Doopkleding jongens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Re: Doopkleding jongens

Berichtdoor esli » 23 nov 2009 09:06

Ik ben het wel met je eens Pol dat een doopjurk voor een jongen vreemd over komt. Als jij dat vind doe je toch gewoon een wit broekje en truitje aan?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2009 10:17

Ik vind het wel mooi. Maar goed, als je het niet mooi vindt doe je hem toch gewone kleertjes aan? Er staat nergens dat je bijzondere kleding aan moet ofzo...

Bij mij in de kerk zie je het beiden wel... soms nog een witte doopjurk... maar soms ook heel gewone kleertjes. Lijkt mij niet zo'n punt. Laat elkaar vooral lekker vrij :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 nov 2009 11:22

bij ons in de kerk zie je het beide.. jongens in doopjurk of wit pakje.
mijn broertjes, zusje en ik zijn allemaal in dezelfde jurk gedoopt, en hierin is mijn dochtertje laatst ook weer gedoopt. Dat vond ik wel mooi, en inderdaad goed verwoord door hamlap op de vorige pagina.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 nov 2009 12:13

pol schreef:Binnenkort word Harm gedoopt, maar ik vind het zelf zo gek om jongens een doopJURK aan te trekken. Ligt dat nu aan mij of zijn er meerderen die dat vinden? En wat moet hij dan aan???

Ik ben al gedoopt.... :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2009 12:31

Harm-J schreef:
pol schreef:Binnenkort word Harm gedoopt, maar ik vind het zelf zo gek om jongens een doopJURK aan te trekken. Ligt dat nu aan mij of zijn er meerderen die dat vinden? En wat moet hij dan aan???

Wat had je aan dan? Dan kan deze discussie weer beeindigd worden :lol: :lol:

Ik ben ook niet zo van de (doop)jurken bij jongens. Enfin, ik weet ook niet of ik ooit voor deze keuze kom te staan, maar ik schat dan zo in dat het een gewoon wit pakje gaat worden met eventueel een wit kleedje er overheen. Dat zie je bij ons ook nog weleens.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 nov 2009 13:00

Ik weet dat mijn broertjes ook gewoon een mooi wit pakje aanhadden, m'n zusjes een wit jurkje. Bij ons in de fam. is er niet echt een doopjurk die generaties meegaat, dus daar hoefden ze geen rekening mee te houden.
Wit broekje en truitje kan volgens mij heel goed voor jongens.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 nov 2009 13:02

Michael droeg een creme broek en donkerblauwe spencer met blauw-wit gestreept overhemd. Het was winter en hij was geen echte baby meer...vandaar geen wit.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 nov 2009 13:27

Harm-J schreef:

Wil je bij de doop van onze Harm zijn, dan ben je welkom hoor! :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 nov 2009 13:50

Een aantal van mijn neefjes hadden een pakje aan ipv een jurk. Je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind.
net als het in de kerk brengen en wie de baby vast houdt.
Mijn vader heeft zijn kleinzoon de kerk in gedragen die naar hem en mijn broer zelf (vader van mijn neefje)vernoemd is. Vervolgens heeft mijn vader de kleine aan mijn broer gegeven en hij heeft mijn neefje vastgehouden tijdens de doop.

Je doopt je kind maar 1 keer, daarom zo belangrijk vind ik om het zo te doen wat jij het mooist, fijnst, prettigst vindt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2009 13:57

Precies... en je kan dan een wit pakje doen... maar ook gewone kleren. Wit kan wel mooi zijn als je het met een symbolische reden doet... wel goed om je dat af te vragen. Doe je het vanwege de symboliek, schoon gewassen in Christus? Of doe je het als traditie, iedereen doet het? Waarom zou je dan helemaal zo'n pakje aanschaffen, doe dan gewoon normale kleertjes aan. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 nov 2009 14:14

Dat witte vind ik wel erg mooi. Sowieso ben ik dol op wit bij baby's, maar ook het smetteloze ervan, ik vind het een mooie symboliek. (oke oke, ook baby's zijn 'in zonden ontvangen en geboren', maar gevoelsmatig heeft voor mij zo'n kindje nog niks verkeerd gedaan, en ziet God hem gelukkig ook zo door Jezus).
Ik vond het ook leuk als mijn vader of broertje Jurian binnen zouden brengen en dan aan mijn man geven. maar alledrie vonden ze dat niet leuk. Mijn man houdt al helemaal niet van in de belangstelling staan en als hij dan ook nog eens Jurian zou krijgen zou hij zich helemaal niet prettig voelen, en mijn vader en broertje hadden weinig met het binnenbrengen, terwijl mijn zusje het helemaal geweldig vond. Nouja, ook best :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 nov 2009 14:25

O binnenbrengen moeten we nog even uitzoeken wie o wie, maar dat komt nog wel.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 nov 2009 17:36

Ik vind een doopjurk wel wat hebbben bij jongens en meiden.
Het is de 'enige' keer in het leven van een jongen dat het niet raar is dat hij een jurk aan heeft. :mrgreen:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2009 18:16

Mijn neefje had pas gewone kleren aan, hij was iets van 5 weken oud.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2009 19:57

Milan en Matteo hadden de doopjurk aan die gemaakt is van de trouwjurk van mn moeder en die ik en mn broers en zussen ook allemaal gedragen hebben bij het dopen!

Terug naar “Archief”