learsi schreef:Wat betekent volgens jou het woord "geloven" in Ef 1:13 ?
(Hebreeën 11:1) Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt, de duidelijke demonstratie van werkelijkheden die echter niet worden gezien.
Da’s de beste defenitie van geloof. Verder horen bij geloof ook werken:
(Jak. 2:14, 26) “Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet redden? Ja, zoals het lichaam zonder adem dood is, zo is ook geloof zonder werken dood.”
En als we dezelfde werken doen als ons grote voorbeeld, Jezus, dan is ons geloof zeker aanvaardbaar in Gods ogen.
Dus om terug te komen op Ef 1:13, de Efeziërs hadden juiste kennis gekregen van God, en ze geloofden in Jezus en God (en hadden een juiste levenswijze! Geloof
+ werken), dan was hun geloof aanvaardbaar in Gods ogen en kwamen zij bij God in aanmerking om verzegeld te worden. Deze christenen waren dus verzegeld en horen bij de 144.000.
learsi schreef:Zij die, levend in deze wereld, ingaan in het koninkrijk van de Zoon, zullen, aan het einde, als de Zoon dit koninkrijk overgeeft aan God de Vader(1Kor.15:24), leven in Gods koninkrijk.Gods koninkrijk is dus nu reeds op de aarde.Hij/zij die geen deel uitmaakt van dit koninkrijk op aarde, zal ook geen deel uitmaken van het koninkrijk dat Christus aan de Vader geeft.
De bijbel leert geen aardse of hemelse verwachting van de gelovigen.
Zozo! Zeer interessant.

Ik zit met een aantal vraagjes, voor de gemakkelijkheid zal ik ze even nummeren.
Dus als ik je goed begrijp geloof je dat Gods koninkrijk nu op aarde is. 1) Bedoel je dan een letterlijk koninkrijk, of een figuurlijke (die dan op jouw religie slaat neem ik aan)?
2) En je gelooft ook dat de mens geen aardse of hemelse hoop heeft. Vreemd, dat heb ik nog nooit een gelovige horen zeggen!

Dus de mens heeft enkel dit leven?
3) En als je geen deel uitmaakt van het koninkrijk dat nu op aarde is, wat gebeurt er dan met je? 4) Jezus Christus leidt volgens jou het koninkrijk dat nu op aarde is, wanneer wordt het aan God gegeven? Wat gebeurt er dan met de mensen die in dat koninkrijk zijn?
5) Wat is volgens jou het doel van Gods koninkrijk?
Even kort wat de bijbel zegt:
* Volgens mij leert de bijbel heel duidelijk dat er voor mensen een hoop in de hemel is weggelegd:
(1 Pet 1:3-5) => levende hoop, […] ze is in de hemelen weggelegd voor u en
(Kol 1:5) => wegens de hoop die voor U in de hemelen is weggelegd. GIJ hebt reeds eerder over deze [hoop] gehoord door de prediking van de waarheid van dat goede nieuws,),
Daarom is prediking van het goede nieuws ook zo belangrijk! Het moet de hoofdbezigheid zijn van IEDEREEN die zich christen noemt. =>
Rom. 10:13-15! Het is Jezus’ opdracht aan zijn volgelingen.
* en voor anderen op aarde
(Psalm 115:16) => Maar de aarde heeft hij aan de mensenzonen gegeven en
(Psalm 39:27) => De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
* Ook leert de bijbel volgens mij dat het koninkrijk in de hemel is, niet op aarde
(Matth 11:11, 12) => koninkrijk der hemelen.
learsi schreef:Uit de gesprekken die ik met "Getuigen" gehad heb , werd duidelijk dat je ook al ben je christen, je je bij de "Getuigen"zult moeten voegen om behouden te kunnen worden. De "Getuigen" leren zo dat er dus een onderscheid is tussen hen en de Christenen! (zeg niet dat dat niet zo is, je weet wel beter)
Ja, het is waar dat Jehovah’s Getuigen een onderscheid maken. Religies die beweren christelijk te zijn, maar waar uit hun leerstellingen blijkt dat ze onchristelijk zijn, zijn eigenlijk naamchristenen.
Dat is niet denigrerend bedoeld, maar dient om een onderscheid te kunnen maken tussen zij die beweren christelijk te zijn, en ware christenen.
Er kan maar 1 waar geloof zijn, er is maar 1 smal pad dat tot God leidt. Het is dus niet zo dat als je jezelf christelijk noemt of een christelijke religie aanhangt, je tijdens Armageddon gered zal worden. Nee, alleen degenen die de ware christelijke religie aanhangen worden tijdens Armageddon gered. En Jehovah’s Getuigen geloven dat zij de ware religie hebben. Ook zijn we christenen, een christelijke religie.