Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor meissie88 » 14 okt 2009 13:54

Betalen voor oppas? Ik pas regelmatig op, maar ze hoeven me echt niet te betalen... Maar dat zal wel aan de streek liggen ;-) Want hoor hier noooit iemand over betalen voor oppassen...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 okt 2009 17:57

Ik vind de prijzen voor het oppassen idd verschillen van wat je moet doen, hoe oud de oppasser is etc.
Of je nu 1 of 5 kinderen boven hebt liggen slapen als de oppas niets hoeft te doen maakt dat geen verschil. Het maatk wel verschil of je met ze moet eten en ze alle 5 op bed moet leggen i.p.v. dat het er maar 1 is.
Ik kreeg meestal een tientje als ik ze niet op bed hoefde te leggen en de avond niet zo lang was.
Bij andere altijd 15 euro.
Soms 4 euro per uur.....
Heb wel eens flink zitten balen als je van 7 tot 12 had opgepast en je kreeg 7,50 - 10,00
Op een gegeven moment ben ik ook gestopt met oppassen, je krijgt dan in verhouding van je leeftijd en het oppassen zo weinig en je bent ook nog je avond kwijt.
Maar als meisje van 13 tot 18 vond ik het altijd een leuke bezigheid waar je wat mee verdiende.....

Ik zie dat Nibud ongeveer hetzelfde zegt als ik.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2009 19:45

Als we Jurian bij zijn oma's en opa's of ooms en tantes brengen betalen we niks.
Mijn zusje heeft een tijd elke maandagavond bij ons opgepast, van 08.45-22.15. Dan kreeg ze altijd 5 euro. Als ze een langere avond oppast altijd een tientje. Ze is net 16. Ze wil er zelf niks voor, maar ik wil dat perse wel geven, anders vind ik het lastig om het te vragen. Zo heeft ze er nog voordeel van. Terwijl Jurian altijd slaapt, en haar vriendje gewoon meekomt. Maar het is meer het idee. Toen Jurian nog heel klein was, was ze er vaak de hele avond mee bezig (die wilde alleen maar op pinken zuigen ;) ), maar het bedrag bleef wel gewoon hetzelfde.

Jurian was vanmorgen even mee in de buggy naar de markt. Na een half uur begon hij ontzettend te huilen, in de auto ook nog, helemaal overstuur. Zo zielig. Ik ben snel naar huis gereden, en toen bleken zijn handjes ijskoud te zijn. Hij had dus gewoon zere handjes. Zo zielig! :oops: Ik ben meteen naar de Hema gegaan en heb een muts, sjaal en wantjes gekocht. Want dit wil ik niet meer (wat is dat lastig zeg, een eerste kindje, ik heb geen flauw idee wanneer het te koud is voor hem ofzo).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 okt 2009 19:46

Sterretje wat een mooi meisje is Anna Sofie! Ze heeft ook erg leuke kleertjes aan. Die foto's zijn leuk ik maak ook elk jaar een uitnodiging met foto.

De meeste meisjes die hier oppassen willen er geen geld voor, toch betalen we altijd, nou ja soms als ik even wat bij de apotheek ophaal en mijn buurmeisje zit er 10 minuutjes dan niet, maar dan rond ik de volgende keer af naar boven. Hier geven we zo'n 3 a 4 euro per uur en ronden altijd af naar een rond bedrag.

Haai hoe is het met je meisje??
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 14 okt 2009 19:59

Ik pas geregeld een aantal avonden op. Bij de meeste gezinnen krijg ik 5euro voor een avond. De tijden zijn dan ongeveer van 19.30 - 23.00. Soms korter, soms langer. Vaak is het nog even kinderen op bed brengen, verhaaltje lezen, dag afsluiten. Aan de ene kant heb ik zoiets van ik hou de avond voor ze vrij, dus is de 5euro ook maar wat matig. Maar aan de andere kant, ik kan zelf m'n avond indelen en heb als de kids op bed liggen niks om handen. Bij een ander gezin krijg ik 10euro, wonen iets van 5km bij ons vandaan. Daar liggen de kinderen altijd al op bed. Heb daar ook wel eens overdag opgepast, moest dan ook eten met 2 kids. Toen kreeg ik ook 10euro.

Er word mij wel eens gevraagd of ik het wel genoeg vind. Ik vind het dan heel moeilijk om te zeggen... Of wanneer ik voor een keertje bij een gezin uit bijv. de kerk oppas, als mij gevraagd word wat ik ervoor hebben moet :-k.
Wat de toekomst brengen moge........

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 okt 2009 20:03

rosekapje schreef:Haai hoe is het met je meisje??

Sylke is gisteren opnieuw aan haar neusje geopereerd, het ademen gaat nu dus allemaal weer wat makkelijker en ook het drinken kost minder moeite. Als alles goed blijft gaan mag ze morgen weer mee naar huis, en we hopen dat ze dan eindelijk weer lekker gaat groeien.

