Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor elbert » 13 nov 2009 20:48

Loëlla schreef:Als je dit letterlijk neemt, dan zouden ze dus geen dierenbloed mogen eten of drinken hebben, maar wel mensenbloed. Wat absurd is natuurlijk, bloed is bloed!
Daarom slaat "onthouden van het bloed" niet alleen op dierenbloed maar ook op mensenbloed.

Bij het zich onthouden van bloed gaat het om een voedselwet:

Gen. 9:3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
4 Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten.

Het gaat dus om het eten van dieren. Deze dieren mochten allemaal gegeten worden, alleen diende hun vlees dan wel ontdaan te worden van bloed. Iets anders wordt hier niet bedoeld. Als je nl. zegt: "bloed is bloed", moet je ook zeggen "vlees is vlees", met de absurde conclusie dat je ook mensenvlees zou mogen eten.

Dat we geen mensen mogen eten, spreekt voor zich (want we mogen niet doodslaan), maar bij dit gebod gaat het om dierenbloed als voedsel.
Voor wat betreft bloedtransfusies: daarbij gaat het niet om voedsel, waarbij het bloed zou worden verteerd, maar gaat het om het laten functioneren van bloed als bloed in het lichaam. Dat is wat anders dan het als voedsel gebruiken. Want voedsel gaat door het spijsverteringsstelsel en wordt verteerd. Bloedtransfusies gaan in het bloedvatenstelsel en daarbij blijft het bloed werkend en dus "levend".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 14 nov 2009 14:45

elbert schreef:Als je nl. zegt: "bloed is bloed", moet je ook zeggen "vlees is vlees", met de absurde conclusie dat je ook mensenvlees zou mogen eten.
Hmm, die vergelijking vind ik krom. Het gaat om het bloed, niet om het vlees.
God beziet bloed als heel belangrijk en levengevend (heilig), zowel het bloed van dieren als het bloed van mensen. Op die manier stelde ik "bloed is bloed", het is zowel bij dieren als mensen levengevend en heilig. :)

elbert schreef:Voor wat betreft bloedtransfusies: daarbij gaat het niet om voedsel, waarbij het bloed zou worden verteerd, maar gaat het om het laten functioneren van bloed als bloed in het lichaam. Dat is wat anders dan het als voedsel gebruiken. Want voedsel gaat door het spijsverteringsstelsel en wordt verteerd. Bloedtransfusies gaan in het bloedvatenstelsel en daarbij blijft het bloed werkend en dus "levend".
Het gaat er niet zozeer om of het nu verteerd wordt of niet, het gaat er vooral om of je Gods kijk op bloed wil respecteren. Hij wil dat we er ons van onthouden en dat is dan ook onthouden van bloedtransfusies.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 16 nov 2009 11:03

Hallo Loella,

Waar ik zeer benieuwd naar ben is; Wat/en wie het systeem van de JGs als Babylon zien, kun je dit ook profetisch aanduiden uit de Heilige Schrift?

Dat God in Zijn Woord een volk aanduidt door alle eeuwen heen die altijd trouw zijn geweest en gebleven (anders had de wereld allang niet meer bestaan, (persoonlijke gedachte) zie Noach, Henoch, komt voor mij de vraag over de 144.000, het is dus een volk/christenen die het Lam, Jezus Christus, volgen in het geloof. ...

Dus niet die een systeem volgen, het nare is meestal in die kringen dat men op elkaar gaat letten en vervolgens gaat denken dat zij bij de 144.000 behoren, met een patent op bijbelkennis maar met een koud hart.

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2009 13:03

Loëlla schreef:Hmm, die vergelijking vind ik krom. Het gaat om het bloed, niet om het vlees.
God beziet bloed als heel belangrijk en levengevend (heilig), zowel het bloed van dieren als het bloed van mensen. Op die manier stelde ik "bloed is bloed", het is zowel bij dieren als mensen levengevend en heilig. :)
...
Het gaat er niet zozeer om of het nu verteerd wordt of niet, het gaat er vooral om of je Gods kijk op bloed wil respecteren. Hij wil dat we er ons van onthouden en dat is dan ook onthouden van bloedtransfusies.

