Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor jamillah » 10 nov 2009 15:58

Ik vind het altijd zo knap dat mensen in 1 dag hun hele huis van boven tot beneden grondig schoon kunnen krijgen 8-[
Ontbreekt mij aan concentratie/zin/lust etc.. Maar ook als ik de badkamer bijv. 'goed' doe ben ik daar toch zo 1.5 uur mee bezig. En dan heb ik de rest van de dag een voldaan gevoel en mag ik van mezelf rustig aan doen 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2009 16:12

jamillah schreef:Ik vind het altijd zo knap dat mensen in 1 dag hun hele huis van boven tot beneden grondig schoon kunnen krijgen 8-[
Ontbreekt mij aan concentratie/zin/lust etc.. Maar ook als ik de badkamer bijv. 'goed' doe ben ik daar toch zo 1.5 uur mee bezig. En dan heb ik de rest van de dag een voldaan gevoel en mag ik van mezelf rustig aan doen 8)

Het is goed te doen hoor maar dan is het wel flink doorwerken en dan is aan het einde van de dag echt ALLES gedaan ook de ramen aan de binnen en buitenkant. :D
Ik heb ook vaak geen zin in het huishouden en helemaal niet als ik het alleen moet doen samen met mijn man is het erg gezellig en schiet het lekker op.
Alleen zou ik het ook nooit doen :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 nov 2009 16:35

Ik wacht vaak wel tot ik een beetje zin heb. Mijn man gaat echt niet meedoen, ik werk maar 24 uur, hij nu tijdelijk 38. Dan vidn ik het niet echt fair om tegen hem te zeggen dat hij moet helpen eigenlijk. Als ik echt de zin er in heb (als de zon lekker schijnt, en alle ramen en deuren open kunnen), dan doe ik ook zo het hele huis. Tenminste, ons oude huis. Dit tijdelijke huis is zo klein dat ik niet eens zin hoef te hebben om het helemaal te doen ;) en ons nieuwe huis is te groot om alles (incl ramen) in 1 dag te doen, dus dat ga ik maar niet proberen als we er wonen.
Als ik helemaal geen zin heb in een week sla ik het gewoon over, dan doe ik de badkamer en toilet even zonder zin, en doe de was, maar de rest gewoon niet, lekker om zo makkelijk geworden te zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2009 16:43

Het is echt niet dat ik mijn man afbeul hoor :lol: Hij doet alleen de vuilnisbakken,kattenbak en stofzuigen en hij helpt mij met het dekbedovertrek. En alleen als we lang op vakantie gaan dan doen we samen het hele huis schoonmaken gelukkig is mijn man niet te beroerd om te helpen als het nodig is.
Ik werk trouwens ook 24 uur mijn man 40 maar ik het wel degelijk een zwaardere baan als hem :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 nov 2009 18:24

Dat red ik hier ook niet hoor, om in 1 dag het hele huis te doen.
Zeker niet als er ook nog kleine kinderen rondlopen.
Het scheelt ook veel in wat voor huis je woont.
Als wij in een rijtjeshuis zouden wonen zou het misschien wel gaan in 1 dag, maar dan niet de extra dingen zoals de ramen en de keukenkastjes.
Wij wonen in een vrijstaand huis en met behoorlijk wat vertrekken en dat heb ik echt wel 2 dagen nodig.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 nov 2009 18:41

Wie heeft er een tip om roestvlekken van mijn aanrechtblad te verwijderen?
Ik had een zeeppompje gekocht die helemaal niet van RVS bleek te zijn :?
Ik heb een kunststof aanrechtblad.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 nov 2009 09:29

Hier doen we elke zaterdag het hele huis (110 m2), dwz: manlief ruimt op, stofzuigt en maakt de keuken helemaal schoon, ik dweil alles en doe de badkamer. Dat kost ons ongeveer anderhalf uur. Ramen lappen doe ik eens in de zoveel weken, de was doe ik door de week tussen alle bedrijven door en manlief is "in charge" voor de vaatwasser.

@em_ma: eerst maar met een (schuur)sponsje en wat afwasmiddel? Roest is meestal aardig goed te verwijderen, maar het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe lang het er al op zit.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 11 nov 2009 10:54

Hier gebeurd ook bijna alles op zaterdag. Opruimen doen we altijd, er ligt eigenlijk nooit troep. Mijn man zuigt het huis, neemt alles af met een doekje boven en beneden en maakt de keuken vaak helemaal schoon. Ik ga met de swiffer door het huis, maak de badkamer en de toiletten schoon. Ramen doe ik maar 1x in de zoveel weken. Vaatwasser gaat 3x in de week 's avonds aan en wie tijd heeft ruimt uit. Of ik doe het 's morgens voordat ik ga werken als ik tijd heb, anders doet mijn man het terwijl ik eten kook. Was gaat vaak ook even tussendoor, is zo gedaan.

Wij hebben geen vloerbedekking, geen stoffen banken, geen behang en geen gordijnen. Dat scheelt al enorm met de stof!

Wanneer mijn man in het buitenland is geweest voor een paar dagen doe ik wel wat extra. Hij is bijv. vorige week dinsdag weggegaan, ik heb hem vrijdag op Schiphol opgehaald voor weekendje weg en 's maandags is hij gelijk gaan werken. Toen ik heb wel even het hele huis gestofzuigd (heb er zooo hekel aan) en de keuken geboent. Was toch de hele dag vrij.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 nov 2009 16:47

Ik vind het zo zonde om op een dag die ik toevallig vrij ben, heel uitgebreid het huis van binnen en buiten te doen. Morgen ben ik een ochtendje vrij en dan probeer ik zo veel mogelijk te doen en de rest komt volgende week wel weer. Ik heb geen zin om elke zaterdag het hele huis te doen als ik er toch normaal alleen maar 's avonds ben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 nov 2009 23:28

't Is me nog nooit eerder overkomen, maar vandaag trof ik een vaatdoek in m'n wasmand aan met 'het weer' erin. Iemand tips om dat eruit te halen of blijven die vlekken er altijd in zitten? Dan gooi ik 'm maar gewoon weg...
Ik heb deze was nu voor één keertje maar op 90 graden gewassen, maar dat vind ik dus maar niks hoor: er hangt een ander luchtje aan de was, een soort 'kookluchtje'.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2009 23:54

die vlekken gaan er niet uit dus dan maar een vaatdoek met het weer erin.

je kunt er evengoed de plee mee schoonmaken
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 nov 2009 18:01

Tuinfluiter schreef:Dat red ik hier ook niet hoor, om in 1 dag het hele huis te doen.
Zeker niet als er ook nog kleine kinderen rondlopen.
Het scheelt ook veel in wat voor huis je woont.
Als wij in een rijtjeshuis zouden wonen zou het misschien wel gaan in 1 dag, maar dan niet de extra dingen zoals de ramen en de keukenkastjes.
Wij wonen in een vrijstaand huis en met behoorlijk wat vertrekken en dat heb ik echt wel 2 dagen nodig.

ja, bij mij net zo. geen kleintjes meer in huis, maar op een boerderij ben je nooit klaar.
als ik binnen klaar ben kan ik naar buiten, of de schuur in
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 nov 2009 10:23

Wij wonen in een rijtjeshuis en oppervlakkig alles schoonmaken lukt wel in 1 dag, maar wil je echt alle hoeken en gaten door, dan lukt het echt niet in 1 dag.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 nov 2009 12:48

In m'n flatje zou het wel lukken om alles in een dag te doen, maar daar heb ik echt geen zin in. Ik hou helemaal niet van poetsen, zeker niet als het lang achter elkaar is, dus ik doe gewoon iedere dag wat. ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 nov 2009 17:07

jamillah schreef:Ik vind het altijd zo knap dat mensen in 1 dag hun hele huis van boven tot beneden grondig schoon kunnen krijgen 8-[
wij hebben een benedenwoning.... mijn zus zegt altijd: ja maar jouw huis is klein. Is ook wel zo natuurlijk, ik heb geen bovenverdieping maar ik heb ook een slaapkamer, heb ook een woonkamer, keuken en badkamer. Die van haar moet schoon maar die van mij ook! Daarom snapt ze niet dat ik alles in één dag kan doen. Meestal begin ik dan al om 7.45 als m'n man er uit is (als ik vrij ben) en dan ga ik alvast wat rommelen in de keuken, afzuigkap schoon, gasfornuis schoon enzo. Daarna trek ik naar de slaapkamer, dan haal ik het bed af, onder het bed stofzuigen, stoffen, dweilen e.d. Ondertussen staan de matrassen in de gang (dan kan ik ook onder het bed). Dan overal stoffen en stofzuigen (tussendoor ff zitten), dan de badkamer het fonteintje, het toilet, tussendoor wassen, vloer badkamer dweilen, aan het eind van de dag bed opmaken enzo.
Zo'n dag heb ik morgen weer :) dan doe ik geen uitgebreide taken zoals tegels poetsen, of een hele keuken soppen, of de koelkast uitegbreid soppen. Dat doe ik dan weer op een andere vrije dag. Ramen binnen en buiten doe ik ongeveer 1x per maand. Wel doe ik vaak de kozijnen buiten even afnemen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”