De 95 stellingen bekritiseerd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: De 95 stellingen bekritiseerd

Berichtdoor scheermes » 09 nov 2009 19:36

kirdneh schreef:Ik vroeg of je het bewijs wilde leveren en niet ongefundeerde geklets?

kirdneh schreef:Verzint men,bedoel je.(bv je vissen stamboompje)

kirdneh schreef:Wat haal je veel door elkaar zegt, en volgens mij weet je dat zelf geeneens. :wink:

kirdneh schreef:Nee hoor, jij snapt het gewoon niet daar kun je weinig aan doen hoor. :roll:

kirdneh schreef:Even een applausje, je zag het in een keer zeg, op het vorige wist je het na 180x nog niet. =D>

kirdneh schreef:Nu komt het mooie, laat jij even het bewijs van de nieuwe informatie zien, want dat zeggen de evo's dat er in dit geval nieuwe informatie bij is gekomen, jammer dat je dit al een paar quote's al niet durft te beantwoorden.

kirdneh schreef:Echt jammer dat je iq er laag is, ik weet niet welke sequentie dat is, wat ik wel weet is dat er backmutatie voorkomt, ik zie niet in waarom ik dit niet op de hagedis mag toepassen, het vaststellen van de sequentie kan altijd nog vastgestelt worden.

kirdneh schreef:De evo's, waar jij je ook achter schuilt ziet in deze het bewijs voor evolutie, daarom mijn vraag laat even de nieuwe informatie (die op de genen ligt) zien of iets dergelijks.

kirdneh schreef:Ik geef helemaal niet toe dat ik het niet weet, wat ik wel zeg is dat de creationisten een wetenschappelijke voorspelling over deze hagedis heb.De evo durven dat namelijk niet.

Zullen we proberen op een beschaafde manier met elkaar te discussiëren?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 09 nov 2009 19:53

kirdneh schreef:
bmwijnand schreef:2. geen 100% juiste kopie: WEL nieuwe informatie (of dit nu 'positief' of 'negatief' uitpakt, dat maakt niet uit, informatie is beperking van mogelijke sequenties.

Fout, het is reeds bestaande informatie wat alreeds aanwezig is, met een fout.

Ok, ik ga proberen weer on-topic te komen. De hagedissen van Mortlach zijn dus veranderd zodat de genetische informatie fouten bevatte, hierdoor zijn ze in eerste instantie vleeseters geworden. Eens?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 09 nov 2009 21:51

Kirdneh schreef:
kirdneh schreef:
hettys schreef:
Kirdneh, dat sommige organen hun functie verliezen en zich minder ontwikkelen is allang een biologisch begrip. Allang voordat Peter Scheele geboren werd. Je denkt toch niet echt dat dergelijke degeneratie door Scheele is ontdekt? Het degeneren van bepaalde organen is noodzakelijk in de evolutie (wat moet je met allerlei overbodige organen) en dat heeft totaal niets te maken met de theorie die Scheele voorstelt. (Namelijk dat nieuwe organen niet kunnen ontstaan) Het is werkelijk belachelijk dat het creationisme ‘ degeneratie’ zou hebben uitgevonden.

Volgens de evolutie wordt alles beter, en met degeneratie wordt alles slechter. Die twee theorien kunnen niet met elkaar verenigd worden.

Dat zie je fout.
De evolutie praat helemaal niet over beter of slechter, maar over aangepast zijn. Als het voor een organisme beter is om geen ogen te hebben, verliest hij ze. Daar is niets ‘slechts’ aan.

hettys schreef:
Veel soorten zijn hun ogen niet kwijtgeraakt, maar zijn gewoon blind. hebben dus nutteloze ogen. Dit komt omdat ze in het stikdonker rondzwemmen. Rationeel gezien zie je dat vissen die licht hebben niet blind worden, en vissen die in het donker zwemmen wél hun gezichtsvermogen verliezen. Dat betekent dus dat er een directe reden is voor het verlies van gezichtsvermogen.
Sommige vissen zijn wel hun ogen verloren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mexican_tetra

Sommige vissen verliezen hun ogen in embryonaal stadium, anderen pas tijdens het opgroeien.

Ik vroeg of je het bewijs wilde leveren en niet ongefundeerde geklets?

