Jammie schreef:hettys schreef:Ik heb vandaag het foldertje binnengekregen over de 12 argumenten van jonge aarde. Ik en een aantal dagen geleden met argument 1 begonnen zonder daar ook maar 1 reactie op te krijgen. De argumenten waar D. Russell Humphreys voor staat zijn dermate dramatisch slecht dat zelfs mijn kinderen me erop aanspreken. het ligt nou eenmaal open op de eettafel. Er is niet één nieuw argument. Het zijn allemaal ouwe afgekauwde argumenten die allang allemaal weerlegd zijn. Bah.
Positief Hettys dat je het boekje werkelijk hebt aangeschaft! Dan laat je zien dat je jezelf erin wil verdiepen. Het is een voor de leek toegankelijk boekje, dus er kan want onwetenschappelijke taal instaan. Ik zeg ook niet dat de argumenten wet van Meden en Perzen zijn maar we kunnen ze onder de loep nemen. Wat heb je voor een reactie gezet op een argument, je had het over lichtsnelheid maar dat heeft niets met het argument te maken.
Kijk even terug. Ik noemde de lichtsnelheid alleen terzijde. Om aan de geven dat astronomische argumenten moeiijk te handhaven zijn binnen het creationisme.
Ook argumenten dienen op eigen merites beantwoord te worden. Oude argumenten hoeven trouwens niet onwaar te zijn en de weerlegging betwijfel ik.

1. Sterrenstelsels winden zichzelf te snel op: Voor zover ik weet winden zij zich niet op en draaien de binnenste sterren niet sneller dan de buitenste. Het 'winding up dilemma bestaat niet en is verzonnen door creationisten. 'Bij mijn weten bestaan er geen creationistische astronomen en dachten de creationisten in een wetenschappelijk werk een probleem te onwaren.
2. Kometen vallen te snel uiteen.Een argument van kent Hovind.
Kometen vallen alleen uiteen in de buurt van de zon. desondanks is de geschatte levensduur van een komeet nog altijd 40.000 jaar.
Kometen worden aangevuld uit de ruimte. Creationisten zullen moeten aantonen dat kometen niet worden aangevuld door uitgestrekte kometenwolken.
3. Niet genoeg modder op de zeebodem: De dikte van het sediment wisselt op de zeebodem. bij de mid-atlantische rug is er maar heel weinig sediment omdat daar de zeebodem steeds wordt bijgevormd. Hoe verder van de Mid atlantische rug, hoe dikker het sediment. Het dikste sediment komt voor bij de randen van de continenten. (voor zo'n 150 miljoen jaar)
(Dit correspondeert trouwens met de radiometische datering van de zeebodem) Hoe jonger de zeebodem hoe dunner het sediment.
4. Niet genoeg natrium in zee: Het zout in de zee is in evenwicht: er gaat uit zoveel als erin komt. De creationist Melvin Cook wist dat al.
5. Het aardmagnetisch veld neemt te sterk af: het aardmagnetisch veld wisselt af en toe.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardmagnetisch_veld6.Veel aardlagen zijn te scherp verbogen. Ja, en die zijn vaak weer geërodeerd tot op zeeniveau, . en daaroverheen liggen dan weer weer rechte aardlagen. meerdere overstromingen?
7. Geinjecteerd zandsteen kort geologische tijdperken in. Geen flauw idee. Kan één gebied illustratief zijn voor de hele wereld?
Acht sla ik over. dat is hier her en der behandeld en niet als beste uit de bus gekomen. negen idem. Is hier al behandeld)
10. Niet genoeg skeletten uit de steentijd. Ha ha. na 6000 jaar moest ook de wereld bedolven zijn onder (dieren) lijken. gelukkig vergaan ze meestal. en vrij snel. (25 jaar)
11. Landbouw te recent:Grutjes. wat een onzin. Blijf je voor een rondtrekkend clubje van 20 tot 50 man ergens jarenlang om een een akker te verbouwen? Landbouw heeft heeft veel te maken met veel mensen. Je kunt ook gewoon tarwe plukken waar het groeit,
Dat geldt ook voor argument 12. Wie gaat er nu het schrift uitvinden als er geen schrift nodig is?
Ook gif is geschapen.