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 14 okt 2009 20:06

Het blijven wel zorgen om jullie meisje! Hopelijk mag ze morgen mee naar huis,
is ze snel weer opgeknapt. Veel sterkte voor jullie allemaal, als gezin!
Wat de toekomst brengen moge........

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 14 okt 2009 20:25

@ Haai, gelukkig dat het heeft geholpen. Nou ik hoop echt dat het nu dan echt snel beter mag gaan en dat het dan echt allemaal voorspoedig mag gaan. Beterschap voor de kleine meid.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 okt 2009 08:47

Ik paste vroeger wekelijks op twee kids op maandagavond. Die moesten allebei naar bed worden gebracht, even voorlezen etc. Dat was van 19u tot 22.30 ongeveer. Daar kreeg ik €7,50 voor, was toen een jaar of 14, 15. Als ik echt een hele vrijdag- of zaterdagavond op ging passen was dat vaak €10 of €12,50. Ach, ik vond het gewoon leuk. Als de kids sliepen ging ik vaak gewoon huiswerk maken en in het weekend tv kijken of lezen. Er was altijd wat lekkers wat voor me klaar werd gezet, dus er werd echt goed voor me gezorgd. Was leuk!
Maar het is toch vrij normaal om je oppas te betalen? In het geval van een 'vaste' oppas zegmaar? Bij ons kwam dat veel voor in ieder geval. (Als ik bij m'n zus op ga passen wil ik daar niks voor hebben, dat is gewoon leuk. Bovendien halen ze ons altijd lekker op van het station en zijn er vaak zat situaties waarin ze iets voor ons terug kunnen doen :))
pobody's nerfect

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 okt 2009 12:12

Ik heb geregeld opgepast bij familie, buren en familie van buren maar kreeg nooit wat, of althans ik hoefde ook nooit wat. Dat zijn we hier niet gewend zoals Meissie ook al zei.
Vriendinnen mochten altijd komen oppassen, is net als gewoon avondje thuiszitten met vriendinnen maar dan bij een ander thuis. Enige wat we op prijs stellen is dat het goed voor elkaar is. Dat je niet de hele avond zit zonder dat er wat is. Eentje maakte hapjesschaal, ander haalde hetgeen wat jij lekker vind of lekker hapje, soms werd er ook wel eens geld neer gelegd dat je bij de snackbar wat kon ophalen.
En bij vriendinnen is dat net zo worden ook niet betaald. Hebben soms wel een keer als hele dag oppassen is dat we aardigheidje krijgen niet in geld ofzo maar gewoon iets leuks.
Leef je droom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2009 14:46

Als ik bijv. nu oppas bij m'n broer of zus dan krijg ik er geen geld voor maar wel iets van een bon of een leuk pakketje van kaarsen of een wijnfles.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 15 okt 2009 14:47

Ik pas geregeld op bij mensen uit de straat. Dan krijg ik meestal 3 euro per uur. Mij maakte het weinig uit, maar ze vonden het zelf nodig om geld er voor te geven. Opzich, als zij voor hun plezier een avondje weg gaan, vind ik het best normaal dat ze mij daarvoor betalen. Maar 't hoeft zeker niet meer te zijn. Ik neem m'n laptop mee en vermaak me wel als dat kind lekker op bed ligt (en blijft slapen :) )
Als ik bij een broer of zus oppas krijg ik er niets voor, maar dat zou ik zelf ook niet willen..
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 okt 2009 20:41

voor zo eens een avondje oppassen is het in onze buurt ook niet gebruikelijk om er voor te betalen.

toen ik ongv. 15 was ging ik vaak met een vriendin bij de buren oppassen, van 7 tot 13 uur. buurvrouw moest werken, kids 's ochtends overstuur: 'mam, moet je nou alweer werken?' 'ja jongens, anders kunnen we dit najaar niet naar disneyland..'. ondertussen lag er voor ons een briefje of we wilden stofzuigen, boodschappen doen. tuurlijk, vonden we geen probleem. buurvrouw zei altijd: als jullie er geld voor willen hebben moet je het vragen! op een gegeven moment gedaan, we vonden het wel welletjes om het voor niets te doen. hebben we er na die tijd nog 1 x voor geld opgepast, zijn daarna nooit meer gevraagd.. 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 okt 2009 21:08

Haai, is Sylke thuis, ik hoop het. Hoop dat jullie nu lekker thuis aan het genieten zijn van jullie meisje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 okt 2009 12:39

Hopelijk is Sylke weer thuis, en gaat het goed met haar!

Ilona heeft sinds kort nieuwe schoenen, maar heeft sinds een week twee plekjes op haar rechtervoet.
Net onder haar enkel, en op haar kleine teen. Ze zitten dus niet goed. :(
Ze heeft nu al een paar dagen die schoenen niet aan, maar haar kleine teen is helemaal rood en ontstoken.

Wat te doen? Weken en zorgen dat het korstje er weer af gaat, zodat de troep er uit gaat?
Iemand tips?!

Terug naar “Archief”