Heb je eigenlijk wel die link gelezen? Jij wilde bewijs voor het feit dat ze hun ogen verloren zijn, ik weet niet waarom, maar er is voldoende bewijs voor.
-ze hebben rudimentaire ogen onder hun huid
-Ze kunnen voortplanten met hun verwante soorten met ogen.

Maar vertel: welke bewering van mij is ongefundeerd geklets?

However, studies have shown that blind cave fish embryos begin to grow eyes during development but then something actively stops this process and flesh grows over the partially grown eyes.

Kirdneh schreef:
hettys schreef:
Dat weten we niet precies, voor zover ik weet. Moeilijk na te gaan hé? Van nutteloze ogen is de herkomst wel vrij duidelijk, maar wat zo’n stukje darm nou precies deed in het verleden is iets lastiger. We komen wel vrij ver bij het bestuderen van organismen die nog wel een echt functionele blinde darm hebben.

Dat is briljant zeg, je weet niet wat voor functie het had maar je weet wel dat het geen functie meer heeft.Volgens mij mis ik in deze het bewijs voor je stelling.

Wie heeft het over briljant? Weten we alles al?
We weten dat de blinde darm nut heeft bij herbivoren. Wij zijn omnivoren, dus is de blinde darm minder ontwikkeld. Carnivoren hebben vaak niet eens een blinde darm.
Hieruit zou je een logische conclusie kunnen trekken.

Kirdneh schreef:
Hettys schreef:
De Musculus Plantaris is een SPIER.

The free dictionary:
pro•pri•o•cep•tor (pr pr - -s p t r)
n.
A sensory receptor, found chiefly in muscles, tendons, joints, and the inner ear, that detects the motion or position of the body or a limb by responding to stimuli arising within the organism.

De M. Plantaris is een spier zonder spierfunctie.

De M.plantaris is een pro prioceptor met een duidelijke functie, waar jij niet kunt bewijzen dat het een andere functie had.Dus hoe kom je erbij dat het een andere functie had?
Fictie of zo?

Wat is dit voor een antwoord? De Musculus (=latijn voor spier) plantaris is wel degelijk een spier. En nu heb ik je al uitgelegd dat een proprioceptor vooral voorkomt in spieren, en nu ga je nog beweren dat de plantaris geen spier is? In dit geval zit de proprioceptor in een spier zonder spierfunctie.
De functie van spieren is dat ze ervoor zorgen dat je je gewrichten kunt bewegen. De plantaris heeft deze functie (bij mensen) niet meer, in tegenstelling tot dezelfde spier in het lichaam van primaten die in bomen leven. Mensen hebben de spier niet nodig. 10% van de mensheid heeft em ook niet meer. Je zult het met me eens zijn dat erfelijkheid bestaat. Het is dus goed mogelijk dat binnen evolutionair afzienbare tijd niemand die spier nog heeft.

hettys schreef:Je weet niet waar het over gaat. Geef me es een definitie van back-mutation. Ik heb gemerkt dat jij niet weet wat de definitie is, dus weet je niet waar het over gaat.

Die heb ik al gegeven.

OK: Een uitgeschakelde sequentie die terug is aangeschakeld ( = back mutation ).
Welke sequentie is bij dit bepaalde reptiel terug aangeschakeld? (mag je ook aan martien antwoorden)

hettys schreef:Als gedaan?

Ik heb het even nagekeken en ik snap niet wat het probleem is, maar dat kun jij me wel uitleggen dacht ik zo.

Het is een ongeldig argument en wordt door AIG als zodanig aangemerkt. Niet gebruiken dus, want onwaar.

hettys schreef:Ach ja, haal de abiogenese er ook nog bij. Waar gaat dit over.
Nogmaals, de soortgrens is lang niet altijd zo duidelijk als het gaat over andere diersoorten. Een wasbeer, bijvoorbeeld, is geen beer. De scheiding tussen soorten is helemaal niet zo afgebakend als jij schijnt te denken.

Ik denk het wel, je weet wat wij daarover zeggen.

Er zijn heel veel dieren en planten die niet ingedeeld kunnen worden, taxonomisch gezien. Een dier kan veel veel op een panda lijken en bamboe eten, maar toch geen familie ervan blijken te zijn.
Aangezien jij geen enkel argument hebt voor het tegendeel….. (behalve ‘ik denk het wel’)

Afbeelding
Een hondachtige

hettys schreef:
Hoe zijn die hagedissen vleeseters geworden?

