Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2009 12:23

Als zwangere loop je meer risico met de mexicaanse griep.

vraag het anders bij het RIVM na. Ze zijn de risicogroep al aan het inperken, omdat de mexicaanse griep milder is dan verwacht. Bij ons op het werk is de mexicaanse griep al langs geweest en wij vonden het niet veel anders dan de ´gewone´ griep. het is meer het etiket: "mexicaanse griep" dat mensen erg doet laten schrikken. Met een week waren ze eigenlijk allemaal weer aan het werk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 okt 2009 14:32

In het ziekenhuis op het informatiebord stond het volgende:

Zwangeren vanaf 29 weken komen in aanmerking voor een vaccin. Als gezonde zwangere loop je niet meer risico dan anderen.
Ben je al grieperig, blijf dan thuis en haal geen vaccin. Neem contact op met de huisarts en als hij vermoedens heeft dat het om Mexicaanse Griep gaat, wordt er een kweek gemaakt en krijg je een kuurtje Tamiflu mee. Zowel de Mexicaanse griep als Tamiflu is voor zover bekend niet schadelijk voor de baby.

Kortom: lekker duidelijk allemaal, ik denk niet dat ik voor een vaccin ga, heb ook nog geen oproep gehad, maar dat komt denk ik, omdat mijn huisarts niet weet dat ik zwanger ben? Ik geloof dat ik het nog wel 9 weken probeer vol te houden.
Wat ik zo onduidelijk vind is waarom je een vaccin zou halen als het Tamiflu ook niet schadelijk is voor jou en de baby........Misschien dat iemand daar nog eens een antwoord op heeft?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 20 okt 2009 15:57

Tamiflu wordt de vermenigvuldiging van virussen in het lichaam verminderd, zodat geïnfecteerde lichaamscellen geen andere cellen besmetten. Door je in te enten bescherm je vooraf tegen het virus en dat is voornamelijk voor risicogroepen van belang die ook de normale griepprik krijgen. (de griepprik krijg je voornamelijk om de kans op bijwerkingen bij de griep zoals longontstekingen te verkleinen) het zegt niet dat je de griep niet zal krijgen als je ingeent bent.
PaSaP Hoogh!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 okt 2009 16:18

Gisteren naar de vk geweest, die gaf aan dat gezonde zwangeren geen griepprik hoeven te hebben. Ze had voor mij wel al enkelen de prik wel aanbevolen i.v.m. hart/longproblemen.
Later die dag was ik bij de huisarts en kon ik een formulier meenemen voor de prikronde maar die is op 11 november, dan hoop ik gewoon al bevallen te zijn. Ik ga hem dus niet halen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 okt 2009 18:45

@ memmen volgens mij bedoelen wij de mex,vaccin. de gewone krijg ik al jaren "standaard" ,maar de griepprik tjah??

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 okt 2009 19:35

Ik bedoel ook de mex.griepvaccin, sorry, was wat haastig toen ik dit typte.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 okt 2009 07:43

Bumba schreef:Wat ik zo onduidelijk vind is waarom je een vaccin zou halen als het Tamiflu ook niet schadelijk is voor jou en de baby........Misschien dat iemand daar nog eens een antwoord op heeft?

Omdat je meer risico hebt op complicaties als je griep krijgt (van welke soort dan ook).
En in 't algemeen zullen ze ook willen voorkomen dat er heel erg veel mensen ziek worden waardoor de samenleving meer of minder stil komt te liggen.

Memmem, zo denk ik er ook maar over, de eerste ben ik vast nog zwanger, maar de tweede ronde hoop ik al wel bevallen te zijn.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 okt 2009 08:30

@ pol: alles nog rustig? :wink:
hoe gaat het met je nicht?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 okt 2009 08:47

Mijn man en ik hebben beiden de mexicaanse griep gehad. Nou, het was niet veel anders dan de gewone. Mijn man is een week of 3 ziek geweest, ik was er in een weekje vanaf. De huisarts zei direct dat het niet de mexicaanse kon zijn, omdat deze met hoge koorts had moeten beginnen. Anderen met dezelfde symptomen en een andere HA kregen wel het etiket 'mexicaanse griep'. Schadelijker dan de gewone griep? Nee, echt niet!
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2009 08:57

Hier is alles rustig hoor, ben alleen misselijk maar ik ben dus de badkamer en wc aan het doen en dan hang je lekker voorover. Vanmiddag naar de vk, wel ben ik vreselijk kortademig en heb vannacht ook superslecht geslapen dus wil ik vannacht slapen ipv bevallen......

Met mijn nicht gaat het wel. ze is nu uit de zwaar kritieke toestand maar het is nu nog 10 dagen kritiek, dus de ergste spanning is er wel een beetje vanaf.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 okt 2009 10:41

blijft nog even spannend dus..

nou, succes met de schoonmaak en de laatste loodjes
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 okt 2009 11:20

Gisteren naar de verloskundige gebeld over de vaccinatie en contact gehad met de huisarts. Momenteel verdenken ze mij ook van mex griep, maar doen geen nader onderzoek zolang de koorts binnen de perken blijft. Huisarts zei dat tamiflu gebruik alleen zin had, als je het binnen 48 uur na het ontstaan van de klachten start, anders is de werking onvoldoende.
Of ik het heb, geen flauw idee, heb wel de verschijnselen.

Ik ga mij zeer waarschijnlijk gewoon vaccineren tegen de mex. griep, weet nu niet zeker of ik het heb of dat het een gewone griep is, maar neem het zekere voor het onzekere.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 okt 2009 11:20

succes met de laatste loodjes pol!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 okt 2009 12:11

ajl schreef:Gisteren naar de verloskundige gebeld over de vaccinatie en contact gehad met de huisarts. Momenteel verdenken ze mij ook van mex griep, maar doen geen nader onderzoek zolang de koorts binnen de perken blijft. Huisarts zei dat tamiflu gebruik alleen zin had, als je het binnen 48 uur na het ontstaan van de klachten start, anders is de werking onvoldoende.
Of ik het heb, geen flauw idee, heb wel de verschijnselen.

Ik ga mij zeer waarschijnlijk gewoon vaccineren tegen de mex. griep, weet nu niet zeker of ik het heb of dat het een gewone griep is, maar neem het zekere voor het onzekere.

Zo zeg, dat is balen, ajl! Beterschap gewenst! Hou ons op de hoogte, dan weet ik of ook mee ga doen met de prikactie..... :mrgreen: :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 okt 2009 12:13

Beterschap Ajl!!

Hoever ben jij nu Bumba?

Sterkte Pol....bijna. :-)

Terug naar “Archief”