Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

filia
Sergeant
Sergeant

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor filia » 13 okt 2009 10:11

meissie88 schreef:ik vind dat ook vreselijk om te zien dat iedereen donker gekleed is...Hoop toch echt niet dat ze dat doen op m'n bruiloft...Al is mijn familie niet van het 'donkere', en m'n schoonfamilie ook niet :wink:

Dan laat je dat heel subtiel her en der vallen, zodat je een bont gezelschap op je bruiloft krijgt!!
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2009 11:47

ehm, ik loop zelf in de winter ook voornamelijk in zwart/grijs. Om de een of andere reden kom ik daar gewoon elke keer weer op uit.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 13 okt 2009 12:18

Ik zeg tegen onze kinderen dat opmaken wel mag. Het wordt in de Bijbel diverse keren genoemd; 'Maak u op........' :lol:

Maar om bij de laatste reacties te blijven. Ik hou ook erg van kleuren. Onze dochter loopt nu op zondag in een ruit rokje met een knal rode trui. De jongste en roze met een fel roze alpino.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 13 okt 2009 14:01

pannenkoek schreef:Maar om bij de laatste reacties te blijven. Ik hou ook erg van kleuren. Onze dochter loopt nu op zondag in een ruit rokje met een knal rode trui. De jongste en roze met een fel roze alpino.

De kerkgang is toch feestelijk?! Ik ben blij dat ik op zondag naar Gods Huis mag! Ik besteed op zondag extra zorg aan m'n kleding, ik ga niet zomaar ergens buurten. De kleur van mijn kleding varieert van wit tot zwart, van effen tot bont, afhankelijk van de tijd van het jaar en wat ik op dat moment mooi vind... (beetje modegevoelig? 8) )
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 13 okt 2009 20:33

Vanmiddag zag ik een jongeman, en aan zijn nek kon je zien dat hij make up op zijn gezicht had. Echt afschuwelijk. Make up schijnt nu ook een gebruikelijk voorwerp te worden voor 'modieuze' mannen. Wij moeten ons niet richten op het uiterlijk, maar op het innerlijk! Iedereen hier zal zeggen dat een laagje foundation over de huid bij een man echt niet kan, waarom bij een vrouw dan wel?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2009 21:01

Hoezo? Je haalt nu twee dingen totaal door elkaar. Namelijk:

1. Wat je mooi vindt en wat niet
2. Wat kan en wat niet

Als je bij mannen kan zien dat ze make-up dragen kan je dat niet mooi vinden. Je zou misschien zelfs kunnen zeggen: Nou jaaaaa, dat kan eeeecht niet. Daarmee bedoel je: Het ziet er echt niet mooi uit. Je bedoelt niet: Het mag niet... ofzo. Dat als eerste. Maar vervolgens trek je een totaal onbegrijpelijke paralel. Als het bij mannen niet kan, waarom bij een vrouw dan wel?

Daar bestaat een vrij eenvoudig antwoord op. Omdat vrouwen verschillen van mannen. Ik vind persoonlijk mannen op hakschoenen ook geen geweldig gezicht. Of mannen in jurken. Waarom bij een vrouw dan wel? Omdat mannen mannen zijn, en vrouwen vrouwen. Daarom staan sommige dingen bij mannen wel mooi en bij vrouwen niet, en vice versa. Roepen: Als het bij de man niet kan, waarom dan wel bij de vrouw is dan nogal misplaatst. Je scheert ze over één kam, terwijl ze juist verschillend zijn geschapen.

Als laatste nog even over uiterlijk en innerlijk. We moeten ons niet richten op uiterlijk maar op innerlijk? Klinkt mooi, en er zit een kern van waarheid in. Maar de Bijbel zegt ook een hoop over uiterlijk. Daar mag je ook naar kijken, je mag best jezelf mooi maken (want je bent mooi). Onze focus moet er niet op liggen maar het mag zeker wel aandacht krijgen. Dat we ons op het innerlijk moeten richten klopt, maar dat wil niet zeggen dat je geen gel in je haar mag doen, geen make-up gebruiken, er niet mooi uit mag proberen te zien.

meissie88 schreef:ik vind dat ook vreselijk om te zien dat iedereen donker gekleed is...Hoop toch echt niet dat ze dat doen op m'n bruiloft...Al is mijn familie niet van het 'donkere', en m'n schoonfamilie ook niet :wink:

Dan zet je op de trouwkaart: Dresscode: Feestelijk! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 13 okt 2009 21:11

Marnix schreef:Hoezo? Je haalt nu twee dingen totaal door elkaar. Namelijk:

1. Wat je mooi vindt en wat niet
2. Wat kan en wat niet

Als je bij mannen kan zien dat ze make-up dragen kan je dat niet mooi vinden. Je zou misschien zelfs kunnen zeggen: Nou jaaaaa, dat kan eeeecht niet. Daarmee bedoel je: Het ziet er echt niet mooi uit. Je bedoelt niet: Het mag niet... ofzo. Dat als eerste. Maar vervolgens trek je een totaal onbegrijpelijke paralel. Als het bij mannen niet kan, waarom bij een vrouw dan wel?

