Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor ajl » 02 nov 2009 08:39

Ik zou ook niet wachten en gewoon bellen. Nu is het wel zo dat de huisartsen rondom Rotterdam momenteel niet zo veel doen met kinderen met hoge koorts. De mex. griep floreert hier erg. Hugo had vorige week ook zo'n hoge koorts en het enige wat zij zeggen is uitzieken en kijken hoe het gaat. Wij zijn vorige week naar de HAP geweest met hem en het zat vol met kleine kinderen. Op het moment dat het kind apatisch wordt en slechter reageert, veel hoest en/of benauwd wordt, grijpen ze pas in. :? .

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 nov 2009 08:50

Nu zat ze vanmorgen op 38.6 dus het is toch gaan zakken gelukkig :D

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 nov 2009 08:58

Voor de morgen is dat ook nog best hoog, de koorts is in de morgen altijd op zijn laagst. Maar jij bent de moeder en ziet echt wel wanneer je moet bellen.
Daarom sterkte met de kleine dame en hopelijk knapt ze snel weer op.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 nov 2009 09:22

Sterkte! en Beterschap!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 nov 2009 10:18

ajl schreef:Ik zou ook niet wachten en gewoon bellen. Nu is het wel zo dat de huisartsen rondom Rotterdam momenteel niet zo veel doen met kinderen met hoge koorts. De mex. griep floreert hier erg. Hugo had vorige week ook zo'n hoge koorts en het enige wat zij zeggen is uitzieken en kijken hoe het gaat. Wij zijn vorige week naar de HAP geweest met hem en het zat vol met kleine kinderen. Op het moment dat het kind apatisch wordt en slechter reageert, veel hoest en/of benauwd wordt, grijpen ze pas in. :? .

Ik vindt het wel apart dat iedereen dat met zieke kindjes naar de HAP gaat want dan besmet je toch iedereen als het om de mexicaanse griep gaat?
Ze adviseren juist een week binnen te blijven als je vermoed dat je de griep hebt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 nov 2009 11:17

Beterschap met Gerlinda, hopelijk knapt ze snel weer op.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2009 11:29

liefie schreef:
ajl schreef:Ik zou ook niet wachten en gewoon bellen. Nu is het wel zo dat de huisartsen rondom Rotterdam momenteel niet zo veel doen met kinderen met hoge koorts. De mex. griep floreert hier erg. Hugo had vorige week ook zo'n hoge koorts en het enige wat zij zeggen is uitzieken en kijken hoe het gaat. Wij zijn vorige week naar de HAP geweest met hem en het zat vol met kleine kinderen. Op het moment dat het kind apatisch wordt en slechter reageert, veel hoest en/of benauwd wordt, grijpen ze pas in. :? .

Ik vindt het wel apart dat iedereen dat met zieke kindjes naar de HAP gaat want dan besmet je toch iedereen als het om de mexicaanse griep gaat?
Ze adviseren juist een week binnen te blijven als je vermoed dat je de griep hebt.

Niet met kinderen met hele hoge koorts. Die moeten juist komen, omdat zij een vergrote kans op complicaties hebben. Ik moest mijzelf ook een paar keer melden om mij te laten controleren op eventuele complicaties ( ivm zwangerschap). De mensen die geen risicogroep zijn, moeten thuis blijven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 nov 2009 11:48

ajl schreef:
liefie schreef:

Niet met kinderen met hele hoge koorts. Die moeten juist komen, omdat zij een vergrote kans op complicaties hebben. Ik moest mijzelf ook een paar keer melden om mij te laten controleren op eventuele complicaties ( ivm zwangerschap). De mensen die geen risicogroep zijn, moeten thuis blijven.

Dan zou je juist verwachten dat ze thuis langs komen met mondkapje omdat je zo toch iedereen besmet (of zie ik dat verkeerd)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2009 12:06

Dat zou je inderdaad verwachten, maar de hap in de randstad zijn een beetje overbelast door de hausse aan zieken. Dus dat doen ze niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 nov 2009 20:58

hoe is het met Gerlinde?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 nov 2009 09:02

Matteo de smeerpoets :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 nov 2009 09:58

trijntjejohanna schreef:hoe is het met Gerlinde?

Hangerig, klagend over pijn bij het plassen, koorts is wel minder.

Lachen die foto's! :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 nov 2009 21:54

hopelijk is ze snel weer helemaal opgeknapt!

Met Matteo gaat het al geruime tijd niet goed.. (ong 2-2,5 maand)

Hij heeft vaak buikpijn.. soms gewoon continue pijn, soms krampen. Hij poept meer, heeft dan ook dunnere ontlasting. Voordat hij moet gaan poepen doet het zeer. Hij heeft rode plekken om zn mond. Hij is erg bleek en erg moe. Hij heeft ook dan weer verhoging, dan weer koorts (37,8-38,5) Zn uithoudingsvermogen is een stuk minder, hij kan niet meer langere wandelingen maken, wat hij eerder altijd met gemak deed!

Gisterochtend heeft hij anderhalf uur geslapen en 's middags wilde hij eigenlijk al weer op bed!

Vandaag gaat het al helemaal niet lekker.. Hij is veel aan het huilen, is hangerig. Heeft buikpijn enz

Hij is getest op koemelkallergie, dat is het niet! urine is gecontroleerd, was schoon.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2009 22:00

balen zeg.. tj!! hopelijk komt er snel wat uit de testen! dit klinkt echt niet prettig zeg!

hier nog een foto van een smeerpoets! :) ons soepiemonster!
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 04 nov 2009 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 nov 2009 23:19

Schattige foto ppm!

Oe das balen zeg TJ! Heel vervelend als je niet weet wat er aan de hand is!

Gerlinde heeft dus blaasontsteking. Vanmorgen gebeld en moest ik urine brengen. Fikse blaasontsteking dus de huisarts wilde haar toch even zien, ook omdat de koorts zo hoog bleef. Nu heeft ze penicilline en r temp was net nog maar 37.5! Ongelooflijk hoe dat zo snel kan zakken ook weer! Maar ik ben er blij mee, ze zal nu wel snel opknappen :D

Terug naar “Archief”