Als je Gods kijk op bloed wil respecteren, moet je eerst zorgvuldig nagaan wat er in de Bijbel staat, in de context.
De positie van het Wachttorengenootschap wordt grotendeels bepaald door het woordje "onthouden" in Hand. 15:29. Dit woord wordt gelezen en er wordt vervolgens een opgerekte interpretatie bij gegeven, zodat wordt gemeend dat ook bloedtransfusies hieronder zouden vallen.
Als we gaan kijken waar het besluit van de apostelen in Hand. 15 op gebaseerd is, dan kun je dat terug traceren tot de Noachitische geboden in Gen. 9 en de overeenkomende hoofdstukken in Leviticus. Dan zie je dat het om het eten van (dieren)bloed gaat.
Op basis van Schrift met Schrift vergelijken komen we dus tot de conclusie dat "onthouden van" in dit geval "niet eten" betekent.
Op diezelfde basis hebben zelfs de strengste Joodse gemeenschappen geen enkel bezwaar tegen bloedtransfusies, omdat ze geen reden zien om bloedtransfusies tot het "eten van bloed" te rekenen, en terecht.
Het is dit exegetiseren met voorbijgaan van de context die ik v.w.b. het Wachttorengenootschap problematisch vind.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 16 nov 2009 15:14

marin schreef:Hallo Loella,

Waar ik zeer benieuwd naar ben is; Wat/en wie het systeem van de JGs als Babylon zien, kun je dit ook profetisch aanduiden uit de Heilige Schrift?

Dat God in Zijn Woord een volk aanduidt door alle eeuwen heen die altijd trouw zijn geweest en gebleven (anders had de wereld allang niet meer bestaan, (persoonlijke gedachte) zie Noach, Henoch, komt voor mij de vraag over de 144.000, het is dus een volk/christenen die het Lam, Jezus Christus, volgen in het geloof. ...

Dus niet die een systeem volgen, het nare is meestal in die kringen dat men op elkaar gaat letten en vervolgens gaat denken dat zij bij de 144.000 behoren, met een patent op bijbelkennis maar met een koud hart.

marin

Hoi marin! Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed, maar ik zal onze visie zo goed (en zo kort :puh:) mogelijk proberen uit te leggen.

Babylon is gesticht door Nimrod, een verdorven jager gekant tegen God. Gods volk bezag Babylon als een eeuwenoude vijand. Volgens de bijbel is Babylon het begin geweest van eigenlijk alle valse (=onbijbelse) religie.

Opgravingen bevestigen hoe religieus Babylon was. Er zijn bv meer dan vijftig religieuze tempels gevonden. De voornaamste god was Marduk (Merodach in de bijbel).
Enkele leerstellingen van Babylon:
* ze geloofden in drieëenheden; een van de triaden bestond uit Sin (de maangod), Sjamasj (de zonnegod) en Isjtar. Een andere triade bestond uit de duivels Labartu, Labasu en Akhkhazu.
* De Babyloniërs geloofden in de onsterfelijkheid van de ziel.
* Overal werd afgodendienst beoefend. De bijbel spreekt over Babylon als "een land van gehouwen beelden", en smerige "drekgoden" (Jer 50:1, 2, 38 ).
* Ze ontwikkelden de astrologie in een poging de toekomst van de mens in de sterren te kunnen lezen. Magie, toverij en astrologie speelden in hun religie een belangrijke rol (Jes 47:12, 13; Da 2:27; 4:7). Vele hemellichamen, bijvoorbeeld de planeten, werden naar Babylonische goden genoemd.

Babylon werd een wereldheerser onder leiding van Nebukadnezar, waardoor de leerstellingen verspreid werden en een stempel drukten op de gebieden rondom.

De bijbel vergelijkt valse religie met een boom die rotte vruchten voorbrengt (Matth 7:13-24). Zo'n boom moet worden omgehakt en in het vuur geworpen worden, en dat is precies wat er met valse religie gaat gebeuren. Het zal worden vernietigd.
(In Openbaring 17 en 18 wordt Babylon de Grote = valse relige afgebeeld als een hoer, die hoererij bedrijft met de politieke stelsels. Dat betekent dat leden van die valse religie meedoen aan de wereldse politiek. De politieke stelsels zullen uiteindelijk de hoer gaan haten en haar volledig vernietigen.)

Daarom is het zo belangrijk dat mensen worden ingelicht over wat staat te gebeuren en dat ze valse leerstellingen laten varen.
Openb 18:4 Gaat uit van haar, mijn volk, indien gij niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien gij geen deel van haar plagen wilt ontvangen’”

De 144.000, dat is weer iets anders. Ik heb het in dit topic al geregeld uitgelegd, maar in het kort komt het hier op neer: de bijbel spreekt over een kleine kudde en over een grote schare. De kleine kudde wordt in verband gebracht met 144.000 door God uitgekozen mensen, die in het hemelse Koninkrijk zullen regeren als koningen en priesters. Zij hebben dus een hemelse hoop.
De grote schare heeft geen bepaald aantal, en slaat op christenen die de 144.000 steunen in hun werk om het goede nieuws te verkondigen. De leden van de grote schare hebben een aardse hoop: zij zullen voor eeuwig op een gereinigde aarde mogen leven, zonder invloed van zonde en dood.

Jezus gaf zijn volgelingen de opdracht om het goede nieuws van Gods koninkrijk bekend te maken, namelijk dat door dat koninkrijk dingen als ziekten, onrecht en zelfs de dood ongedaan gemaakt zullen worden. Jehovah’s Getuigen geven daar gehoor aan, zowel zij die een hemelse hoop hebben als zij die een aardse hoop hebben.
Uit liefde voor hun naaste en voor God besteden zij zoveel tijd als ze kunnen aan dit belangrijke werk.

@ elbert, tja daar zullen we het niet eens over raken. :) Ik vind het onlogisch dat als het alleen op dierlijk bloed zou slaan, "het" bloed nog eens apart verboden wordt. Neem daarbij dan nog de bijbelteksten die "het" bloed als heilig bezien -zowel dierenbloed als mensenbloed-, dan is het voor mij duidelijk dat onthouden van "het" bloed ook slaat op bloedtransfusies.

En zeker in deze tijd is het echt mogelijk om zonder bloedtransfusies zware operaties of zware ongevallen te overleven door de uitstekende alternatieven.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 16 nov 2009 17:23

hallo Loella,

De geschiedenis van het oude Babylon is zeker een voorbeeld voor ons maar dat begrijp ik, maar op mijn vraag wil ik toch een duidelijk antwoordt wil je aangeven wat op het moment Babylon is, trek dat even door naar deze tijd, is dat de wereld/politiek/valse kerken zo ja, wat zijn de kenmerken van de valse kerken, is dat de katholieke kerk, zijn dat de protestante kerken die aan de voeten van Rome liggen enz.

Openb.18:4 Gaat uit van haar, Mijn volk,....

Wanneer is dit volk door God in de profetieen zichtbaar geworden van uit Gods Woord en in welke tijdsperiode.
Waar is dat volk aan te herkennen, (ze moeten te herkennen zijn).

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 17 nov 2009 12:36

Babylon slaat eigenlijk op alle religies (zowel in de oudheid als nu) die niet leren wat in de bijbel staat.

Het oude Babylon geloofde in drieëenheden, dat zie je in deze tijd terug in de meeste 'Christelijke' religies.
Ook beeldenaanbidding (of het gebruik ervan bij aanbidding) is terug te vinden in het Katholicisme, het Hindoeisme en in zekere zin het Boeddhisme.
De Babyloniërs geloofden in de onsterfelijkheid van de menselijke ziel. Ook het grootste deel van de religies zoals het Hindoeisme, de algemene Christenheid en de Islam gelooft daar in.
Net als in het oude Babylon hebben de Islam, het Boeddhisme, het Hindoeisme en de meeste Christelijke religies het bestaan van een hel als leerstelling.

Valse religie steunt/steunde rassenhaat en oorlogen, of start zelf oorlogen. Valse religie is betrokken bij politiek. Valse religie baseert haar leerstellingen (misschien) voor een deel op de bijbel, maar ook tradities en menselijke overleveringen/filosofieën zijn vaak aanwezig. Valse religie vertelt nauwelijks of niet over het goede nieuws van Gods koninkrijk.

