Mortlach schreef:rikus schreef:Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen
Doe even lekker normaal, kerel.
is vrij normaal hoor

Of ben je overtuigd anarchist, overtuigd van de mens' goedheid?
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:rikus schreef:Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen
Ik vertelde denk ik niets dan de waarheid, probeer je me daar door een stempeltje op te drukken. ik geef je weinig kans, je krijgt ze altijd met rente terugJoannah schreef:Mortlach schreef:rikus schreef:Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen
is vrij normaal hoor
Joannah schreef:is vrij normaal hoor
Mortlach schreef:Joannah schreef:is vrij normaal hoor
Bah, wat een ziekmakende opmerking... en dat noemt zich Christen... ga je heel erg diep schamen.
Nu ben ik even de draad kwijt. Ik weet niet tegen wei je spreektajl schreef:Ik weet niet wat er in jou gevaren is, maar deze opmerking is echt beneden peil. Als je mensen wil overtuigen van je standpunt, moet je het niet op de man af spelen, maar inhoudelijk debateren en daar ontbreekt het momenteel wel aan!
Daarnaast schaam ik mij als christen zijnde dat jij je ook zo noemt, vind het namelijk niet een voorbeeld voor mensen die ongelovig zijn. De houding die je namelijk in de paar berichten die ik van je gelezen heb op dit forum uitstraalt is van haat en woede over de samenleving en niet een houding die de liefde van Christus verkondigt.
en ik weet dus nog steeds niet tegen wie je het hebt en een opmerking naar aanleiding van deze reactie, een reactie die waarheid bevat zal altijd stevig aankomen bij de tegen partij, immers hij wil de waarheid niet horen en vooral niet als die onverbloemd wordt geuit. En ik ben niet iemand die zich verschuild achter wazig gezemel en als je daar niet tegen kunt dan kun je me beter in je negeerlijst zetten. Ik stoor mij er bijvoorbeeld al aan dat je geen antwoord op mijn duidelijke vraag in mijn vorige post geeft die ik toch aan jou richt. Je ontwijkt het antwoord en dat zeg mij dus al heel wat. Ik krijg dus door dit kleine iets een indruk van je gedrag en verwacht dat dit een basis gedrag van je is. Ik oordeel hier niet maar trek een conclusie die je zelf aangeeft en mijn lange ervaring heeft op dat gebied uitggewezen dan die eerste indruk meestal de juist is. Ik heb daar zakelijk altijd veel voordeel mee kunnen doen! groetajl schreef:Nu ik het teruglees is mijn reactie ook over de top, waarvoor mijn excuses. Ik had ineens genoeg van jouw reacties op medeforummers en onderwerpen en en de reacties van Joannah zijn mijns inziens ook vaak hard en veroordelend. Een eigen mening prima, maar denk er even aan hoe je het op papier zet. Als je iemand niet face to face spreekt, komt het vaak harder over dan dat het bedoelt is.
rikus schreef:en ik weet dus nog steeds niet tegen wie je het hebt en een opmerking naar aanleiding van deze reactie, een reactie die waarheid bevat zal altijd stevig aankomen bij de tegen partij, immers hij wil de waarheid niet horen en vooral niet als die onverbloemd wordt geuit. En ik ben niet iemand die zich verschuild achter wazig gezemel en als je daar niet tegen kunt dan kun je me beter in je negeerlijst zetten. Ik stoor mij er bijvoorbeeld al aan dat je geen antwoord op mijn duidelijke vraag in mijn vorige post geeft die ik toch aan jou richt. Je ontwijkt het antwoord en dat zeg mij dus al heel wat. Ik krijg dus door dit kleine iets een indruk van je gedrag en verwacht dat dit een basis gedrag van je is. Ik oordeel hier niet maar trek een conclusie die je zelf aangeeft en mijn lange ervaring heeft op dat gebied uitggewezen dan die eerste indruk meestal de juist is. Ik heb daar zakelijk altijd veel voordeel mee kunnen doen! groetajl schreef:Nu ik het teruglees is mijn reactie ook over de top, waarvoor mijn excuses. Ik had ineens genoeg van jouw reacties op medeforummers en onderwerpen en en de reacties van Joannah zijn mijns inziens ook vaak hard en veroordelend. Een eigen mening prima, maar denk er even aan hoe je het op papier zet. Als je iemand niet face to face spreekt, komt het vaak harder over dan dat het bedoelt is.
Joannah schreef:Misschien zet ik impulsief wel eens wat te hard neer, ja.
maar ik denk dat de gemiddelde dorpsbewoner zonder televisie , lekker beschermd, niet half weet wat er allemaal gaande is.
In mij is niets gevaren, ik ben een realist en zie dingen aankomen, die niet mooi zijn.
Vind je echt dat je in een vrij land woont als je niet eens met een keppeltje op door de stad kunt lopen,. of als homo weggepest wordt uit je straat of doodgeslagen als je iets durft te zeggen over een marokaan, die net tegen een oude vrouw aanroijdt op der stoep, met zijn scootertje?
En dan zeggen de ouders van zo'n knul(na 32 jaar in Nederland te hebben gewoond) in het arabisch: Allah heeft het zo gewild!