Door vlees te gaan eten.

Vleeseters hebben een aangepast gebit en een aangepast darmstelsel. Hoe komen ze daaraan?

hettys schreef:
Natuurlijk niet, als afstamming ingewikkelder blijkt dan leek (dmv DNA onderzoek) hebben we het meer over een stambos dan een stamboom. Dat is alles.
Sinds de uitvinding van de cladistiek leert men veel over afstamming.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cladistiek

Hoe lastiger de afstamming in elkaar steekt hoe gekker de baraminologie blijkt te zijn.

Nou leert men..
Verzint men,bedoel je.(bv je vissen stamboompje)

Geen flauw idee waar je het over hebt. Is cladestiek een verzinsel? Of wat bedoel je nou?

Argument 2 van de creationisten:
02. Onderzoek brengt steeds meer onsystematisch verdeelde kenmerken van levende wezens aan het licht, zodat de hypothese van een stamboom van de soorten als weerlegd moet worden beschouwd.

Dus dat argument is ook verzonnen?

hettys schreef:
Een wetenschappelijke theorie heeft de zaken op een rijtje. Wie over de biologie voorspellingen doet heeft overzicht over zijn kijk hierop. Creationisten hebben geen flauw idee hoe carnivoren en omnivoren zijn ontstaan.
Of hoe virussen en parasieten op de wereld zijn gekomen. Laten ze es wetenschappelijk onderbouwen dat er ooit alleen maar vegetarische organismen bestonden.

Vooralsnog komt hier geen enkele wetenschappelijke theorie aan te pas.

He nu begin je wel over het bestaan, en daarnet mocht ik niet over abiogeneses hebben.
Wat haal je veel door elkaar zegt, en volgens mij weet je dat zelf geeneens. :wink:

Waar gaat dit nou weer over.
Niet over het ontstaan van het leven zelf, in elk geval. Maar goed. Ik snap ook wel dat je niet wilt ingaan op de vraag waar parasieten vandaan komen. Dat is veel te moeilijk voor creationisten.

Jouw stelling is: Vroeger waren alle dieren vegetarisch.

Daar zitten behoorlijk veel problemen aan:
-Ze aten allemaal planten. Er zijn niet genoeg planten voor alle dieren.
Veel creationisten beweren ook nog dat het niet regende voor de zondvloed. Dus groeide er niets.
-Hoe zijn ze carnivoor geworden? Hoe heeft hun lichaam deze enorme aanpassingen ondergaan? Hun hersenen zijn zodanig verbouwd dat ze plotseling konden jagen, spinnenwebben maken. roofdieren leren van hun moeder hoe ze moeten jagen. Hoe ging dat zo plotsklaps?
-Wat aten ijsberen toen ze nog herbivoor waren? Wat aten pinguins?
Zeerobben, wat was hun dieet? En hoe verteerden ze dat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steekmuggen

Steekmuggen zogen geen bloed op? Ze hebben bloed nodig voor de ontwikkeling van hun eitjes.

Geef even bewijs dat ze 6000 jaar geleden nog vegetarisch waren.
Ook gif is geschapen.

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 10 nov 2009 01:54

kirdneh schreef:
bmwijnand schreef:2. geen 100% juiste kopie: WEL nieuwe informatie (of dit nu 'positief' of 'negatief' uitpakt, dat maakt niet uit, informatie is beperking van mogelijke sequenties.

Definitieproblemen?
Informatie met een fout is ANDERE informatie. Informatie ANDERS dan de hiervoor bestaande informatie, is NIEUWE informatie.

Nu opgelost?
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 nov 2009 07:14

hettys schreef:Dat zie je fout.
De evolutie praat helemaal niet over beter of slechter, maar over aangepast zijn. Als het voor een organisme beter is om geen ogen te hebben, verliest hij ze. Daar is niets ‘slechts’ aan.

Beter aangepast is hetzelfde als beterder worden. :roll:

hettys schreef:
Heb je eigenlijk wel die link gelezen? Jij wilde bewijs voor het feit dat ze hun ogen verloren zijn, ik weet niet waarom, maar er is voldoende bewijs voor.

