Wanneer begint de Messiaanse tijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 30 sep 2009 16:26

Ik ben zeer onder de indruk gekomen,dat er in het Bijbelboek Jesaja,heel veel gesproken wordt over de Messiaanse tijd.
Zo ben ik nu aan het bestuderen hoofdstuk 25.
Ik ben benieuwd julie reactie?
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

cornelis
Kapitein
Kapitein

Re: Wanneer begint de Messiaanse tijd?

Berichtdoor cornelis » 09 okt 2009 19:21

Jammer,dat er geen reactie op dit onderwerp is gekomen.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 okt 2009 20:12

cornelis schreef:Jammer,dat er geen reactie op dit onderwerp is gekomen.

Inderdaad jammer.
Ik zal proberen om de reacties wat op gang te brengen. ;)
Jesaja 25:8 wordt in het Nieuwe Testament een paar keer aangehaald:

Jes. 25:8 Hij zal den dood verslinden tot overwinning, en de Heere HEERE zal de tranen van alle aangezichten afwissen; en Hij zal de smaadheid Zijns volks van de ganse aarde wegnemen; want de HEERE heeft het gesproken.

In 1 Korinthe 15:54 zegt de apostel Paulus het volgende:

54 En wanneer dit verderfelijke zal onverderfelijkheid aangedaan hebben, en dit sterfelijke zal onsterfelijkheid aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden, dat geschreven is: De dood is verslonden tot overwinning.

Hiermee doelt Paulus dus op de tijd na de opstanding der doden, wanneer de dood zal zijn overwonnen.

In Openbaring 21:4 vinden we een andere referentie naar dit vers. Ik geef hier de eerste 4 verzen weer om het verband weer te geven:

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.
2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.
3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

Kortom: wanneer moeten we de tijd plaatsen die in Jes. 25 wordt beschreven? Volgens het nieuwe testament in de periode waarin de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er zal zijn, het nieuwe Jeruzalem, wanneer de dood zal zijn overwonnen.

In de verklaringen die ik gelezen heb, wordt verder de link gelegd tussen Jes. 25:2 (de stad die door God verwoest is) en de verwoesting van Babylon dat in Openb. 14 en 18 wordt beschreven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

gerritse
Mineur
Mineur

Berichtdoor gerritse » 22 okt 2009 21:44

Dag Cornelis,

Je vraagt, wanneer de Messiaanse tijd begint.

Voor zover ik nu kan bezien, begint de Messiaanse tijd, wanneer het woord van 1 Thess 4 v 15 t.m. 17 waar wordt:
" Wij zeggen u met een woord van de Heer:
wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen.Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, en daarna zullen wij, die nog in leven zijn,samen met hen worden weggevoerd op de wolken en gaan we de Heer in de lucht tegemoet.Dan zullen we altijd bij hem zijn".

Let er dus op: wanneer de antichrist op het felst woedt, (( maar eigenlijk is de glorie van zijn rijk al aan het tanen, (Op 16 v 10), de 1260 dagen van de toppunten van zijn verleidende glorie zijn voorbij, dag 1290, (Dan 12 v 11), is dáar.....))
let dan op, wat je hoort. Ik ga er van uit, dat jij tegen die tijd een 'frontstrijder'bent, (zoals hierna aangeduid).
De kranten zullen er vól van staan:
"Die irriterende lui, die worden aangeduid als 'kernchristenen'of als 'voorhoede',zijn dood. Kom allemaal kijken naar hun lijken en je verheugen, (Openb. 11 v 10).
En wees alert, wanneer de kranten later verbluft melden:
"Er zijn rare dingen gebeurd met die zg. 'commando's'.
Ze hebben klaarblijkelijk toverkunsten aangewend, want ze wekten de indruk dat ze uit de dood opstonden en ten hemel voeren. Kan natuurlijk niet, maar je weet, hoe mensen zijn. En was een massale bekering, zoals zíj dat noemen, ( Op 11 v 11- 13)."

Er moet wat tijd verstrijken, 45 dagen, (Dan 12 v 11), zorg dat je inmiddels hoort bij de nog gespaarde voorhoede, want opeens is HET er.
Maar voor jou en de andere Geestvervulde Christenen, in het volle bezit van alle gaven en de hele vrucht is het geen verrassing, want jullie weten, dat jullie verlossing er aan komt, Lucas 21 v 28.

En dan is het zover.
- o....die stem van de aartsengel
- die voor de onvoorbereiden ondraaglijke, hemelse bazuinklanken
- en dan die schitterende stoet die er aan komt: overleden overwinnaars uit alle tijden; niet álle doden staan op,( Op 20 v 5), maar zij, die naar de normen van hun tijd aan Gods eis: Gelijkworden aan Christus, voldeden, wél.
- en in het midden, Jezus....als door wolken omhuld door al die overwinnnaars.
- en wanneer dan de kracht van God door je heenslaat en je in éen ogenblik verandert, ( 1 Cor 15 v 52), weet je het: ik hoor erbij; ik mag een vorst zijn in het komende Messiaanse rijk, (Jesaja 32 v 1).
Andere mensen, ook Christenen, ( 2 Thess 1 v 10), kijken vol verbazing, hoe anders, lichtgevend, stralend je opeens bent.
Zij maken jouw mooie reis niet mee.

Die allen beginnen aan een nieuwe periode vol kansen, maar....vorsten zullen zij niet zijn, alleen burgers.

