Beste allemaal.
Ik hoor en lees vaak over gelovigen die denken/geloven dat we allemaal (we zijn de gelovigen) worden opgenomen in de eindtijd voordat alle ellende losbarst en dat wij dan het duizendjarig rijk ingaan.
Echter als ik openbaringen lees, dan lijkt het mij een stuk waarschijnlijker dat we (alle gelovigen) alle ellende van de eindtijd waarover openbaringen spreekt wel degelijk meemaken.
Ik lees in openbaringen 20 bijvoorbeeld :
4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias.
5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
Hier staat dat na de grote verdrukking en na een groot deel van dat wat in openbaringen beschreven staat slechts de martelaren (zij die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus) deelnemen aan de eerste opstanding en regeren in het duizendjarig rijk. Wij overige gelovigen blijven dus gewoon in ons graf of leven dus gewoon verder hier op aarde (terwijl de Here Jezus met de martelaren regeert vanuit jeruzalem).
Pas na die duizend jaar wordt de satan nog een poosje losgelaten op aarde waardoor het helemaal vreselijk wordt, en daarna pas komt de grote dag des Heren waarbij de satan definitief wordt ingerekend en alle doden zullen opstaan en het oordeel zal plaatsvinden. (openbaringen 20)
Dat houd dus volgens mij in dat wij (alle gelovigen die niet om het geloof in Jezus zijn omgebracht) helemaal niet worden opgenomen voor de ellende losbarst. Sterker nog, wij zullen al die dingen moeten meemaken en doorstaan.
Sommige zeggen dan:
Maar dan krijgen we het zegel van de Here God op ons voorhoofd zodat al die dingen ons niet zullen treffen.
Maar dat is volgens de bijbel ook niet waar.
Volgens openbaringen 7 vers 3+4 krijgen slechts 144.000 mensen uit de twaalf stammen van israël (12.000 uit elke stam) het zegel.
Mijn vraag is:
Hoe denken jullie hierover nadat je deze teksten gelezen hebt ?
Denken jullie dat wij de eindtijd/openbaringen/grote verdrukking wel of niet meemaken, of worden we voor die tijd opgenomen ?