Dansen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Joannah

Re: Dansen

Berichtdoor Joannah » 10 nov 2009 08:10

Marnix schreef:Hm, ligt er ook aan hoe je danst. Ik kan niet stijldansen en ik wil Joanne dat plezier niet onthouden dus als iemand kan dansen mag ze daar best mee dansen, zolang het foetsoenlijk blijft :D Stijldansen hoeft ook niet heel intiem te zijn hoor, dat ligt er ook weer aan waar je op danst en hoe.

Overigens mis ik in je rijtje nog 1 dans. Samen dansen en individueel dansen is genoemd, maar we hebben natuurlijk ook nog de polonaise, ook wel de reidans genoemd. Ook uitermate geschikt op bruiloften en het vergt 0,0 oefenen :)

wat dacht je van het volksdansen ;-)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 nov 2009 09:57

pannenkoek schreef:
Spons schreef:tsja wat voor de een intiem is is het voor de ander weer niet, ligt helemaal aan de intensie en hoe je met elkaar omgaat,

klein beetje offtopic , Wij hebben een vriendin waar ik altijd geregeld over de vloer kwam als mijn vrouw werken was. zaten dan een spelletje te doen, te kletsen of keken samen tv terwijl de babyfoon aan stond. Wisten precies wat we aan elkaar hadden, ze is best aantrekkelijk voor mannen maar absoluut mijn type niet.. kregen mijn ouders te horen dat ik vreemd ging... Terwijl mijn vrouw en ik precies weten wat we doen en die vriendin niks in mij ziet (en ze is nog steeds onze beste vriendin ) maar tsja dat krijg je met een exbuurman die kwaad in de kop heeft ...

Kennelijk mag je niet goed met elkaar omgaan , en wordt er meteen weer wat gedacht...

(mijn zwager ging bij zijn zus op bezoek die weduwe is. "pppsssttttt ze heeft een vriend.."

Jammer hoor... Waarom zou een vriendschap tussen een man en vrouw over zijn als een van beide een partner krijgt? Ik vind dat echt geen logica. Wat heeft je vriend/vriendin dan ooit voor je betekend denk ik dan?
Als je er beide 'rein' in staat, wat is dan het probleem?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 nov 2009 10:03

Zou je als christen op teksten kunnen dansen, waar je niet achter kan staan? Bijvoorbeeld bij breakdance/streetdance? Ik vind dat nogal tegenstrijdig overkomen.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2009 10:04

Gerdien B. schreef:
Wullimpie schreef:Inderdaad een beetje offtopic.
Niemand beweerd dat je niet goed met iemand om mag gaan, dat jou ex-buurman daar anders overdenkt is natuurlijk rot voor je.
Maar ja........wat vinden we "goed omgaan". :-k

De bezwaren rondom dansen zitten denk ik ook in de muziek, er wordt meestal niet gedanst op hele noten, en ook de muziek stijlen zijn soms "werelds".

Mogen we dan alleen naar hele noten muziek luisteren?

er is genoeg christelijke muziek te vinden waarop mensen al kunnen dansen.
ga is in en Afrikaanse christelijke kerk kijken, daar dansen ze heel wat af tot eer van God!

Daar hoef je niet voor naar een afrikaanse christelijke kerk hoor.... :lol: :wink:

Joannah

Berichtdoor Joannah » 10 nov 2009 11:07

Gods huis heeft vele kamers. het is echt niet 1 kerk die de ware is.
Een ontelbare menigte uit alle hoeken der aarde zal dan komen....dus niet alleen de biblebelt in Holland.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 nov 2009 12:10

Joannah,
Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik het met je eens ben...

En verder strijd je hier tegen je eigen stelling uit een ander topic, dat God niet is in een kerk die gescheurd is.

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 11 nov 2009 16:30

Van mijn ouders mocht ik inderdaad niet op dansles, dat zou goddeloos zijn. Op vakantie gingen wij later wel naar "Tiroler avonden' en daar werd toch ook gedanst :S... overigens vinden mijn ouders dat tot op de dag van vandaag leuk!

Zelf ben ik helemaal weg van Irish (celtic) dansen. Niet dat ik het nu nog kan, heb er nooit voor geoefend.

Ik kan mij wel vinden in het argument dat het 'gevaarlijk' over kan komen. Maar ik ging regelmatig naar disco's en andere uitgaansgelegenheden waar zeker niet 'tot eer van God' gedanst werd. Daar kon ik meedansen (of hupsen of hoe je het ook wilt noemen) zonder enige vorm van dansopleiding.

Ik denk dat die aanleg naar 'het kwade' in ons allemaal zit en dat wij door het alleen maar te negeren er niet gaan komen. Je kunt wel met je kinderen het gesprek aan over gevaren die ziet. Ik zou het persoonlijk dus niet meer verbieden. maar ja, wie ben ik?
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 12 nov 2009 08:48

em_ma schreef:Zou je als christen op teksten kunnen dansen, waar je niet achter kan staan? Bijvoorbeeld bij breakdance/streetdance? Ik vind dat nogal tegenstrijdig overkomen.

Ik ben het helemaal met je eens Em-ma. Muziek die je thuis niet luistert, hoe kun je daar nu wel op dansen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2009 09:09

Maar niet elke breakdance of streetdance is op muziek die niet door de beugel kan hoor. Dus zolang de muziek niet tegen mijn christelijke normen en waarden indruist, vind ik dat mijn kind als hij dat gaat willen prima kan breakdancen op die muziek.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 nov 2009 16:25

tsja je hebt ook het dansen op Gospel muziek, En in Afrika dansen gelovigen ook op hun manier ..

Concluderend kan je zeggen... dansen kan , afhankelijk van het soort muziek en dans erbij !

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 nov 2009 18:38

Dat is nog eens een mooie conclusie!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 nov 2009 20:22

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2009 10:32

Van de week moest ik even aan dit topic terug denken. Mensen die vinden dat je niet kunt dansen omdat het 'gevaarlijk' is. Hoe kijken jullie dan tegen zwemmen? Dan zie je veel meer naaktheid van mensen en raak je elkaar ook nog wel is aan, zeker als het druk is in het zwembad!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 nov 2009 11:21

dan gaan we denk ik afdwalen .... want bij zwemmen komt ook denk ik voor sommige mensen het feit bij dat zij zich schamen voor een lichaam.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 nov 2009 12:42

Ik vind dansen prachtig. Zelf kan ik het niet, maar als ik anderen zie dansen, prachtig! Natuurlijk, niet van dat gehops enzo, dat kan iedereen wel, maar een mooie moderne dans is heerlijk om naar te kijken!
Ik kan me voorstellen dat je vraagtekens kunt zetten bij de muziek waar op gedanst wordt of het verhaal dat je met de dans wil neerzetten, maar dat is bij zoveel dingen het geval. Maar ik zie genoeg mogelijkheden binnen zgn. christelijke grenzen.

Terug naar “Archief”