Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor liefje » 21 nov 2009 08:00

Sterkte Laura!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 nov 2009 09:29

Pfoe Laura, moeilijk he! Heel veel sterkte! 8>)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 21 nov 2009 09:32

Zet 'm op, Laura! Het gaat je lukken... d:)b
Wel moeilijk dat Michael het er blijkbaar toch wel moeilijk mee heeft.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 nov 2009 12:49

Sterkte Laura!

Geen herkansing vaccinatie

UTRECHT - Ouders die niet in staat zijn hun kinderen volgende week te laten inenten tegen de Mexicaanse griep krijgen geen mogelijkheid om de prik later te halen.

De vaccinaties van baby's en peuters hebben alleen volgende week plaats, zo bevestigde een woordvoerster van GGD Nederland naar aanleiding van berichtgeving in het Nederlands Dagblad.

Vanuit logistiek oogpunt is het niet mogelijk om inhaaldata te plannen, laat de woordvoerster weten. ''In principe worden er na volgende week geen prikken meer gegeven'', aldus de woordvoerster.

Verzetten

Het is wel mogelijk de afspraak te verzetten in dezelfde week. Dat geldt ook voor kinderen die een temperatuur van 38 graden of meer hebben.

Zij kunnen op een ander tijdstip volgende week een prik halen. Eerder lag de ondergrens nog op 38,5 graden, de GGD stelde dit met een halve graad naar beneden bij.

Oproep

Ruim 1 miljoen mensen zijn opgeroepen om een inenting te halen tegen de Mexicaanse griep. Het gaat om 830.000 kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar en bijna 200.000 huisgenoten van baby's van 0 tot en met 5 maanden.

Ouders die echt geen mogelijkheid zien om hun kind volgende week te laten inenten kunnen er wel voor kiezen om alsnog voor de herhalingsprik te gaan, enkele weken later. ''Je kunt beter één prik halen dan helemaal geen prik'', aldus de woordvoerster.

als die prik dan zo belangrijk is.. waarom dan geen herkansing??

Matteo mag dus sowieso niet, omdat de grens nu op 38 graden ligt..

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 21 nov 2009 16:31

Sterkte LauraC 8>)! Het zal vast niet eenvoudig wezen...
Vooral als blijkt dat Micheal het niet in de koude kleren gaat zitten, moeilijk om te zien denk ik ook :cry:.

Hoe is het afgelopen TJ met Matteo bij de kinderarts?
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 nov 2009 19:01

Donderdag zijn we naar de kinderarts geweest...

Bij Matteo denken ze aan een verstopping.. ik twijfel nog of dat zo is, omdat ik niet alles kan plaatsen.. want hij poept verder wel goed enzo(1-3 keer per dag)

.. en zn koorts deed ze bijv af met zal wel een luchtweginfectie zijn( die die dan al wel heel lang heeft en verder geen symptomen daar van heeft)..

en zn plekken om zn mond, zal wel van het kwijlen komen.. (ja dat zal, maar waarom kwijlt hij dan zoveel, kiezen en alles heeft ie allemaal al)

Maar goed ik heb gister bij de huisarts een laxeermiddel gehaald en dat proberen we dan 3 week en dan komen we dan weer bij de kinderarts om te kijken hoe het dan gaat.. dus ik heb nu gemengde gevoelens! Maar we hopen maar dat dit het is en dat hij snel opknapt..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 nov 2009 22:22

TJ, ik herken zoveel van jouw verhaal over Matteo. Markus heeft dezelfde verschijnselen maar dan zonder koorts. Hij gebruikt nu al 4 maanden laxeermiddelen en heeft soms toch nog pijn. Gelukkig wordt de pijn wel minder lijkt het, hij gilt het nu niet meer uit van de pijn maar huilt er nog wel om. De dokter gaf bij ons de verklaring dat de urinebuis en de endeldarm dicht bij elkaar liggen en de dat de ontlasting de urinebuis dichtdrukt. Dus plassen doet dan heel zeer. Bij ons in de familie hebben meer mensen moeite en pijn met de ontlasting/urinewegen en een nichtje en tante gebruiken nu yackult? en zijn pijnvrij. Dit wil ik ook eens voor Markus halen, misschien een tip voor Matteo.
Over dat kwijlen, sommige kinderen kwijlen meer dan anderen zonder echt een reden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 nov 2009 23:04

wat vervelend dat Markus er ook last van heeft!

Het opmerkelijke was, dat toen Matteo bij mijn zus en zwager en geen melkproducten at, hij zo goed als niet meer kwijlde!!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 nov 2009 17:13

idd van melk en melkprodukten, kan er meer speeksel gevormd worden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 nov 2009 19:22

Normaal poept Matteo zeker 1 keer per dag.. Nu heeft hij al 2 zakjes Forlax op en heeft al 48 uur niet gepoept ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2009 08:01

@ TJ Hugo zit ook aan de forlax wegens ontlastingproblemen, maar wij kregen daarnaast ook druppels voor de nacht. Deze zorgden voor meer darmperistaltiek.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2009 08:36

trijntjejohanna schreef:wat vervelend dat Markus er ook last van heeft!

Het opmerkelijke was, dat toen Matteo bij mijn zus en zwager en geen melkproducten at, hij zo goed als niet meer kwijlde!!

waarom hou je niet een dagboekje bij en geef je hem een tijd geen melkproduchten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2009 11:44

omdat hij zo gek is op bepaalde producten :oops:

nou ik heb me zelfs vergist.. we zijn donderdag naar het ziekenhuis geweest... (ik dacht vrijdag) dus donderdagmiddag 12 uur ofzo heeft hij voor het laatst gepoept.. dus al bijna 96 uur niet gepoept..

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 23 nov 2009 12:02

Ik zou even overleggen met de huisarts TJ... 3 dagen is toch wel erg lang.

Kun je heb dan niet de producten van Alpro Soja geven? Daar zitten geen melkproducten in, maar je hebt er wel gewoon yogi, toetjes ed. van.

Inderdaad misschien is het goed om deze 3 weken een dagboekje bij te houden. Hoe hij zicht voelt, koorts, eten, ontlasting, plassen ed. Misschien komt er dan ook wel wat verheldering naar voren.
Wat de toekomst brengen moge........

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2009 12:34

trijntjejohanna schreef:omdat hij zo gek is op bepaalde producten :oops:

nou ik heb me zelfs vergist.. we zijn donderdag naar het ziekenhuis geweest... (ik dacht vrijdag) dus donderdagmiddag 12 uur ofzo heeft hij voor het laatst gepoept.. dus al bijna 96 uur niet gepoept..

Oei TJ, goed in de gaten houden hoor! (Doe je wel) En je moet niet raar staan te kijken wanneer hij opeens (overloop)diarree krijgt. Dat zie je vaak na een lange tijd niet poepen.

Terug naar “Archief”