Dat zijn de rotte vruchten waar je valse religie (Babylon) aan kan herkennen. Het is geen volledige lijst, maar hiermee kan je al makkelijk illustreren om welke religies het allemaal gaat.

De ware religie zou ook herkend worden, namelijk aan haar voortreffelijke vruchten. Bv: ze hebben liefde onder elkaar, geen minachting of rassenhaat tussen de leden. Ook hebben ze hun naaste lief, dus gaan de leden niet aan oorlog meedoen (of een oorlog beginnen), en maken geen onderscheid in ‘rassen’.
De ware religie baseert alles op de bijbel, dus geen beelden gebruiken of menselijke tradities/overleveringen als leerstellingen.
Ze prediken het goede nieuws van Gods koninkrijk aan alle mensen, zoals Jezus gebood. Ware christenen trekken er er, net als Jezus, actief op uit om mensen hierover te informeren.
Ware christenen houden zich afzijdig van politiek of conflicten, omdat ze geen deel van de wereld willen zijn. Ware christenen zijn eerlijk in alles, dus ook mbt hun belastingen en het respecteren van de wet.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat de ware religie is, voor mij is het duidelijk in ieder geval. :)

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 17 nov 2009 17:38

Loëlla schreef:Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat de ware religie is, voor mij is het duidelijk in ieder geval. :)
Zeker waar Loëlla
Het volgende is mijn duidelijk over de JG

Jehova’s Getuigen: getuigen van God?
* link en plaatje verwijderd door moderator, deze site is niet toegestaan op Refoweb! *

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 17 nov 2009 18:40

Hoi Jantjes, gelieve dit topic niet te bevuilen met anti-JG troep. Danku! d:)b Als je iets wil weten over Jehovah's Getuigen, dan vraag je het best aan hen zelf of in dit geval aan mij. Naast enkele neutrale sites (Wikipedia) is de overgrote meerderheid op internet gewoon troep, kolder en onwaar. Getuige ook het leuke stukje dat je postte.

3-ene-zonnegod? 3-ene-kerkgodfeesten? 3-ene-zonnegodzondag? 3-ene afgod met een vrouwelijk aspect?
Serieus, waar heb je het over? Afbeelding

Het is wel waar dat Russell samen met anderen de bijbel bestudeerde, en hij was ook blij met die hulp. Maar dat maakt je niet een adventist of vrijmetselaar.
Hij is overigens niet in een piramide begraven:
Afbeelding

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 nov 2009 21:44

@Loëlla (wat een prachige naam trouwens)

Ik kan hier een oeverloze discussie met jou gaan voeren.
Jij bent overtuigd van jou geloof en ik praat je daar hoogst waarschijnlijk nu niet vanaf.
Zoals ik al zei, als er Jehova's bij mij aan de deur staan dan luisteren ze niet eens.
Ik moet alleen naar hun verhaal luisteren, maar goed zoals ik al zij ik geef ze de kans niet.
En als ik mijn verhaal doe zijn ze zo vertrokken...

Ik geloof dat Jezus Christus de enige weg, waarheid en leven is en vrijheid!!!
We leven onder een nieuw verbond, en we komen niet in de hemel door allerlei wetten na te leven.
De enige weg is Jezus Christus en in Hem is vrijheid!!!

Jullie moeten je aan allerlei regels en wetjes houden, en dat je dat graag doet prima!
Moet je zelf weten. Maar het is geen noodzaak.

Ik geloof ook in het werk van de Heilige Geest.
Jezus is daar ook heel duidelijk over, Paulus ook trouwens en we zien door het hele nieuwe verbond heen na de uitstorting van de Heilige Geest dat het belangrijk is dat wij ons door de geest laten leiden.
En niet op eigen inzicht en vanuit eigen kracht van alles overhoop halen om mensen proberen te bekeren.

