Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor MissF » 29 okt 2009 11:00

Ik vind een legging ook echt geen broek. Toen een legging als broek gebruikt werd, was het van een totaal ander soort stof natuurlijk. Veel dikker. Nu zijn het skinny jeans geworden, dat is toch hetzelfde als die leggings van vroeger? (nouja, das erg zwart-wit, maar het lijkt er wel op). Zeggen dat je alleen met een panty gaat lopen is natuurlijk onzin, dat is veel dunner materiaal.
En ik vind een legging met een heel kort rokje geweldig, bij meiden. Maar helaas trekken ook meiden het aan die het figuur er niet voor hebben, en dan vind ik het ook lelijk.
En ik heb nog altijd liever dat de jonge meiden in onze gemeente in hun korte rokje met legging naar de kerk komen dan helemaal niet meer, dus laat ze lekker lopen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 29 okt 2009 11:22

Wat ik zo geweldig vind aan dit onderwerp, is de reclame bovenaan dit topic. Die wordt blijkbaar ook nog enigzins aangepast aan de inhoud van het topic. Op andere pagina's zie ik reclame voor het leger, voor diverse scholen en opleidingen, voor werken in de kerk, enzovoorts.
Maar tot mijn grote hilariteit las ik boven dit topic een reclame voor steunkousen voor zowel mannen als vrouwen...
www.comfortkousen.nl/steunkousen
Trouwens, zouden dat dezelfde steunkousen zijn, of zijn daar ook mannelijke en vrouwelijke varianten? :o
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2009 11:54

MissF schreef:Ik vind een legging ook echt geen broek. Toen een legging als broek gebruikt werd, was het van een totaal ander soort stof natuurlijk. Veel dikker. Nu zijn het skinny jeans geworden, dat is toch hetzelfde als die leggings van vroeger? (nouja, das erg zwart-wit, maar het lijkt er wel op). Zeggen dat je alleen met een panty gaat lopen is natuurlijk onzin, dat is veel dunner materiaal.
En ik vind een legging met een heel kort rokje geweldig, bij meiden. Maar helaas trekken ook meiden het aan die het figuur er niet voor hebben, en dan vind ik het ook lelijk.
En ik heb nog altijd liever dat de jonge meiden in onze gemeente in hun korte rokje met legging naar de kerk komen dan helemaal niet meer, dus laat ze lekker lopen

Precies.... ik zag laatst iemand in alleen een maillot lopen, zag er inderdaad niet uit. Alleen een wat strakke) broek is toch heel anders, het is dikkere stof.

Verder slaat de rok/legging-discussie helemaal nergens op. Als er onder een korte rok een legging zit, is dat een stuk netter dan wanneer er niks onder zit. Zo'n legging is dan juist wel een beetje zedelijk. En het ziet er vaak mooi uit, toegegeven, je moet er wel het figuur voor hebben, net als bij strakke broeken enzo :)

pannenkoek schreef:
Jo'tje schreef:Ach kom nou toch! Een legging is geen broek! Dan is een maillot dat ook en een panty ook.
Een broek is iets waar je gewoon in over straat kunt lopen. De rest zijn assecoires ofzo...

Een legging is een broek die strak om het lichaam heen zit.

Mij zie je er dus niet in lopen. Ik vind het een afschuwelijk gezicht. Gezinnen die hier heel erg tegen een broek zijn en er absoluut niet in lopen liepen hier als eerste in een legging onder de rok. Verborgen onder een rok mag dus wel. Dat noem ik schijnheilig.

Jaren geleden werd het gebruikt als broek. Zonder rok er over heen. Dus als over 20 jaar de rok over de panty verdwijnt doe jij mee??

Wat een onzin. De Bijbel verbiedt het dragen van broeken uberhaupt niet. Een broek mag net zo goed. Een legging zonder rok is geen gezicht, met rok kan het er mooi uitzien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 okt 2009 13:13

Als een legging een broek is, is een maillot ook een broek. Vor. wk kocht ik een maillot voor mijn dochter en wat stond daar op: broekkousen.

En de legging van nu is idd een maillot zonder voet, dezelfde stof!

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 30 okt 2009 07:24

Ik ben zo lui om niet het hele topic door te hebben gelezen :oops: Dus als ik opschrijf wat al lang beschreven is, dan haalt u de roede :mrgreen: maar te voorschijn.

Ik kan me voorstellen dat er min of meer twee stromingen zijn om kledingkeuze te beargumenteren:
1 - Uit vroomheid/beleefdheid voor God. Vind ik een mooie reden. Maar ik zou daar wel tegenover willen stellen dat God precies weet hoe wij eruit zien. Of we nu als nudist of als Eskimo verkleed gaan, God weet echt wel wie en wat we zijn. Dus hoewel een mooie reden vind ik 'm niet zo sterk.
2 - Vanwege meer menselijke aspecten. Een korte rok is niet zedelijk, een lange wel. Een legging voor sommigen wel zedelijk, voor sommigen niet. Ik denk dat het vooral met de perceptie van de kijker te maken heeft. Als de hele gemeente alleen nog maar oog heeft voor de benen van de 20 jarige leidster van de zondagschool, dan kan ik me voorstellen dat dat wat ongelukkig is. Maar om nu bij voorbaat bepaalde kledingstukken(of het tekort eraan) te verbannen...volgens mij zegt het meer over de kijker dan over de drager.

