Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Spons » 25 okt 2009 20:13

Marnix schreef:Ik krijg een beetje het idee dat alle vrouwen hier alleen maar breien en zo als hobby hebben. Please, neem dit vooroordeel eens bij me weg :)

mischien zijn er nog antieke mensen die hier borduren :mrgreen:

arina29
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor arina29 » 25 okt 2009 20:23

fotoshoppen, en creatief foto's inplakken (scrappen)....toch iets anders dan handwerken, maar wel creatief

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 25 okt 2009 21:24

Jamillah,
Ik heb ook op de manege gereden. Ik had in mijn vorige woonplaats een heel goede manege, en nu hier een hele slechte.
Nu heb ik een paard wat ik verzorg en berijd, zo'n 2 a 3 dagen per week. Een keer per twee weken heb ik daar privéles op, daar leer ik echt superveel van. Ik ben ook erg blij dat het zo kan! Omdat ik al 26 ben kon ik makkelijk een verzorgpaard vinden. De meesten die reageren zijn rond de 16 jaar, de meesten willen een 'wat ouder iemand' ;)
Ik moet wel zeggen dat het doorsnee paardensfeertje niet echt bij mij past... (kapsones) maar de stal waar ik rijd, daar lopen redelijk wat normale, leuke mensen rond :)
Afgelopen week ben ik er vanaf gevallen, voor t eerst :S mn paard sprong over een super laag hindernisje onwijs hoog! Dus ik werd gelanceerd..
Jij al een keer zand gehapt?
En zijn er nog meer paardrijdende refowebbers?
What goes around, comes around

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 okt 2009 21:54

Ik speel trompet, hoorn, kerkorgel, accordeon, dwarsfluit....... is dat genoeg iets anders? :wink:
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 25 okt 2009 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2009 21:56

Zo, jij bent muzikaal!

En ja, ik ben tevreden.... ik kreeg het idee dat er nauwelijks andere hobbies zijn dan breien en naaien. Laten we het eens over muziek en sport gaan hebben :D

Zelf ben ik niet zo muzikaal, ik hou wel van muziek maar maak het niet zelf. Speel al wel 15 jaar tafeltennis, dat kan ik dan wel weer aardig :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2009 22:19

Ligt eraan wat je als hobby ziet. Ik vind het hele woord hobby zo raar.
Ik werk ontzettend graag, is dat dan mijn hobby ofzo?
Ik vind het ook heerlijk om eens een keer op zondagavond een goed boek te lezen, is dat dan meteen mijn hobby?
Ik heb geen hobby's, ik vind veel dingen gewoon leuk om af en toe eens te doen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 25 okt 2009 22:36

Ik rijd paard heb twee paarden en 1 shetlander.
1 paard rijdt ik
de shetlander loopt voor een wagentje 8-[
Heerlijk op m'n paard de polder door racen :lol:

En naaien, quilten, lezen en nog veel meer

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 25 okt 2009 22:39

Leuk Petra, dan kan je die shetlander ondanks zn kleine maatje toch voor meer dingen gebruiken dan als grasmaaier :)

Ik speel verder tenorfluit en altfluit. Thuis nooit meer, ik tetter er alleen nog in de klas op, aangezien ik niet echt een zoetgevooisde stem heb ;)
Wat mij erg gaaf lijkt, is om elektronische gitaar in een bandje te spelen. Ik houd erg van stevige rock, flevofestival is dan ook the place-to-be voor mij.

Vroeger zat ik op buikdansen, iets heel anders. Ook erg leuk. Alleen maar vrouwen, en veel stretch oefeningen voor je lijf.
Fitness vond ik zo doelloos, buikdansen is lichamelijke oefeningen en het ziet er ook nog mooi uit. Gewoon een broek en shirt en een buikdanssjaal om je heupen. Niks geen blote pakjes ofzo ;)
Eigenlijk vind ik veel te veel dingen leuk...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2009 09:08

MissF schreef:Ligt eraan wat je als hobby ziet. Ik vind het hele woord hobby zo raar.
Ik werk ontzettend graag, is dat dan mijn hobby ofzo?
Ik vind het ook heerlijk om eens een keer op zondagavond een goed boek te lezen, is dat dan meteen mijn hobby?
Ik heb geen hobby's, ik vind veel dingen gewoon leuk om af en toe eens te doen :)

Werk: Nee
Lezen: Ja

Hobby is: ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij. Dus dingen die je leuk vindt en doet, buiten je werk om, zijn hobbies :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2009 09:25

Toch zijn er mensen die ook in hun vrije tijd graag dingen voor hun werk doen en dat ook echt leuk vinden. Mijn man kan bijvoorbeeld helemaal opgaan in vakliteratuur en jurisprudentie en vindt het absoluut geen verplichting om dat te lezen.

Ik ben het wel met missf eens. Ik vind verder ook wel dingen gewoon leuk om af en toe eens te doen en vind het knap van heel veel vrouwen in dit topic die van alles in elkaar knutselen en naaien. Ik kan het absoluut niet en heb er volgens mij ook het geduld niet voor.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2009 09:50

Dat heet van je hobby je werk maken ;) Of van je werk je hobby maken.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 26 okt 2009 12:30

Mijn werk is een baan als leerkracht in het basisonderwijs. Dat doe ik met heel veel plezier, maar ik ben geen juf die de ganse avond leuke lesjes zit te maken. Dus in die zin niet echt mijn hobby. Ook doe ik bewust geen kinderwerk buiten schooltijd om, anders zit ik alleen maar in de kinderen...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 okt 2009 16:28

Marnix schreef:Dat heet van je hobby je werk maken ;) Of van je werk je hobby maken.

Daar zal ik dan ook last van hebben... dezelfde 'hobby' als de man van ajl heeft 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 okt 2009 16:38

Ik hoorde vanmorgen dat er gemiddeld per jaar 900 euro aan een hobby uitgegeven wordt was nu wel iets minder door de crisis.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 okt 2009 12:59

Tada!! Het thee-boeket :D
Afbeelding
Het hart is gemaakt van 2 de inhoud van 2 zakjes zoetjes (Wilde anders allerlei soorten suiker gebruiken, maar m'n schoonmoeder heeft altijd zoetjes, dus vandaar ;-))

Foto's van 't chocola-boeket zijn verdwenen! Erg jammer want die was ook errrrrg leuk! Heb er onderhand al 4 gemaakt, ze vinden ze allemaal leuk !! :lol:

Terug naar “Archief”