Mijns inziens mogen we blij zijn dat we vrij zijn van de wet!
Dus ik ga er niet meer opnieuw onder zitten het is volbracht!!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 17 nov 2009 22:00

Dat betekend echter niet dat Zijn 10 geboden niet meer gelden!
de wetten die Hij aan Mozes heeft gegeven, die zijn volbracht,
zoals Jezus fel is tegen de fariceeen en sadduceen,
omdat ze allerlei wetten en regels erbij hebben gemaakt,
dat mag en kan niet!

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 18 nov 2009 01:20

Antoinette je zegt: De enige weg is Jezus Christus en in Hem is vrijheid!!!

Dat is waar, de Here Jezus heeft ons verlost van de macht van de zonde, de mens kan nu kiezen of hij/zij wil zondigen of niet.

Je zegt: We leven onder een nieuw verbond, en we komen niet in de hemel door allerlei wetten na te leven.

Volgens Gods Woord, heeft de Here Jezus de wet (wet der tiengeboden, God heeft die met zijn eigen vinger geschreven)vervuld, doordat Hij de wetten (die Mozes moest opschrijven van God op papier rollen) die tegen ons getuigde (Paulus spreekt daarover) aan het kruis heeft gebracht.
Maar genade is, behalve onverdiende gunst, ook een kracht Gods, een kracht die ons leven vernieuwt en de gelovigen tot gehoorzame en toegewijde navolgers van Jezus maakt.
Wet en genade zijn niet met elkander in strijd en heffen elkander ook niet op. In het Oude Ver­bond, bij alle wetten die de joden hadden, bleef de genade, en in het Nieuwe Verbond sluit de genade het voldoen aan de voorschriften van 's Heren wet niet uit, maar Gods genade geeft juist de kracht om naar die voorschriften te leven.
In verschillende kerken zijn ze er dus wel over eens, dat de Tien Geboden - de Wet des Heren - nog wel degelijk bindend zijn voor de Nieuwtestamentische Bedeling. Men kan toch niet verwachten, dat men zo inconsequent zou zijn om wekelijks de gemeente een wet voor te lezen die uitsluitend bestemd was voor de joden. We zouden dan ook geen Psalmen meer moeten zingen waarin de wet verheerlijkt wordt. En zingen we niet menig­maal en gaarne bijv. Ps. 25 :2: „Heer, ai, maak mij Uwe wegen door Uw Woord en Geest bekend"? En dan luidt het verder in dit vers : „Leer ijv'rig mij Uw wet betrachten." en indien de Wet des Heren niet meer bindend is, hoe kan men dan gaan zingen : „Leer ijv'rig mij Uw wet betrachten"?

Is het niet zo, dat de Here Jezus de Wet in het hart van zijn kinderen wil planten om te kunnen gaan leven naar Zijn wil.

Maar dezelfde Paulus die deze teksten over de wetsvrijheid schreef, zegt in Rom. 7 : 12 en 22, dat hij een vermaak heeft in de wet Gods. En Jezus getuigt in de Bergrede, dat Hij niet gekomen is om de wet te ontbinden, maar om aan te vullen,

En elders ver­klaart Jezus, dat het bewijs van het discipelschap van Zijn navolgers juist gelegen is in een leven overeenkomstig Zijn geboden.

Woordelijk zegt de Heiland : „Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden." Hoe is het dan nu? zul je zeggen. Is de Bijbel dan met zichzelf in tegenspraak? Leert Paulus nu eens, dat we vrij zijn van de wet en dan weer, dat de wedergeboren mens er een behagen in schept om overeenkomstig Gods wet te leven?

Helaas begaan echter vele Christenen, juist in dit verband, een vergissing, doordat zij niet onderscheiden welke wet alléén voor het Oude Ver­bond gold en welke wet ook tijdens de Nieuwtestamentische Bedeling de maatstaf bleef voor het leven van Zijn kinderen.

Immers wanneer Paulus spreekt over de wet die door Christus kruisdood vervallen is, dan bedoelt hij de schaduwachtige wetten - de specifiek Joodse ceremoniële wetten. En wanneer hij zegt, dat hij een vermaak heeft in de wet Gods, dan spreekt hij over de Wet des Heren, over de Tien Geboden.