Je zou eens een dagje in een rotterdamse buurt moeten rondlopen tussen 20 jarige drugdealertjes in mercedessen(nee ben niet jaloers, voordat me dat weer verweten wordt) en nu hoor ik ook nog dat ze 40 euro krijgen als ze misschien even met de burgemeester willen komen praten.krijgen, he, niet betalen.
Moet u en ik eens naar het stadhuis gaan, voor ieder stempeltje betaal je...
EN ga zo maar door.
WIlders is niet 100% mijn keus , maar de rest van het circus nog minder.
Zijn populariteit heeft de regering 100% aan zichzelf te danken.
Mortlach schreef:Joannah schreef:Misschien zet ik impulsief wel eens wat te hard neer, ja.
maar ik denk dat de gemiddelde dorpsbewoner zonder televisie , lekker beschermd, niet half weet wat er allemaal gaande is.
In mij is niets gevaren, ik ben een realist en zie dingen aankomen, die niet mooi zijn.
Vind je echt dat je in een vrij land woont als je niet eens met een keppeltje op door de stad kunt lopen,. of als homo weggepest wordt uit je straat of doodgeslagen als je iets durft te zeggen over een marokaan, die net tegen een oude vrouw aanroijdt op der stoep, met zijn scootertje?
En dan zeggen de ouders van zo'n knul(na 32 jaar in Nederland te hebben gewoond) in het arabisch: Allah heeft het zo gewild!
Je zou eens een dagje in een rotterdamse buurt moeten rondlopen tussen 20 jarige drugdealertjes in mercedessen(nee ben niet jaloers, voordat me dat weer verweten wordt) en nu hoor ik ook nog dat ze 40 euro krijgen als ze misschien even met de burgemeester willen komen praten.krijgen, he, niet betalen.
Moet u en ik eens naar het stadhuis gaan, voor ieder stempeltje betaal je...
EN ga zo maar door.
WIlders is niet 100% mijn keus , maar de rest van het circus nog minder.
Zijn populariteit heeft de regering 100% aan zichzelf te danken.
Ik vind het gewoon bijzonder dat Jezus het oor van de soldaat die hem kwam arresteren terug aanzette toen Petrus (geloof ik) hem dat afgeslagen had, en Petrus vervolgens vermanend toesprak. Maar in 2009 staan zijn volgelingen weer te popelen mensen door de knieën te schieten, misschien in de hoop dat Jezus de knie wel weer oplapt...
Hiermee wil ik geen enkel gedrag van vervelende rotjeugd goedpraten, verre van. Ik vind ook dat er iets moet gebeuren, maar geweld werd toen door Jezus afgewezen, en zou in 2009 niet door zijn volgelingen omarmd moeten worden.
Joannah schreef:Ik wou dat je je wat drukker maakte om al het geweld wat vooraf ging aan al die volle gevangenissen.
Ik denk dat je de statistieken wel kent, dat automatisch halal geserveerd wordt, zegt al genoeg.
Aan die benoeming " vervelende rotjeugd" zie ik precies wie ik voor me heb....Een beter visitekaartje had je niet af kunnen geven.
Ik denk dat het in gesprek blijven ook een goede optie is. Ook de hoofdrol speler in het topic onderwerp is daar niet op tegen, ook al wil men hem natuurlijk het liefst een cordon sanitaire (oftewel een 'schutkring tegen hem opzetten') op leggen.Mortlach schreef:Ik ben nu in gesprek met jou, dus maak ik me druk om jouw houding. Maar maak je om mij maar geen zorgen; ik maak me druk om ALLE vormen van geweld, en zeker als het geuit wordt door mensen die beter zouden moeten weten. Oog om oog is nou niet echt de houding die Christus voorstond, of wel?
Verder spreek ik wel eens in understatements ja; dat wil niet zeggen dat ik ook die onderwerpen niet serieus neem.
rikus schreef:Ik denk dat in het hele Wilders verhaal de aandacht van de werkelijke problemen worden afgeleid, deels door de breedsprakigheid van Wilders zelf.
Natuurlijk is het Marokkanen drama een heikel punt in onze samenleving, maar vergeet niet dat dit is veroorzaakt door wan beleid van een overheid met vooral een christelijke achtergrond, nu kun je dat benoemen als bedekken met de mantel der liefde. Maar waarom worden door diezelfde overheid niet de zwakken in onze samenleving bedekt met diezelfde mantel?
De wil van God? Immers er gebeurd niets buiten zijn wil om!
Dan wordt er hier en daar nog wat gebakkeleid over de knieschot uitspraak van Wilders
Ik zou zeggen lees er de bijbel nog eens goed over na. Verzoop God niet ooit de hele mensheid op een enkele uitzondering na en dit was hem blijkbaar niet gruwelijk en barbaars genoeg. Immers hij heeft het plan gemaakt om, als Jezus terug komt op de wolken van de hemel, de wereld te verwoesten met vuur als laatste oordeel. En stelt hij geen vreselijke pijnen in het vooruitzicht.
Wat is Wilders dan geen genadig man, hij laat de zondaren alleen een beetje mank lopen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten