermaak me wel. Ben ook de hele dag aan het heen en weer fietsen naar school 8)

Annet, ik hoorde gister van een moeder met 'oudere' kinderen dat het alleen maar drukker word.. Zit tot 10 uur savonds met die gastjes.. Sorry 8-[ :mrgreen:

Check, je hebt dus nog hele normale volwassen contacten :mrgreen:

Ik knap al weer helemaal op :mrgreen:

Terug naar “Archief”