Een voorbeeld, een kind van God is vrij binnen het kader wat God gesteld heeft, treed je als mens daar buiten dan voel je de wet weer, God vergeeft al die schuld (genade), maar ......als men iets bewust verkeerd doet.... dan ziet God ons niet maar de Here Jezus aan, Hij staat voor Zijn Vader voor ons.

En Hij wil ook graag dat de mens zijn onbewuste verkeerde dingen leert kennen om ze te kunnen laten.
Dat kan de mens alleen als er een relatie met de Here Jezus door die Verlossing tot stand is gekomen, Hij wil als men daarom vraagt de kracht schenken om het te kunnen laten.
Dat is dezelfde kracht door de Heilige Geest die de Here Jezus als mens heeft ontvangen van Zijn Vader.

marin

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 18 nov 2009 12:29

Loëlla schreef:Hij is overigens niet in een piramide begraven:
Afbeelding
dat is waar maar in deze tijd hebben de JG veel moeite met het kruis. Ze vinden het "heidens" en een symbool van afgoderij. Russel en Rutherford hadden blijkbaar veel minder moeite met het kruis en al evenmin met een ander symbool van occultisme: de pyramide van Gizeh. De fascinatie van Russel voor dit bouwwerk kwam tot uitdrukking in het grafmonument dat Rutherford ongeveer een jaar na de dood van Russel op zijn graf liet plaatsen. Afbeelding
Het graf is te bezichtigen http://www.freeminds.org./history/cemetary.htm

Op de grafsteen van Russel staat te lezen dat hij werd gezien als de "zevende Boodschapper" oftewel de "Boodschapper van Laodicea". (Openbaring 3:14)

De eerste zes zijn ook door het WTG genoemd: Paulus, Johannes, Arius, Waldo, Wycliffe, Luther.
3-ene-zonnegod? 3-ene-kerkgodfeesten? 3-ene-zonnegodzondag? 3-ene afgod met een vrouwelijk aspect?
Serieus, waar heb je het over?

Dat kan je toch niet menen Loëlla.
Over de afwijzing van de JG over de leer van de drie-eenheid.

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 18 nov 2009 20:17

Jantjes schreef:in deze tijd hebben de JG veel moeite met het kruis
Dat is zo. Wat ook waar is, is dat in het begin de Bijbelonderzoekers (zoals we toen bekendstonden) nog niet van alles een goed begrip hadden.
Het kruis is daar een voorbeeld van. Later werd duidelijk dat Jezus waarschijnlijk aan een paal is gestorven, en dat het kruis of het T-vormig kruis werd gebruikt bij afgoderij.

Andere voorbeelden zijn het kruis en de kroon, dat had de betekenis "ik ben christelijk" en daarom stond het jarenlang op de voorpagina van de Wachttoren. Later werd duidelijk dat een christen niet aan een symbool te herkennen is, maar aan zijn gedrag.
Ook de piramide van Gizeh is daar een voorbeeld van, Russell dacht dat dat misschien iets met profetieën te maken zou hebben, maar wat wist hij niet precies en er is nooit een leerstelling op gebaseerd. Na Russell's dood hebben de Bijbelonderzoekers dat idee ook laten varen.
Ze vierden ook het kerstfeest tot 1929, en roken werd niet zoals nu als onaanvaardbaar beschouwd. Ze zijn moeten groeien :)

Jantjes schreef:Dat kan je toch niet menen Loëlla.
Over de afwijzing van de JG over de leer van de drie-eenheid.
Ehm, die site had het over het onderhouden van een 3-ene-zonnegodzondag en over Astarte met een vrouwelijk aspect :puh: Zeer bizar toch?
We ondersteunen de leer der drieëenheid inderdaad niet, maar is dat een link met bovenstaande onzin? Ik zie de link in ieder geval niet.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 18 nov 2009 22:29

Klopt het wel, dat een christen aan zijn gedrag te kennen is ??

...Arglistig is het hart meer dan enig ding, ja dodelijk is het, wie zal het kennen?........Jer.17:9

Vers 10 leert dat enkel de Heere Zelf kan zien of het gedrag van een gelovige voortkomt uit een herboren hart.........

Terug naar “Archief”