P. Strootman schreef:mohamed schreefZou Paulus hier tegen alle overweldigende bewijslast in hebben willen beweren dat sporten van geen nut is? Dat lijkt mij dus absoluut niet! Naar mijn inzicht is de enige logische conclusie dat het lichaam inderdaad staat voor Israël wat in het vlees was en dat Paulus met oefening van het lichaam bedoelt het praktiseren van het Jodendom.
Je weet nu, wat Paulus'en Levinas schreven! En zou jij dan nog de Joodse besnijdenis in willen voeren? Waar héb je het eigenlijk over??? Wat denk je dan van de fundamentele misvatting van de islam, die net zoals het chrisendom, ook Joodse feesten en rituelen heeft overgenomen?
Ik geloof dat wie zich laat besnijden aan Christus niets heeft.
Gal 5,2
Ziet, ik, Paulus, zeg u, zo gij u laat besnijden, dat Christus u niet nut zal zijn.
Dat Petrus naar de besnedenen werd gezonden staat buiten kijf, maar hij droeg hen niet op dat zij hun kinderen ook weer moesten laten besnijden en dat is een essentieel verschil met het Jodendom. Deze mensen waren als baby reeds besneden omdat zij geboren waren toen het oude verbond nog gold en Paulus leert immers ook dat de geroepenen hun besnijdenis niet ongedaan hoefden laten maken?
1 Kor 7,18
Is iemand, besneden zijnde, geroepen, die late zich geen voorhuid aantrekken; is iemand, in de voorhuid zijnde, geroepen, die late zich niet besnijden.