However, studies have shown that blind cave fish embryos begin to grow eyes during development but then something actively stops this process and flesh grows over the partially grown eyes.

Dat is gewoon variatie binnen een soort, en degeneratie.
Dat is geen evolutie, want die aanpassing hoe verhoud zich dat met verhaal dat we vanuit een eencellig zijn voortgebracht terwijl je alleen maar in de natuur een verlies van functies en informatie ziet?

hettys schreef:Wie heeft het over briljant? Weten we alles al?
We weten dat de blinde darm nut heeft bij herbivoren. Wij zijn omnivoren, dus is de blinde darm minder ontwikkeld. Carnivoren hebben vaak niet eens een blinde darm.

Deze conclusie doe je vanuit je geloof dat we van dieren afstammen, en wilt zo de link maken.De blinde darm heeft een zeer belangrijke functie, altijd al gehad.Als je stelt dat het een andere functie had dan mag je dat bewijzen, want nu is het een geloof en daar doet de wetenschap niet aan. (soms jammer genoeg).

hettys schreef:
Wat is dit voor een antwoord? De Musculus (=latijn voor spier) plantaris is wel degelijk een spier. En nu heb ik je al uitgelegd dat een proprioceptor vooral voorkomt in spieren, en nu ga je nog beweren dat de plantaris geen spier is? In dit geval zit de proprioceptor in een spier zonder spierfunctie.
De functie van spieren is dat ze ervoor zorgen dat je je gewrichten kunt bewegen. De plantaris heeft deze functie (bij mensen) niet meer, in tegenstelling tot dezelfde spier in het lichaam van primaten die in bomen leven. Mensen hebben de spier niet nodig. 10% van de mensheid heeft em ook niet meer. Je zult het met me eens zijn dat erfelijkheid bestaat. Het is dus goed mogelijk dat binnen evolutionair afzienbare tijd niemand die spier nog heeft.

Je zegt dat de musculus de functie van spier niet meer heeft, maar bewijs nou eens wat voor functie die wel had,een beetje roepen dat het hetzelfde als een spier doet is geen bewijs.De musculus heeft een belangrijke functie, de evo's linken op bijna elke site dat het nutteloos is, terwijl het erg belangrijk is.Hopelijk halen ze dat ook van hun site af.

De stelling blijft staan.

hettys schreef:Het is een ongeldig argument en wordt door AIG als zodanig aangemerkt. Niet gebruiken dus, want onwaar.

Wat voor ongeldig argument is dat dan, dat lees ik niet.

hettys schreef:Er zijn heel veel dieren en planten die niet ingedeeld kunnen worden, taxonomisch gezien. Een dier kan veel veel op een panda lijken en bamboe eten, maar toch geen familie ervan blijken te zijn.
Aangezien jij geen enkel argument hebt voor het tegendeel….. (behalve ‘ik denk het wel’)

Afbeelding
Een hondachtige

Wat een flauwekul, een fictieve voorstelling van plaatjes (net zoals je viisenstamboom) moet bewijs zijn voor evolutie?
Je kunt ze vanuit dat standpunt op alle manieren samen voegen, maar overeenkomsten is tevens een bewijs voor een gemeenschappelijke creator.

hettys schreef:Vleeseters hebben een aangepast gebit en een aangepast darmstelsel. Hoe komen ze daaraan?

Doe de mond eens van een planteneter open dan praat je daar wel anders over.

hettys schreef:
Argument 2 van de creationisten:
02. Onderzoek brengt steeds meer onsystematisch verdeelde kenmerken van levende wezens aan het licht, zodat de hypothese van een stamboom van de soorten als weerlegd moet worden beschouwd.

Dus dat argument is ook verzonnen?

Hoe bedoel je?

hettys schreef:Waar gaat dit nou weer over.
Niet over het ontstaan van het leven zelf, in elk geval. Maar goed. Ik snap ook wel dat je niet wilt ingaan op de vraag waar parasieten vandaan komen. Dat is veel te moeilijk voor creationisten.

Nee, we hebben het over stellingen tegen de evotheorie, ik weet wel dat je graag de aandacht van dat af wilt halen maar daar doe ik niet aan mee.Anders open je maar een ander topic.

hettys schreef:
Jouw stelling is: Vroeger waren alle dieren vegetarisch.

