Hoezo? Je haalt nu twee dingen totaal door elkaar. Namelijk:
1. Wat je mooi vindt en wat niet
2. Wat kan en wat niet
Als je bij mannen kan zien dat ze make-up dragen kan je dat niet mooi vinden. Je zou misschien zelfs kunnen zeggen: Nou jaaaaa, dat kan eeeecht niet. Daarmee bedoel je: Het ziet er echt niet mooi uit. Je bedoelt niet: Het mag niet... ofzo. Dat als eerste. Maar vervolgens trek je een totaal onbegrijpelijke paralel. Als het bij mannen niet kan, waarom bij een vrouw dan wel?
Daar bestaat een vrij eenvoudig antwoord op. Omdat vrouwen verschillen van mannen. Ik vind persoonlijk mannen op hakschoenen ook geen geweldig gezicht. Of mannen in jurken. Waarom bij een vrouw dan wel? Omdat mannen mannen zijn, en vrouwen vrouwen. Daarom staan sommige dingen bij mannen wel mooi en bij vrouwen niet, en vice versa. Roepen: Als het bij de man niet kan, waarom dan wel bij de vrouw is dan nogal misplaatst. Je scheert ze over één kam, terwijl ze juist verschillend zijn geschapen.
Als laatste nog even over uiterlijk en innerlijk. We moeten ons niet richten op uiterlijk maar op innerlijk? Klinkt mooi, en er zit een kern van waarheid in. Maar de Bijbel zegt ook een hoop over uiterlijk. Daar mag je ook naar kijken, je mag best jezelf mooi maken (want je bent mooi). Onze focus moet er niet op liggen maar het mag zeker wel aandacht krijgen. Dat we ons op het innerlijk moeten richten klopt, maar dat wil niet zeggen dat je geen gel in je haar mag doen, geen make-up gebruiken, er niet mooi uit mag proberen te zien.
meissie88 schreef:ik vind dat ook vreselijk om te zien dat iedereen donker gekleed is...Hoop toch echt niet dat ze dat doen op m'n bruiloft...Al is mijn familie niet van het 'donkere', en m'n schoonfamilie ook niet

Dan zet je op de trouwkaart: Dresscode: Feestelijk!