Daar bestaat een vrij eenvoudig antwoord op. Omdat vrouwen verschillen van mannen. Ik vind persoonlijk mannen op hakschoenen ook geen geweldig gezicht. Of mannen in jurken. Waarom bij een vrouw dan wel? Omdat mannen mannen zijn, en vrouwen vrouwen. Daarom staan sommige dingen bij mannen wel mooi en bij vrouwen niet, en vice versa. Roepen: Als het bij de man niet kan, waarom dan wel bij de vrouw is dan nogal misplaatst. Je scheert ze over één kam, terwijl ze juist verschillend zijn geschapen.

Als laatste nog even over uiterlijk en innerlijk. We moeten ons niet richten op uiterlijk maar op innerlijk? Klinkt mooi, en er zit een kern van waarheid in. Maar de Bijbel zegt ook een hoop over uiterlijk. Daar mag je ook naar kijken, je mag best jezelf mooi maken (want je bent mooi). Onze focus moet er niet op liggen maar het mag zeker wel aandacht krijgen. Dat we ons op het innerlijk moeten richten klopt, maar dat wil niet zeggen dat je geen gel in je haar mag doen, geen make-up gebruiken, er niet mooi uit mag proberen te zien.
Het gaat niet over kleding, jij maakt nu een vergelijking die totaal niet opgaat integenstelling tot die van mij. Ik heb het over schmink op het gezicht, make up dus. In dit topic wordt gezegd dat vrouwen zonder make up best wel een likje make up kunnen gebruiken alsof zij zonder make up lelijk zijn. Mannen dragen bijna nooit make up en zijn zonder ook niet lelijk, en een vrouw is dat zonder die schmink troep ook niet. Die vergelijking maakte ik. Make up is vrouwonvriendelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2009 21:51

Oke. Maar er zijn best mannen die make-up dragen hoor. En ik durf niet te zeggen dat ze er altijd lelijker op worden. Het is niet mooi als je het duidelijk kan zien, maar verder... ik let er niet zo op en heb me er nooit aan gestoord.

Verder heeft niemand gezegd dat vrouwen zonder make-up lelijk zijn. Maar met make-up kan je nog wel wat dingetjes mooier maken. Om toch nog ff een link met kleding te leggen, waarom loopt een vrouw en mooi bij? Ze is in een juten zak ook mooi. Maar mooie kleding accentueert de schoonheid nog wat meer. Zo is het met make-up ook, tenminste, zo kan het zijn. Het is niet om lelijkheid te verbergen, maar om schoonheid, die er van nature al is, te accentueren, onderstrepen, aanstippen.

En leg mij nou eens uit waarom dat vrouwonvriendelijk is, en dan zonder met karikaturen over "schmink" enzo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 okt 2009 22:57

Je zegt 't precies zoals ik er ook over denk Marnix!

Ik vind het ook vreselijk als mensen dikke lagen make-up op hun gezicht hebben, Krijg dan altijd het gevoel van: Als ik ze aanstoot, springen de scheuren in d'r gezicht... :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 okt 2009 10:50

meissie88 schreef:Je zegt 't precies zoals ik er ook over denk Marnix!

Ik vind het ook vreselijk als mensen dikke lagen make-up op hun gezicht hebben, Krijg dan altijd het gevoel van: Als ik ze aanstoot, springen de scheuren in d'r gezicht... :wink:

Klopt. Dat vind ik niet mooi. Bijbels onethisch zal ik het niet noemen, maar mooi is wat anders :) Maar een subtiel laagje, mascara, eyeliner ofzo, daar heb ik weer geen problemen mee, staat vaak juist wel mooi. Je gezicht "schminken" is een heel ander verhaal :)

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 22 okt 2009 17:29

Bekijk deze lelijke mens zonder make-up, zo zie je maar wat make-up kan verschillen he

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 okt 2009 18:06

Jantjes schreef:Bekijk deze lelijke mens zonder make-up, zo zie je maar wat make-up kan verschillen he

Dit zegt meer over jou dan over de foto's
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 okt 2009 18:08

:x
Bij mevrouw nummer 2 kan ik me voorstellen dat ze wat gebruikt, al vind ik dit al veel te ver gaan, bij de rest vind ik het onzin.
Vooral nummer 4 ziet er echt uit als een plastic barbiepop, met die make-up laag, die vrouw kan heel goed zonder.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2009 18:57

fotoshop..... =D>

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2009 08:43

Nou, ik vraag me af hoeveel er gefotoshopt is, maar het is inderdaad niet helemaal eerlijk. Op de ene foto kijken ze allemaal erg moeilijk en op de tweede foto niet. Op de ene foto hebben ze hun haar vreselijk zitten en dan op de andere wel leuker.... maar dat is meer dan een beetje gel / mousse whatever er in.

Ik vind de voorbeelden niet geweldig maar ik blijf er wel bij dat een beetje make-up wel mooi kan zijn. En teveel make-up kan heel lelijk zijn :) Maar alleen maar als tegenargument hebben "Ach je bent van je zelf toch mooi, zoals je bent" blijf ik slap vinden. Dat iets mooi is wil niet zeggen dat je er verder niks meer aan moet doen, mooie dingen verdienen juist extra zorg, aandacht... en af en toe een poetsbeurt :D

Terug naar “Archief”