Daar zitten behoorlijk veel problemen aan:
-Ze aten allemaal planten. Er zijn niet genoeg planten voor alle dieren.
Veel creationisten beweren ook nog dat het niet regende voor de zondvloed. Dus groeide er niets.
-Hoe zijn ze carnivoor geworden? Hoe heeft hun lichaam deze enorme aanpassingen ondergaan? Hun hersenen zijn zodanig verbouwd dat ze plotseling konden jagen, spinnenwebben maken. roofdieren leren van hun moeder hoe ze moeten jagen. Hoe ging dat zo plotsklaps?
-Wat aten ijsberen toen ze nog herbivoor waren? Wat aten pinguins?
Zeerobben, wat was hun dieet? En hoe verteerden ze dat?

Steekmuggen zogen geen bloed op? Ze hebben bloed nodig voor de ontwikkeling van hun eitjes.

Geef even bewijs dat ze 6000 jaar geleden nog vegetarisch waren.

Nee, we hebben het over stellingen tegen de evotheorie, ik weet wel dat je graag de aandacht van dat af wilt halen maar daar doe ik niet aan mee.Anders open je maar een ander topic.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 nov 2009 07:19

bmwijnand schreef:
kirdneh schreef:

Definitieproblemen?
Informatie met een fout is ANDERE informatie. Informatie ANDERS dan de hiervoor bestaande informatie, is NIEUWE informatie.

Nu opgelost?

Het blijft dezelfde informatie met een fout, dat wil dus zeggen dat het alreeds in het genoom aanwezig is, voor evolutie heb vanuit het niets nieuwe informatie nodig, en dat is er niet. :wink:

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 10 nov 2009 10:52

kirdneh schreef:
bmwijnand schreef:
kirdneh schreef:

Definitieproblemen?

Nu opgelost?

Het blijft dezelfde informatie met een fout, dat wil dus zeggen dat het alreeds in het genoom aanwezig is, voor evolutie heb vanuit het niets nieuwe informatie nodig, en dat is er niet. :wink:

Contradictio in terminis

Hoe kan dat nu, Kirdneh? Het blijft dezelfde informatie, maar dan met een fout? Of iets is hetzelfde, of iets is niet hetzelfde (dus anders). Kies maar.

Iets anders: je stelt dat informatie vanuit het niets moet komen. Wel, zo heel moeilijk is dat niet. Is er een een chromosoom, dan is dat niet zo statisch als je misschien denkt. Voortdurend treden daar veranderingen in op: armen van chromosomen worden verwisseld (waardoor er rond die overgangen oud-verwisseld wel nieuwe informatie wordt afgeschreven), er komt een stuk tussen (rond 'oud-intron' wordt andere (dus nieuwe) informatie afgeschreven), er gaat een stuk tussenuit, er wordt een stuk gekopieerd, er worden kopiefouten gemaakt, er worden eindjes afgehakt en weer ergens tussen geplaatst, er worden hele chromosomen dubbel geplaatst (of driedubbel) etc etc.

Dit zorgt over het algemeen voor ziektes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Turner: vrouwen met (een gedeeltelijk) ontbrekend 2e X chromosoom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triple_X-syndroom: 3 X-chromosomen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter: juist weer een X-chromosoom teveel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom_12: chromosoom 12 alleen al kent 5 ziekten

MAAR kan ook een positief gevolg hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat iedereen bang is voor 'ubermensen' die gekloond worden: eugenetica.
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 nov 2009 11:48

bmwijnand schreef:
Hoe kan dat nu, Kirdneh? Het blijft dezelfde informatie, maar dan met een fout? Of iets is hetzelfde, of iets is niet hetzelfde (dus anders). Kies maar.

