Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 15 nov 2002 23:51

Invincible schreef:Nop, denk het niet. Het feit dat je gevoelens heb voor een bepaalde sekse houdt onmiddelijk in dat je daar verliefd op kan worden.

Ben persoonlijk wel benieuwd waarom homofilie door jullie wordt afgekeurd, omdat dit nergens in de bijbel gebeurt. Mischien een vage, domme vraag, maar voor mij belangrijk.

Sjalom

Een beetje direct misschien: omdat ik er een enorme hekel aan heb! ;)

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 16 nov 2002 01:56

idd domme vraag.
God heeft het huwelijk ingesteld tussen verschillende sektes en laat daarmee indirect geen ruimte voor sexueel contact tussen derden.

Paulus keurt het af.
de christelijke traditie heeft er van gegruwd!
Bovendien is het absoluut zeer vies!
Geen ontwikkeling zonder conflict!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 16 nov 2002 11:05

Cybercurse schreef:

Heb je er ook nog vanuit christelijk oogpunt wat tegen of zeg je van nee?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 nov 2002 13:02

janneke schreef:
Cybercurse schreef:

Heb je er ook nog vanuit christelijk oogpunt wat tegen of zeg je van nee?

Als jij even verder kijkt dan je neus lang is dan lees je (bijvoorbeeld hierboven) wat er op basis van de bijbel op tegen is.

Verder vertelde ik even m'n persoonlijke mening dat homoseksualiteit vies en verachtelijk is.
Laatst gewijzigd door Cybercurse op 17 nov 2002 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 16 nov 2002 15:09

Zijn dit soort kwetsende opmerkingen op een christelijk forum toegestaan?????
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Anita85
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anita85 » 16 nov 2002 15:17

Inderdaad Klaas,

Ik denk het zelf van niet. Je zult het maar zijn...
Kan me alleen niet voorstellen hoe dat is, gelukkig maar.

Trouwens, het homofiel zijn is volgens mij echt iets van deze tijd.
Hoe zou dat komen? Satanische machten?

Groeten
Kan niet begrijpen dat je het niet begrijp, als het nou zo onbegrijpelijk is kan ik begrijpen dat je het niet begrijp, maar nu het zooo begrijpelijk is begrijp ik niet dat jij het niet begrijp. Begrijp je??

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 nov 2002 17:00

Cybercurse schreef:
Verder vertelde ik even m'n persoonlijke mening dat homofilie vies en verachtelijk is.

Cyber, weet jij nog steeds het verschil niet tussen homofilie en homoseksualiteit? in dat geval vind ik je dom, zeker omdat het zelfs in deze discussie nog uitgelegd is. als je het wel weet, kwalificeer ik deze uitspraak als kwetsend en verachtelijk. hoe denk je dat mensen met een homofiele geaardheid, en die er tegen vechten, zo'n uitspraak ervaren?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 16 nov 2002 18:10

Sjalom broertjes en zusjes.

Night schreef:Kan een relatie tussen gelijkslachtigen nu of niet?
Zuiver platonisch dan? Of ook met lusten en liefde?

Ikzelf vind het een moeilijk punt. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat christenen 'op basis van de bijbel' uitspraken doen die niet gegrond zijn, zij citeren een aantal teksten, negeren de context, en omzeilen hiermee de discussie.
Om antwoord te geven op jouw vraag: homo's hebben een net zo groot verlangen naar een partner als hetero's, daarom denk ik dat een relatie niet onmogelijk moet zijn. Op basis van de bijbel kan ik zeggen dat de seks (in bed) wordt afgekeurd, dus idd geestelijk houden, of anders binnen grenzen.

arthur schreef:God heeft het huwelijk ingesteld tussen verschillende sektes en laat daarmee indirect geen ruimte voor sexueel contact tussen derden.
Paulus keurt het af.
de christelijke traditie heeft er van gegruwd!
Bovendien is het absoluut zeer vies!

Je stelt hier 4 punten.
Punt 4 > is een mening, gevormd door je omgeving&opvoeding en dus niet absolute waarheid.
Punt 3 > zegt helemaal niets, iedereen kan (!) fouten maken.
Punt 2 > mwa, zit wat in, ben ik zelf nog niet helemaal uit. Weet niet of Paulus' woorden wel zo'n gezag hebben, veel van zijn uitspraken is puur zijn eigen mening. (Of ben ik voor dit soort uitspraken op het verkeerde forum :lol: )
Punt 1 > zie mijn vorige berichten. Trouwens, A zeggen houdt niet direct in dat B fout is.

Anita85 schreef:Trouwens, het homofiel zijn is volgens mij echt iets van deze tijd.

Is niet iets van deze tijd. Het bewijs daarvoor zijn die 5tal bijbelverzen. Er wordt gespeculeerd dat naast Jezus, sommige grote mannen uit de bijbel deze gevoelens hadden.
Verder stond er afgelopen week een stukje in de krant over bejaarde homo's die er nu eindelijk openlijk voor uit kunnen/durven komen. Zij vormen een van de meest eenzame bevolkingsgroepen van Nederland.
Het verschijnsel is zeker niet iets van deze tijd, de openheid over dit onderwerp duidelijk wel.

