Sterven in je zonde?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Sterven in je zonde?

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 20:08

Jezus zei tegen de Joden die niet in Hem geloofden:

Joh 8,24
Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.

Wat bedoelde Jezus hiermee? Geldt dit alleen voor alle Joden of ook voor ons christenen/atheïsten en/of andersdenkenden?

Joannah

Re: Sterven in je zonde?

Berichtdoor Joannah » 17 okt 2009 12:09

mohamed schreef:Jezus zei tegen de Joden die niet in Hem geloofden:

Joh 8,24
Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.

Wat bedoelde Jezus hiermee? Geldt dit alleen voor alle Joden of ook voor ons christenen/atheïsten en/of andersdenkenden?

Dit geldt nu voor iedereen.
velen zijn er geroepen, weinig uitverkoren.
iemand die zegt christelijk te zijn, is het meestal helemaal niet, kiest slechts deze benaming om ergens bij te horen, en "gelooft" het allemaal wel.

Als de volheid der heidenen gekomen is, dan zullen de Joden weer aan de beurt zijn.
Dat lijkt aanstaande, volgens de profetieen in Ezechiel.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 18 okt 2009 18:30

Joh 8,24

Dat geldt voor iedereen. Niet geloven in de Messias is Hem verwerpen. Je wordt alleen gered als je gelooft in Jezus.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 18 okt 2009 18:32

Joannah schreef:

iemand die zegt christelijk te zijn, is het meestal helemaal niet, kiest slechts deze benaming om ergens bij te horen, en "gelooft" het allemaal wel.

Wat heeft de eerste tekst met de vraag te maken? Helemaal niets volgens mij.

Verder is je oordeel nogal hard. Ken jij ieder die zegt christen te zijn? Past het je om te oordelen over anderen?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 21:48

coupe soleil schreef:
Joannah schreef:

Wat heeft de eerste tekst met de vraag te maken? Helemaal niets volgens mij.

Verder is je oordeel nogal hard. Ken jij ieder die zegt christen te zijn? Past het je om te oordelen over anderen?

Ik bedoel te zeggen dat als er velen geroepen zijn, dus uit iedereen, wat voor ras dan ook.
Verder kom ik mijn werk zo veel mensen tegen die zichzelf onder christelijk scharen, maar zelfs niet eens proberen ook maar enigszins christelijk te leven, Hun leven verschilt niets van dat van een ander.
hierbij veroordeel ik niemand, denk ik.Ik neem slechts waar.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 19 okt 2009 14:31

Kunnen jullie dit onderbouwen? Waarom geldt het voor iedereen?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 19 okt 2009 16:43

Michael schreef:Kunnen jullie dit onderbouwen? Waarom geldt het voor iedereen?

Er staat toch dat Hij zijn Zoon heeft gezonden om een iegelijk te redden die Zijn Naam aanroept (wellicht na doop en belijdenis, die weloverwogen en gemeend plaatsvindt, natuurlijk)en gelooft.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 19 okt 2009 18:28

Joannah schreef:
Michael schreef:Kunnen jullie dit onderbouwen? Waarom geldt het voor iedereen?
Er staat toch dat Hij zijn Zoon heeft gezonden om een iegelijk te redden die Zijn Naam aanroept (wellicht na doop en belijdenis, die weloverwogen en gemeend plaatsvindt, natuurlijk)en gelooft.

Mijn excuses, maar waar staat dit precies? Je vraagt het mij alsof ik het weet maar ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik niet weet waar dit precies staat.

Christus is voor ieders zonden gestorven en speciaal voor de zondaars... Dat weet ik wel, dat staat in Romeinen. Daar staat niets over doop en belijdenis... Hebben we dat misschien later bedacht?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 okt 2009 11:09

coupe soleil schreef:

Joh 8,24

Dat geldt voor iedereen. Niet geloven in de Messias is Hem verwerpen. Je wordt alleen gered als je gelooft in Jezus.

Wat bedoelt Jezus dan met Die is dat niet de Vader?
Indien je niet gelooft dat Jezus God de Zoon en God de Vader is sterf je in je zonden?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 okt 2009 11:11

Michael schreef:Dat weet ik wel, dat staat in Romeinen. Daar staat niets over doop en belijdenis... Hebben we dat misschien later bedacht?

Ik denk dat er wel dingen bijgekomen zijn die niet kloppen, want de eerste christenen werden allemaal gedoopt door profeten en apostelen die door God waren aangewezen, dat is wat anders als een katholieke priester die wat doopwater over het hoofdje van een baby giet.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 22 okt 2009 18:35

mohamed schreef:
Michael schreef:Dat weet ik wel, dat staat in Romeinen. Daar staat niets over doop en belijdenis... Hebben we dat misschien later bedacht?

Ik denk dat er wel dingen bijgekomen zijn die niet kloppen, want de eerste christenen werden allemaal gedoopt door profeten en apostelen die door God waren aangewezen, dat is wat anders als een katholieke priester die wat doopwater over het hoofdje van een baby giet.

of als een protestantse dominee die dat doet.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 okt 2009 18:58

Pauline schreef:
mohamed schreef:

of als een protestantse dominee die dat doet.

Klopt, tegenwoordig is er niemand die op direct direct bevel van God doopt zoals Johannes de Doper en de uitverkoren discipelen en ook lees ik nergens in de geïnspireerde brieven een van de apostelen de lezer gebieden zich te laten dopen of dat bij een ander te doen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”