Je zou je als kerkganger ook iet minder op het uiterlijk kunnen richten en wat meer op het innerlijk.

('t valt me overigens erg op dat het voornamelijk om de kleding van de dames gaat. Dat heeft al gauw iets sexueel georienteerds in zich.)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 okt 2009 09:16

Ik ken gezinnen die heel erg tegen een lange broek zijn maar als eerste met een legging liepen onder een flink kort rokje. En dat vind ik dus schijnheilig, omdat vroeger de legging zonder rok werd gedragen.

Maar goed dat is mij mening. Ik denk dan op mijn beurt, draag dan een gewone lange broek, en laat die rok uit, maar dat is uit den boze. Mannen kleding! Foei!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2009 09:40

Ik ben het daar niet zo mee eens pannenkoek. Want in een spijkerbroek zie ik er toch echt mannelijker uit dan in een legging met een rokje. En volgens mij baseren mensen die vinden dat je als vrouw geen broek aan mag hun mening op dat er in de Bijbel staat dat het goed is om te laten zien of je man of vrouw bent (even in mijn eigen woorden).
En ik vind het ook raar dat als ik de brug hier overrij met mijn autootje ik aan de ene kant de Ichthusmeiden met broek er heel zedelijk bij zie fietsen, en de andere kant op naar het VLC in superkorte rokjes, of in wijde rokken die flink omhoogwaaien, dan vind ik die VLC meiden heel wat onfatsoenlijker, trek dan idd een broek aan op de fiets.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 okt 2009 11:31

Dat zegt mijn man ook altijd, die moet ook altijd een brug over en dan zie je die refoschoolmeisjes trekken en hijsen om hun rok omlaag te houden, 1 windvlaag en je fietst in je onderbroek. 1 tobberij toch zeker. Heb je 's winters een legging/maillot aan gaat het wel, maar in de zomer zie je er toch behoorlijk sexy [-X uit!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2009 11:59

pannenkoek schreef:Ik ken gezinnen die heel erg tegen een lange broek zijn maar als eerste met een legging liepen onder een flink kort rokje. En dat vind ik dus schijnheilig, omdat vroeger de legging zonder rok werd gedragen.

Maar goed dat is mij mening. Ik denk dan op mijn beurt, draag dan een gewone lange broek, en laat die rok uit, maar dat is uit den boze. Mannen kleding! Foei!

Ach, het gaat sowieso nergens over.... je hebt mannenbroeken en vrouwenbroeken. Prima als een vrouw een broek draagt. Met leggings is het trouwens nog duidelijker. Ik zie nooit mannen in leggings lopen. Een legging is tegenwoordig gewoon een kledingstuk voor vrouwenkleding.... en onder een rokje nog kuis ook :) Maar het is ook gewoon een soort van onderkleding. en ik snap best dat mensen daar niet moeilijk over doen. Een legging is heel wat anders dan een broek, dus als mensen tegen broeken zijn maar voor leggings, vind ik daar niets schijnheilig aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 nov 2009 07:13

Die goeie ouwe tijd:

Afbeelding

8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 nov 2009 07:48

Wat een spetters allemaal en dat op de vroege morgen [-X :|

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 nov 2009 09:20

Ga jij is bevallen 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 nov 2009 11:13

jamillah schreef:Ga jij is bevallen 8)

Knappe kerels kijken helpt misschien :-oo ,

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 nov 2009 19:39

:-k [|:) BOT
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 nov 2009 20:17

MissF schreef:Ik ben het daar niet zo mee eens pannenkoek. Want in een spijkerbroek zie ik er toch echt mannelijker uit dan in een legging met een rokje. En volgens mij baseren mensen die vinden dat je als vrouw geen broek aan mag hun mening op dat er in de Bijbel staat dat het goed is om te laten zien of je man of vrouw bent (even in mijn eigen woorden).
En ik vind het ook raar dat als ik de brug hier overrij met mijn autootje ik aan de ene kant de Ichthusmeiden met broek er heel zedelijk bij zie fietsen, en de andere kant op naar het VLC in superkorte rokjes, of in wijde rokken die flink omhoogwaaien, dan vind ik die VLC meiden heel wat onfatsoenlijker, trek dan idd een broek aan op de fiets.

1. Op het VLC zijn leggins, om redenen enkel bij de hogere sferen bekend, verboden. :?
2. Het VLC heeft geen kleedruimte voor dames, dus is het erg onzedig als zij in het fietsenhok hun broek voor een rok moeten verwisselen. :?

Terug naar “Archief”