CC praat ver beneden peil.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 16 nov 2002 19:04

Cybercurse, ik vind dat jij nogal rot aan het praten bent. Ik zou even mn manier van praten veranderen als ik jou was. Al is het alleen om andere niet voor het hoofd te stoten. Dn moet je misschien je mening over 'vies en verachtelijk' maar eventjes binnen houden.
Misschien moet je je eens meer gaan verdiepen in anderen.... als je dat gedaan hebt denk ik niet dat je meer zulke opmerkingen maakt.
Maar goed, je hebt dit al vakaer van anderen gehoord.
Deze mensen (christenen al helemaal) hebben er vast en zeker al genoeg problemen mee. Dan zitten zij niet te wachten op zulke opmerkingen als die van jou!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 nov 2002 00:38

Napoleon schreef:
Cybercurse schreef:
Verder vertelde ik even m'n persoonlijke mening dat homofilie vies en verachtelijk is.

Cyber, weet jij nog steeds het verschil niet tussen homofilie en homoseksualiteit? in dat geval vind ik je dom, zeker omdat het zelfs in deze discussie nog uitgelegd is. als je het wel weet, kwalificeer ik deze uitspraak als kwetsend en verachtelijk. hoe denk je dat mensen met een homofiele geaardheid, en die er tegen vechten, zo'n uitspraak ervaren?

Ik bedoel uiteraard homoseksualiteit...
Uiteraard weet ik het verschil, lees het oude forum anders even door.

Helaas is de praktijk van vandaag de dag zo dat homofilie bijna altijd in de praktijk wordt gebracht (hiermee wordt het dus automatisch homoseksualiteit, en daarmee heb ik grote problemen. M.i. een grote schande! Bah wat vunzig die homo's op straat en op tv!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 01:27

Anita85 schreef:Inderdaad Klaas,
Trouwens, het homofiel zijn is volgens mij echt iets van deze tijd.

????????????????????????????
dat slaat dus echt nergens op
homosexueele gevoellens worden al beschreven in de bijbel
als je denkt dat het alleen van deze tijd is ben je of steke blind
of je wil alleen de dingen zien die je wil zien
en de rest van de wereld gewoon negeerd omdat het in jou denkbeeld niet past
leaver dea as slaaf

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 01:36

Napoleon schreef:Cyber, weet jij nog steeds het verschil niet tussen homofilie en homoseksualiteit? in dat geval vind ik je dom,

ik snap nogsteeds niet dat binnen de christelijke gemeente er onderscheid gemaakt word tussen die twee
iemand is homosexueel biesexueel of hetrosexueel PUNT
aan alle drie is niets fout of ziek
gewoon een sexueele voorkeur
als het om sexueele voorkeur gaat zijn er veel ziekere mensen te vinden in de hetrosexueele weereld dan in de homosine
het word toch eens tijd om te aksepteeren dat er mensen zijn die andere voorkeuren hebben dan wat je eigen zijn
wie dat niet kan is eerder dom dan iemand die geen verschil wil maken tussen homosexualitijd en homofilie

PS
ik vraak me af waarom het domein www.homofilie.nl is gekleemd door stichting InterKerk
gaan ze een kerk voor homo's oprichten of zo ???
leaver dea as slaaf

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 17 nov 2002 01:41

wie doen er hier eigelijks allemaal aan zelfbevrediging ?
dat is toch ook sex bedrijven met je eigen geslacht ?
dat is toch de ultime vertie van homosexualitijd ?
al helemaal in de leterlijke betekenis van het woord

en kom nu niet met het geblaat dat er geen christenen zijn die aan zelfbevrediging doen
want 86% van de mannen doen dat en 53% van de vrouwen
en christenen zijn daar geen uitzondering op
leaver dea as slaaf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 nov 2002 01:54

Koss schreef:
Napoleon schreef:Cyber, weet jij nog steeds het verschil niet tussen homofilie en homoseksualiteit? in dat geval vind ik je dom,

ik snap nogsteeds niet dat binnen de christelijke gemeente er onderscheid gemaakt word tussen die twee
iemand is homosexueel biesexueel of hetrosexueel PUNT
aan alle drie is niets fout of ziek
gewoon een sexueele voorkeur
als het om sexueele voorkeur gaat zijn er veel ziekere mensen te vinden in de hetrosexueele weereld dan in de homosine
het word toch eens tijd om te aksepteeren dat er mensen zijn die andere voorkeuren hebben dan wat je eigen zijn
wie dat niet kan is eerder dom dan iemand die geen verschil wil maken tussen homosexualitijd en homofilie

PS
ik vraak me af waarom het domein www.homofilie.nl is gekleemd door stichting InterKerk
gaan ze een kerk voor homo's oprichten of zo ???

Wat een onzin Koss. Homoseksualiteit is fout, punt! (Biseksualiteit dus ook, punt!)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 17 nov 2002 01:55

Koss schreef:wie doen er hier eigelijks allemaal aan zelfbevrediging ?
dat is toch ook sex bedrijven met je eigen geslacht ?
dat is toch de ultime vertie van homosexualitijd ?
al helemaal in de leterlijke betekenis van het woord

en kom nu niet met het geblaat dat er geen christenen zijn die aan zelfbevrediging doen
want 86% van de mannen doen dat en 53% van de vrouwen
en christenen zijn daar geen uitzondering op

Muhaha, mooie stelling. Het heeft echter niks te maken met homoseksualilteit. (Seks tussen (dus verschillende) personen van hetzelfde geslacht).
Ik vind trouwens dat de percentages laag uitvallen!

Terug naar “Archief”