Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Bumba » 21 okt 2009 12:15

Morgen 32 weken, heb nog nergens last van, ook niet van schoonmaakwoedes of andere narigheden. Vindt mijn man wel jammer....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2009 12:24

pol schreef:Hier is alles rustig hoor, ben alleen misselijk maar ik ben dus de badkamer en wc aan het doen en dan hang je lekker voorover. Vanmiddag naar de vk, wel ben ik vreselijk kortademig en heb vannacht ook superslecht geslapen dus wil ik vannacht slapen ipv bevallen......

Met mijn nicht gaat het wel. ze is nu uit de zwaar kritieke toestand maar het is nu nog 10 dagen kritiek, dus de ergste spanning is er wel een beetje vanaf.

Hier precies hetzelfde misselijk, slecht slapen en kortademig. Alleen ik moet nog 3 weken.

Sterkte met je nicht, hopen dat alles weer goed komt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2009 18:35

Memmem, bij jou is het dan ook hard aftellen! Met 3 weken kan het thuis geboren worden dus wie weet ben jij me wel voor.
Bij de vk was vanmiddag alles goed, dat kortademige komt doordat de baby met zijn volle gewicht tegen (slag) aders ligt en dat klemt een beetje af....
Bloeddruk was goed en ijzergehalte enorm gestegen =D> , dankzij de floradix!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 okt 2009 19:13

Als ik zo de lijst op pagina 1 bekijk, kunnen wij de komende weken weer een echte babyboom verwachten op refoweb....spannend hoor!
Iedereen succes met de laatste loodjes!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2009 20:02

ajl, nog beterschap, hoop voor je dat je snel opknapt.

Pol, jij mag nog wel eerst bevallen, ik heb nog geen tijd :D
De kinderen zijn nu toch ook wel heel erg benieuwd. Alexander gaf al aan dat ons neefje niet meer in onze kinderwagen mag slapen want daar moet nu de baby in.

Er komt nu echt een babyboom aan, ja. Met pol op nummer 1.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2009 20:11

Memmem schreef:ajl, nog beterschap, hoop voor je dat je snel opknapt.

Pol, jij mag nog wel eerst bevallen, ik heb nog geen tijd :D
De kinderen zijn nu toch ook wel heel erg benieuwd. Alexander gaf al aan dat ons neefje niet meer in onze kinderwagen mag slapen want daar moet nu de baby in.

Er komt nu echt een babyboom aan, ja. Met pol op nummer 1.

Wat een eer, sta ik een keer op nr 1 :-oo , nou ik verwacht daar nog wel een weekje te staan hoor, die van ons zijn niet zo snel!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2009 21:14

Pol en Memmem ik wens jullie een voorspoedige bevalling toe.

Heeft Marjo al een baby?

Ik was trouwens 14 april uitgerekend zag op het lijstje dat daar vraagtekens stonden, niet dat dat er nu nog toe doet :wink: . De meisjes zijn trouwens wel in de meerderheid.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 okt 2009 19:11

heb net ook even op pag 1. gekeken. zie dat daar nog alleen nog december staat, ik ben de 21e uitgerekend.

heb een vraagje, hoeveel werken jullie nog? ik werk 3 dagen in een kledingzaak, dus veel staan. en soms ben ik zo ontzettend moe! maar ik heb ook zo iets van niet aanstellen, en er zijn zoveel mensen zwanger en werken gewoon, dus gewoon door gaan.

nu mag ik wel regelmatig gaan zitten, maar ja personeel in een winkel die de hele tijd zit, dat is ook geen gezicht en niet klant vriendelijk, en ik voel me dan ook niet echt prettig. hoe doen jullie dat?
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 okt 2009 19:15

Ik werk vier dagen in de week, waarvan 1 thuis. Deze week werk ik veel minder, omdat het herfstvakantie is. Na de bevalling ga ik 3 dagen werken. Dat vind ik wel genoeg.... Oja, ik ga door tot vier weken voor de uitgerekende datum, dus nog ongeveer 3 weken.