Jij en de andere overwinnaars voeren nog even een beslissende strijd tegen de antichrist en zijn anti - gemeente, maar die strijd is gauw beslist. Zij waren zo machtig, dat ze ook zich los konden maken van de aarde door toverkunsten, maar ze worden allen gedood, ( Op 19 v 21)

Zo begint het Messiaanse rijk.

Daag
Ger

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 30 okt 2009 20:41

Geweldig Gerritse.

Ik zal u bericht nog wel eens lezen,want het bemoedig me geweldig.
Wat een rijke tijd gaan we nog tegemoed.
Wat zijn de ongelovige toch ontzettend arm,dat ze deze rijke toekomst moeten missen.
Christenen zijn toch maar zeer rijk Gezegend.
En dat allemaal door onze Grote Verlosser Jezus de Christus.
Die alles heeft volbracht op het ruw houte kruis.
En daarin moge ook wij delen.
Dit wekt grote en stille verwondering op.
Ik heb gisteren door Gods genade een inleiding moge houden over Jes 25.
Ik mocht ook voor de psalmen zorgen,die gezongen zouden worden.
Ik wist niet dat er verschillende psalmen zijn,,die zoals psalm 67 zingt:
Al de heid,nen,
door Uw handen
Voortgebracht in alle landen,
zullen tot U komen,Heer,
Bukken voor Uw aanschijn neer.

Zo ook als Ps 72 vers 6.
Ja,elk der vorsten zal zich buigen,
vallen voor Hem neer.

Ja is heerlijk om het boek Jesaja te lezen.
Ook Elbert bedankt voor zijn uitleg,ook om nog eens te lezen.

Psalm 9 vers 11.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 nov 2009 11:41

Op het moment dat het Hem behaagt. Het is niet aan ons te kennen de ure van Zijn wederkomst.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

testifier
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor testifier » 11 nov 2009 18:58

Shalom!

Buiten het feit dat dat we niet exact weten wanneer Jezus rijk begint. Moeten we rekening houden met het volgende:

[*]De wereldgeschiedenis zal zich herhalen als in verglijking met de eerste wereld in de dagen van Noach. (Matt 24)
[*]De kinderen die in het licht zijn zullen niet negatief verrast zijn door de komst van de Heer. Ons is opgeroepen waakzaam te zijn om zodoende op te letten op de profetieën. (1 Thes 5:2-5) (zie ook profetie van 5 wijze en dwaze maagden.)
[*]De 10 koningen van de wereld daarvan zullen er 3verslagen worden door antichrist. In de tijd van de 10 koningen zullen we ook het cijfer van het beest kunnen berekenen.
[*]Stichting van de staat Israel zal de preiode van het einde inluiden. Daarna zullen ong 65 profetien vervuld moeten worden tot aan de tijd van de antischrist. Van deze 65 profetien zijn tot aan 2008 ong 50 vervuld. de overige ong. 15 zijn nog voor de komende jaren. tot aan de tijd van de antichrist.
[*]Volgens de Rabbi's en de eerste kerkvaders (ruim voor Nicea) zou de wereld ong 6000 jaar bestaan.
Uitleg hiervoor is onder andere de Sabbatsorde. 6 dagen 7e dag sabbath. 6000 jaar zonde, 1000 jaar sabbathsmillenia. Beschouw ook deze uitleg van de MENE, MENE, TEKEL, UPHARSIN profetie: http://www.bibleinsight.com/menep1.html*. En voor een zeer diepgaande studie kijk eens naar de 4 delige studie over genenis 1:1 http://www.ed-nelson.com/modules.php?name=Stories_Archive&sa=show_month&year=2005&month=02&month_l=February*
*Beide links zijn in het engels.
[*]Andere tekenen van tijd is de lijst van paulus (2 tim 3) in zijn brieven en petrus (2 petrus 3)
[*]Er is grondig wat mis met de huidige jaartelling als je het jaar vanaf de schepping zou willen weten, aanzienlijk wat correcties moeten gemaakt worden wil je kunnen rekenen met profetische getallen.
[*]Lees het boek van Ken Johnson eens door. http://www.amazon.com/Ancient-Prophecies-Revealed-Listed-Fulfilled/dp/143825346X/ref=sr_1_5?ie=UTF8&s=books&qid=1257961305&sr=1-5 een zorgvuldige studie die geen harde uitspraken inneemt over de precieze eindtijd, maar waaruit wel duidelijk op te maken valt dat het verruit het grootste gedeelte van de profetieën die betrekking hebben op de tijd voor de wederkomst van Jezus al vervuld is.
[*] wat betreft Jes25 kan ik op dit moment geen uitgebreide analyse aanbieden. Dit boek ligt nog op mijn studietafel. Wel kan ik zeggen dat Jes 25 meer vertelt over het 'hoe' en 'wat' (zoals Elbert ook heeft behandeld) en minder over het 'wanneer' zoals dit topic genoemd is.
[*]Veel meer zou over dit topic geschreven kunnen worden.

Shalom

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 19 sep 2010 16:49

De Messiaanse tijd is al begonnen voor iedereen die in de Messias geloven.

Aurelius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aurelius » 19 sep 2010 17:46

Zeer strak gezegd. En Theologisch geheel correct.

De Messias is gekomen en men vraagt zich af wanneer de Messiaanse tijd begint...

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 21 sep 2010 16:15

De Messias is gekomen en men vraagt zich af wanneer de Messiaanse tijd begint...

Er blijken dus meer "schriftgeleerden" en "farizeën" te bestaan dan die paar uit de Bijbel. Alhoewel Hogepriester Kajafaz toch sprak van: Zijn bloed kome over ons en onze kinderen.

Terug naar “Archief”