Ik ben iemand die erg op het uiterlijk let, vind het erg belangrijk om er netjes en verzorgd bij te lopen. Zelf gebruik ik geen make-up, ik kan er niet tegen, krijg er erge jeuk en uitslag van
(dus wel eens gebruikt
). Maar eigenlijks heb ik er nu ook geen behoefte aan, of zeg ik nu iets heel raars?? Ik vind mezelf niet mooi, en zou dus ook nooit zeggen zonder make-up ben ik al mooi genoeg. Heb behoorlijk last van puisten, daar baal ik ontzettend van, maar ik ga m'n gezicht echt niet dicht plamuren om het maar te bedekken. Als ik m'n kast open doe, zie ik allemaal donkere kleuren
(bruin/zwart/grijs/paars), maar ik combineer het dan soms wel weer met een felle keur. Enja in de winter draag ik gewoon vaak donkere kleding, in de zomer vaak weer licht en hier en daar een kleurtje. Maar ik hou ook niet zo ervan om op te vallen met kleuren.
Om een voorbeeldje te noemen, m'n ma is erg makkelijk en geeft er niks om of ze er nu netjes of slordig bijloopt

. Nu wil ik niet zeggen dat ze er nooit verzorgd bij loopt, maar als ze gewoon thuis is loopt ze gewoon graag in simpele kleding. Ze haalt 's morgens een kam door dr haar en klaar is het. Die zou het echt niet even leuk opsteken, wat schuim/gel/haarlak o.i.d. erin doen. Soms tot grote ergenis van mij... Maar ze gaat wel geregeld naar de kapper om er weer even model in te laten knippen en bij feestelijke gelegenheden laat ze dr haar bij de kapper doen. Ze draagt vaak donkere kleding
(bruin/zwart/donkerbruik ed.), maar ook meer omdat dit haar goed staat, ze combineert dat dan wel weer met een kleurtje, maar ze is eenvoudig en zo ziet ze er ook uit. Eerder verfde ze ook haar haar, nu niet meer omdat ze het beu werd, iedere keer kwamen er toch weer grijze haren tevoorschijn, en ze heeft nu een haarkleur die haar goed staat. Zo stond ik van de week ergens te wachten, stonden er een aantal oudere dames te kleppen, die hadden het ook over het haar verven. Ze waren ermee gestopt, maar toch stond eigenlijks hun eigen haarkleur, grijs, het mooist bij ze. Eerlijk gezegd vind ik het soms ook mooier dan dat ze het verven.
Owke we zijn dan wel van de Ger. Gem. Maar ik wil echt niet zeggen dat het daar alleen maar door komt. Al vind ik het wel in sommige kerken, dat het net een mode show en hoede show is. Hoe groter... Maar er zijn ook genoeg onkerkelijke mensen die er erg onverzorgd bijlopen hoor!!
Wat de toekomst brengen moge........