Oja, ik zou zeker niet kijken naar wat een ander misschien doet, maar vooral naar jezelf! Wanneer je je niet prettig voelt bij zo lang staan of uberhaupt werken, probeer dan of er ander werk is of ga eerder met verlof. Als je uitgerust aan de bevalling begint, herstel je zoveel sneller!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 okt 2009 19:46

Volgens mij stoort niemand zich daaraan hoor, het is toch begrijpelijk dat als je zwanger bent en het is goed zichtbaar je niet alles meer kan. Ik sleep in winkels ook overal krukjes ed vandaan als ik iets met de kids moet passen, dus waarom jij niet.

Rianne is vanavond van de trap gevallen, de derde tree van boven en belandde met haar hoofd op de plavuizen. Het gaat wel goed alleen ze moet om de 2 uur wakker gemaakt worden :?

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 okt 2009 19:59

@ jeepeecee kun je geen andere werkzaamheden gaan doen dan? bijv administratief oid?

ik werk in de zorg, maar vanaf week 30 ben ik er echt uit (morgen ben ik 33 weken). nu heb ik afgelopen weken administratief werk gedaan. met 28weken ben ik 6u diensten gaan draaien daar het echt teveel werd. we moeten toch veel heen en weer lopen, tillen, bukken ed. als je de arbeidsvoorwaarden leest mag je als zwangere vanaf week 30 neit meer dan 5x per dag bukken en zwaar tillen.
gelukkig hoef ik maandag en dinsdag alleen nog maar te werken en dan 18 weken verlof............!! 8)
ik kijk er echt wel naar uit alhoewel ik het ook wel een beetje zal missen de gezelligheid en de sociale contacten van collegae.veel vriendinnen heb ik niet in de buurt wonen of ze werken allemaal.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 okt 2009 20:12

jeepeecee schreef:heb net ook even op pag 1. gekeken. zie dat daar nog alleen nog december staat, ik ben de 21e uitgerekend.

heb een vraagje, hoeveel werken jullie nog? ik werk 3 dagen in een kledingzaak, dus veel staan. en soms ben ik zo ontzettend moe! maar ik heb ook zo iets van niet aanstellen, en er zijn zoveel mensen zwanger en werken gewoon, dus gewoon door gaan.

nu mag ik wel regelmatig gaan zitten, maar ja personeel in een winkel die de hele tijd zit, dat is ook geen gezicht en niet klant vriendelijk, en ik voel me dan ook niet echt prettig. hoe doen jullie dat?

Idd naar jezelf luisteren/voelen, misschien kun je met de arbo overleggen voor halve dagen ofzo, om nu je prive in te leveren om te kunnen werken is ook zowat! Dan slaap en werk je alleen nog maar. ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 okt 2009 12:54

Toen ik van Hugo zwanger was, werkte ik 5 dagen in de week, maar ik was uiteindelijk blij met mn zwangerschapsverlof. Nu werk ik 3 dagen in de week, maar vind het wel goed te doen. Het scheelt wel dat ik een kantoorbaan heb. Ik ga waarschijnlijk 5 1/2 week voor de uitgerekende datum stoppen met werken, want ik neem nog een aantal dagen vakantie op. Daarna ben ik een half jaar vrij ( tot 1 juni 2010)Na mijn verlof neem ik ook nog 6 weken vakantie op. Deels nog over van 2009 en een gedeelte van 2010.

Je kan inderdaad met de arbo overleggen over halve dagen werken ofzo. De consequentie is dan wel dat je dan 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof moet gaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 okt 2009 19:18

He wat naar Pol, hopelijk is alles nog goed in 't koppie :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 okt 2009 21:35

Het gaat heel goed met haar gelukkig hoor, geen nadelige gevolgen alleen een zeer hoofd, maar vandaag zei ze dat ze nu geen auw meer had. Ze kijkt wel goed uit trouwens op de trap nu =D>

Maar ik word helemaal gek van dat gezanik: wanneer komt nu de baby??????? Heb maar op mijn hyves gezet dat de mensen niet meer moeten zaniken en de baby komt met de pakjesboot van sinterklaas!

Terug naar “Archief”