Het is dezelfde informatie wat er alreeds was, het is gekopieerd met een foutje.(variatie)
Nogmaals om evolutie te willen hebben heb je vanuit het niets nieuwe informatie nodig en dat is er niet.

bmwijnand schreef:Iets anders: je stelt dat informatie vanuit het niets moet komen. Wel, zo heel moeilijk is dat niet. Is er een een chromosoom, dan is dat niet zo statisch als je misschien denkt. Voortdurend treden daar veranderingen in op: armen van chromosomen worden verwisseld (waardoor er rond die overgangen oud-verwisseld wel nieuwe informatie wordt afgeschreven), er komt een stuk tussen (rond 'oud-intron' wordt andere (dus nieuwe) informatie afgeschreven), er gaat een stuk tussenuit, er wordt een stuk gekopieerd, er worden kopiefouten gemaakt, er worden eindjes afgehakt en weer ergens tussen geplaatst, er worden hele chromosomen dubbel geplaatst (of driedubbel) etc etc.

Wat je hierboven noemt is allemaal variatie, er wordt geen nieuwe informatie toegevoegt.

bmwijnand schreef:Dit zorgt over het algemeen voor ziektes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Turner: vrouwen met (een gedeeltelijk) ontbrekend 2e X chromosoom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triple_X-syndroom: 3 X-chromosomen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter: juist weer een X-chromosoom teveel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom_12: chromosoom 12 alleen al kent 5 ziekten

Jammer genoeg wel ja.

bmwijnand schreef:MAAR kan ook een positief gevolg hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat iedereen bang is voor 'ubermensen' die gekloond worden: eugenetica.

Genetisch gemanipuleerde mensen in dit geval zijn voor de evolutie nutteloos, omdat die theorie stelt dat het vanzelf is ontstaan.Dus genetisch gemanipuleerde mensen/dieren tellen voor die theorie niet mee, wat wel een bewijs is dat er een creator aan te pas moet komen om zo iets "nieuws" te creeren. :wink:

Maar de stelling gaat ergens anders over, ik wacht nog op het bewijs van de evo's.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 10 nov 2009 12:05

Met dank aan kirdneh voor de gematigde toon. Een verademing. Daar doe ik graag aan mee (die gematigde toon dan :) ).

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 nov 2009 14:35

martien schreef:Met dank aan kirdneh voor de gematigde toon. Een verademing. Daar doe ik graag aan mee (die gematigde toon dan :) ).

Wat je oogst zaai je ook, denk daar eens aan in het vervolg.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 10 nov 2009 15:08

Kijk, en dat is dan weer net jammer.

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 10 nov 2009 17:32

kirdneh schreef:
Wat je hierboven noemt is allemaal variatie, er wordt geen nieuwe informatie toegevoegt.

Ik zal dus nog duidelijker moeten zijn.

Ik heb 2 chromosomen:
AAAA
en
BBBB

Als ik een 100% juiste kopie maak, krijg ik
2 x AAAA
en
2 x BBBB

Als ik geen 100% juiste kopie maak, krijg ik (bv)
AAAA, en AAAB
en
2 X BBBB

of (bv)
AAAAA
en
BBBB

Hoe kan dit nu variatie zijn, Kirdneh? Ik zie duidelijk een AAAB staan, terwijl ik die eerst niet had. Dan is er toch iets nieuw? Daarmee kunnen andere eiwitten gebouwd worden.
Zoals bijvoorbeeld bij Sikkelcelanemie. En in zeldzame gevallen wordt er een eiwit geproduceerd dat best eens nuttig uitpakt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 10 nov 2009 18:43

kirdneh schreef:
hettys schreef:Dat zie je fout.

Beter aangepast is hetzelfde als beterder worden. :roll:

Als jij dat dan persé zo wil zien, kunnen we vaststellen dat degeneratie 'beter' is. Die vis is beter af zonder ogen.

hettys schreef:

Dat is gewoon variatie binnen een soort, en degeneratie.
Dat is geen evolutie, want die aanpassing hoe verhoud zich dat met verhaal dat we vanuit een eencellig zijn voortgebracht terwijl je alleen maar in de natuur een verlies van functies en informatie ziet?

Dat er in de natuur alleen maar verlies is van informatie zit alleen tussen jouw oren. Dat die vis heeft een nieuw huidje die over de rudimentaire ogen zit.

hettys schreef:Wie heeft het over briljant? Weten we alles al?

Deze conclusie doe je vanuit je geloof dat we van dieren afstammen, en wilt zo de link maken.De blinde darm heeft een zeer belangrijke functie, altijd al gehad.Als je stelt dat het een andere functie had dan mag je dat bewijzen, want nu is het een geloof en daar doet de wetenschap niet aan. (soms jammer genoeg).

