The Gentleman schreef:Krijgen jullie zo vaak geen antwoord dan?
Meestal ziet de huisbewoner in een oogopslag met wie hij te maken heeft, en scheept ons dan (gelukkig meestal vriendelijk) af. Al heb ik regelmatig toch nog een leuk gesprekje.
Moderator: Moderafo's
The Gentleman schreef:Krijgen jullie zo vaak geen antwoord dan?
Loëlla schreef:Meestal ziet de huisbewoner in een oogopslag met wie hij te maken heeft, en scheept ons dan (gelukkig meestal vriendelijk) af. Al heb ik regelmatig toch nog een leuk gesprekje.
Wullimpie schreef:Je moet het dus eigenlijk zelf doen, en dan maar hopen dat je het vol houd tot armegeddon.
Ja, er worden "langs de deuren" nog geregeld mensen gevonden die bijbelstudie willen en die later Getuigen worden.The Gentleman schreef:Is het lonend, het lopen langs de deuren? Even kwantitatief gezien?
Loëlla schreef:* (Hebr 13:6, 7) Want hij heeft gezegd: „Ik wil u geenszins in de steek laten noch u ooit verlaten.” 6 Dus kunnen wij goede moed hebben en zeggen: „Jehovah is mijn helper; ik wil niet bevreesd zijn. Wat kan een mens mij doen?”
TheKeimpe schreef:Dan is de Statenvertaling toch mooier. Daar staat: "Ik ZAL"
En dan ligt het vast in Zijn handen. En niemand zal ze uit ZIJN hand kunnen rukken, of uit de hand van Zijn Vader (zie ergens in Johannes, ik meen hoofdstuk 10)
Ikkeikkeikke schreef:hoi,
Ik heb dit een aantal pagina's terug gelezen.
Ik moet zeggen dat ik Jehova's getuigen nooit zo goed begreep. Waarom toch altijd mensen "lastig vallen"? Maar eigenlijk doen jullie gewoon echt wat in de bijbel staat. Dat vind ik toch wel positief. Ik heb het nooit van jullie kant bekeken.
Volgende keer zal ik in iedere geval eens met ze praten aan de deur.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?debbie schreef:want ze zijn ons soort niet,
ook zij hebben een ziel...
Sommige Getuigen zijn niet in staat om van deur tot deur te gaan, zij zoeken andere gelegenheden om mensen over het goede nieuws te vertellen. Bv via de telefoon, via brieven enz.Evelien schreef:Toen mijn man nog in een andere plaats woonde heeft hij van de Jehova's getuigen een brief gekregen die behoorlijk opdringerig was. Dat maakt het wel weer net negatiever.
We zoeken tijdstippen op wanneer de mensen het meest thuis zijn. In het weekend zijn de meeste mensen 's ochtends thuis. Meestal beginnen we vrij vroeg ja, 9u of 9u30. En ik kan begrijpen dat dat storend kan zijn. Maar als het je niet past dan is dat ok en komen we een op een beter moment wel terug.Evelien schreef:Wat ik niet begrijp is dat ze s'ochtends vroeg op zaterdag/zondag op de stoep staan...![]()
Ga dan s'middags of s'avonds langs denk ik dan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten