Gestuurd door Jezus?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

eml

Gestuurd door Jezus?

Berichtdoor eml » 10 nov 2009 15:11

Gestuurd door Jezus zegt ie.................... weer iemand flink in de war! Triest.....

NUENEN - Het was een worsteling op leven en dood, die voor een 34-jarige man uit Nuenen zondagochtend dodelijk afliep in de vijver van een woonboerderij aan de Opwettensedijk 50.

Zie ook:
Vraagtekens rond dode in Nuenen
'Ik dacht dat hij zou kunnen vluchten als hij vrij baan had'

Dat zeggen de bewoners Bentje Bisseling (52) en Mimi van Deurzen (55) uit Nuenen. Ze zijn zichtbaar onder de indruk van de gebeurtenissen, maar ogenschijnlijk ook gelaten.

Omringd door enkele familieleden en in het bijzijn van hun advocaat Carlo Oomes vertellen ze een dag na het drama aan een keukentafel in Nuenen voor één keer hun verhaal.

Het is hun versie van de fatale gebeurtenissen, beseffen ze, maar het is ook het verhaal op basis waarvan justitie zondagavond besloot dat Bisseling het verdere onderzoek thuis mag afwachten. Want officieel wordt de 52-jarige inwoner van Nuenen verdacht van doodslag, zo is hem na zes uur van verhoor verteld, maar de politiewoordvoerder noemt dat een 'technisch verhaal'.

Naar buiten toe meldt het twintigkoppige onderzoeksteam niet eens officieel dat Bisseling als verdachte is aangemerkt.

"Ik wilde die ochtend gaan metselen aan ons schuurtje. Mimi liep alvast naar buiten om de schuur te openen. Terwijl ik in de bijkeuken mijn werkschoenen dichtsnoerde, hoorde ik haar praten. Ze vroeg aan iemand wie hij was, en zei dat hij weg moest gaan", begint Bisseling zijn relaas.

Zijn arm zit in een mitella en zijn duim in een soort plastic brace, die roodgekleurd is door het bloed. De duim moet meerdere keren per dag gespoeld worden om infecties tegen te gaan en Bisseling moet een hiv-test ondergaan. Blauwe plekken, rode striemen en overal kleine snijwondjes ontsieren zijn gezicht.

"Ik zag de man op zijn rug en hij hield een riek vast. Mimi liep achteruit, maar viel. Op dat moment begon hij haar te steken. Ik dacht toen alleen nog maar: 'Straks steekt hij haar hartstikke dood'." Bisseling twijfelt dan geen moment en duwt de man weg. Die heft volgens hem de riek steeds omhoog, reden voor Bisseling om datzelfde te doen met een inderhaast gepakte steen. "Ik deed alsof ik de steen wilde gooien. Ik wilde hem koste wat kost op afstand houden. Hij riep nog dat hij gestuurd was door Jezus."

Bisselings partner Mimi van Deurzen loopt dan in paniek de straat op. Ze gilt en roept om hulp. Als ze een auto weet aan te houden, draagt ze de bestuurder op om 112 te bellen. "Ik zei dat er een panieksituatie was, dat er een inbreker was."

ED.NL

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gestuurd door Jezus?

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2009 17:02

triest he.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rachid van Mourik

Berichtdoor Rachid van Mourik » 11 nov 2009 18:53

Jezus is zelf gestuurd door God. Iedereen die claimt door Jezus te zijn gestuurd is in feiten getsuurd door satan! Jezus zegt namelijk:

"Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft." (Bijbel, Johannes 5:30)

Wie claimde ookalweer meer door Jezus te zijn gestuurd :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 nov 2009 18:57

Rachid van Mourik schreef:Jezus is zelf gestuurd door God. Iedereen die claimt door Jezus te zijn gestuurd is in feiten getsuurd door satan! Jezus zegt namelijk:

"Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft." (Bijbel, Johannes 5:30)

zulke discussies doe ik niet aan mee
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 11 nov 2009 23:08

Rachid van Mourik schreef:Jezus is zelf gestuurd door God. Iedereen die claimt door Jezus te zijn gestuurd is in feiten getsuurd door satan! Jezus zegt namelijk:

Dat is knap om teksten volledig uit hun context te halen! Heb je dat zelf voor elkaar gekregen, of had je daar hulp voor nodig? :D

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 nov 2009 08:37

Stuurde Jezus zijn discipelen niet op pad?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2009 14:44

Het is triest genoeg dat psychoses zo vaak religieuze elementen hebben. Verder is er weinig over te zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

The Gentleman

Berichtdoor The Gentleman » 13 nov 2009 11:26

Kijk je verhaal eens na. Volgens jouw redenering ga ik m'n hond uitlaten en als ik met hetzelfde dier terugkom is het een kat.

Terug naar “Archief”