De blinde darm heeft absoluut GEEN "zeer belangrijke functie". Volgens de meeste artsen en onderzoekers is de functie onduidelijk.
Zolang de blinde darm verwijderd kan worden zonder dat iemand daar last van heeft, ALS de blindedarm een functie heeft dan is die "zeer onbelangrijk". En dat geldt ook voor de plantaris die van jou plotseling ook een belangrijke functie krijgt toebedeeld.
Als de blinde darm is geschapen met zo'n onduidelijke onbelangrijke functie, terwijl we er wel dood aan kunnen gaan is dat een onhandig geschapen orgaan. De evolutie-theorie heeft hier een verklaring voor, het creationisme niet.

hettys schreef:

Je zegt dat de musculus de functie van spier niet meer heeft, maar bewijs nou eens wat voor functie die wel had,een beetje roepen dat het hetzelfde als een spier doet is geen bewijs.De musculus heeft een belangrijke functie, de evo's linken op bijna elke site dat het nutteloos is, terwijl het erg belangrijk is.Hopelijk halen ze dat ook van hun site af.

De musculus plantaris heeft dus geen belangrijke functie. 10% van de mensen heeft em niet. Ook kan ie gewoon weggehaald worden. We weten dat precies dezelfde spier door primaten in bomen wel wordt gebruikt. Jij accepteert dat niet als aanwijzing voor evolutie. Ook goed.

hettys schreef:Het is een ongeldig argument en wordt door AIG als zodanig aangemerkt. Niet gebruiken dus, want onwaar.

Wat voor ongeldig argument is dat dan, dat lees ik niet.

89. Het menselijk oog is een niet reduceerbaar complex systeem, dat Darwin reeds als mogelijk bewijs tegen zijn theorie aanvoerde.
Darwin heeft dat NIET aangevoerd als bewijs. Integendeel.

hettys schreef:Er zijn heel veel dieren en planten die niet ingedeeld kunnen worden, taxonomisch gezien. Een dier kan veel veel op een panda lijken en bamboe eten, maar toch geen familie ervan blijken te zijn.

Afbeelding
Een hondachtige

Wat een flauwekul, een fictieve voorstelling van plaatjes (net zoals je viisenstamboom) moet bewijs zijn voor evolutie?
Je kunt ze vanuit dat standpunt op alle manieren samen voegen, maar overeenkomsten is tevens een bewijs voor een gemeenschappelijke creator.

Ik weet niets van een vissenstamboom. Misschien kun je die voor me opzoeken, of erover ophouden.

Wat is er fictief aan een wasbeerhond?

stelling: 02. Onderzoek brengt steeds meer onsystematisch verdeelde kenmerken van levende wezens aan het licht, zodat de hypothese van een stamboom van de soorten als weerlegd moet worden beschouwd

Oftewel, afstamming van dieren is veel ingewikkelder dan gedacht. Het is geen stamboom, maar een heel woud van afstammingslijnen en diersoorten zijn niet zo makkelijk in te delen.
De creationisten zetten hier geen stelling tegen de evolutie, maar tegen hun eigen baraminologie.

hettys schreef:Vleeseters hebben een aangepast gebit en een aangepast darmstelsel. Hoe komen ze daaraan?

Doe de mond eens van een planteneter open dan praat je daar wel anders over.

Weer een niet onderbouwde stelling? Herbivoren hebben geen knipkiezen. en ook geen kort darmstelsel.

hettys schreef:Waar gaat dit nou weer over.

Jij begint zelf, in dit topic over dieren die vroeger allemaal vegetarisch waren. Doe dat dan gewoon niet, als je er niet op door wil gaan.
[
Ook gif is geschapen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 11 nov 2009 11:10

bmwijnand schreef:
Ik zal dus nog duidelijker moeten zijn.

Ik heb 2 chromosomen:
AAAA
en
BBBB

Als ik een 100% juiste kopie maak, krijg ik
2 x AAAA
en
2 x BBBB

Als ik geen 100% juiste kopie maak, krijg ik (bv)
AAAA, en AAAB
en
2 X BBBB

of (bv)
AAAAA
en
BBBB

Hoe kan dit nu variatie zijn, Kirdneh? Ik zie duidelijk een AAAB staan, terwijl ik die eerst niet had. Dan is er toch iets nieuw?

Op papier is alles mogelijk maar in de praktijk komt dit niet voor.

Bmwijnand schreef: Daarmee kunnen andere eiwitten gebouwd worden.
Zoals bijvoorbeeld bij Sikkelcelanemie. En in zeldzame gevallen wordt er een eiwit geproduceerd dat best eens nuttig uitpakt.

Als iemand echter homozygoot is voor het gen (dus kopieën van het defecte gen van beide ouders heeft gekregen) dan zal dit doorgaans gepaard gaan met symptomen van sikkelcelziekte. Oorzaak en gevolg en ziektes zijn nou niet echt nuttigte noemen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 11 nov 2009 11:36

hettys schreef:Als jij dat dan persé zo wil zien, kunnen we vaststellen dat degeneratie 'beter' is. Die vis is beter af zonder ogen.

We kunnen vaststellen dat degeneratie neerwaarts is en evolutie moet eigenlijk opwaarts zijn maar dat wordt nergens gezien, en dus een bewijs daartegen.

"hettys schreef:
Dat er in de natuur alleen maar verlies is van informatie zit alleen tussen jouw oren. Dat die vis heeft een nieuw huidje die over de rudimentaire ogen zit.

Dat is gewoon variatie, misschien is dat "vliesje"wel een restant van de oogkassen die er eigenlijk zouden moeten zijn.

hettys schreef:De blinde darm heeft absoluut GEEN "zeer belangrijke functie". Volgens de meeste artsen en onderzoekers is de functie onduidelijk.
Zolang de blinde darm verwijderd kan worden zonder dat iemand daar last van heeft, ALS de blindedarm een functie heeft dan is die "zeer onbelangrijk". En dat geldt ook voor de plantaris die van jou plotseling ook een belangrijke functie krijgt toebedeeld.
Als de blinde darm is geschapen met zo'n onduidelijke onbelangrijke functie, terwijl we er wel dood aan kunnen gaan is dat een onhandig geschapen orgaan. De evolutie-theorie heeft hier een verklaring voor, het creationisme niet.

Ik denk dat iedere dokter je nu gaat uitlachen zeg, de blinde darm is zeer nuttig voor wat bereft je immuunsysteem en een opslag plaats voor goede bacterien.Het creationisme heeft zoals je ziet wel degelijk een wetenschappelijke verklaring voor, de evo blijven stug volhouden dat het rudimentair is terwijl ze geeneens weten wat het eerst deed.

hettys schreef:De musculus plantaris heeft dus geen belangrijke functie. 10% van de mensen heeft em niet. Ook kan ie gewoon weggehaald worden. We weten dat precies dezelfde spier door primaten in bomen wel wordt gebruikt. Jij accepteert dat niet als aanwijzing voor evolutie. Ook goed.

Ik vroeg in eerste instantie wat de musculus eerst deed voordat het zogenaamd rudimentair werd?
De werking hiervan heb ik je uitgelegt en is in het kader van het creationistische denkbeeld heel goed uit te leggen en een bewijs dat God ons goed heeft geschapen.

hettys schreef:
89. Het menselijk oog is een niet reduceerbaar complex systeem, dat Darwin reeds als mogelijk bewijs tegen zijn theorie aanvoerde.
Darwin heeft dat NIET aangevoerd als bewijs. Integendeel.

Er staat mogelijk bewijs, dat is wat anders dan stellig beweren dat er bewijs tegen is.

hettys schreef:Ik weet niets van een vissenstamboom. Misschien kun je die voor me opzoeken, of erover ophouden.

Ik zal kijken of ik het kan vinden.

hettys schreef:Weer een niet onderbouwde stelling? Herbivoren hebben geen knipkiezen. en ook geen kort darmstelsel.

We hebben het over stellingen tegen de evotheorie, niet over het creationistische model,daar zijn andere topic voor.

hettys schreef:
Jij begint zelf, in dit topic over dieren die vroeger allemaal vegetarisch waren. Doe dat dan gewoon niet, als je er niet op door wil gaan.

Ik kom niet met voorbeelden aan die eigenlijk niks met het onderwerp te maken hebben, dat ben jij namelijk.

Terug naar “Archief”