Moderator: Moderafo's
Zeker!!LeChat schreef:Hoe dan ook, 't is nu fijn voor Middelburg-Zuid.
TheKeimpe schreef:Maar dan is wel weer een volgende gemeente herderloos...
Evelien schreef:Heeft Genemuiden geen ds.?
pannenkoek schreef:En bedenk ook dat er nu weinig predikanten overblijven in de classis Kampen waar ik toe behoor. In Leleystad staat Ds. Kattenberg, maar die is met emiritaat. In Nunspeet staat Ds. Schot, maar dat is erg ver bij ons vandaan. In Zwolle staat Ds. Vogelaar, is ook al een man op leeftijd, en in Urk staat sinds kort Ds. van Belzen. Deze man ken ik niet eens. Deze classis is erg wijd uit gestrekt. Denk maar aan de uiterste plaatsen. Oudemirdum, Nunspeet en Groningen. Een derde dienst zit er hier niet zo snel in, helaas. In Zeeland kunnen de predikanten op de fiets een derde dienst doen, hier zitten ze minstens een uur in de auto. Soms hebben we 8-10x leesdienst, en dan weer een keer dominee.TheKeimpe schreef:Maar dan is wel weer een volgende gemeente herderloos...
Jo'tje schreef:Toch blijft het typisch dat ze in bepaalde gebieden blijkbaar veel harder kunnen 'roepen'...
jans1 schreef:Jo'tje schreef:Toch blijft het typisch dat ze in bepaalde gebieden blijkbaar veel harder kunnen 'roepen'...
Ben ik met je eens.... Maar nog niet zo heel lang geleden waren er in Zeeland ook veel gemeentes vacant.. Dat kan gewoon zo snel veranderen ineens....
jans1 schreef:pannenkoek schreef:En bedenk ook dat er nu weinig predikanten overblijven in de classis Kampen waar ik toe behoor. In Leleystad staat Ds. Kattenberg, maar die is met emiritaat. In Nunspeet staat Ds. Schot, maar dat is erg ver bij ons vandaan. In Zwolle staat Ds. Vogelaar, is ook al een man op leeftijd, en in Urk staat sinds kort Ds. van Belzen. Deze man ken ik niet eens. Deze classis is erg wijd uit gestrekt. Denk maar aan de uiterste plaatsen. Oudemirdum, Nunspeet en Groningen. Een derde dienst zit er hier niet zo snel in, helaas. In Zeeland kunnen de predikanten op de fiets een derde dienst doen, hier zitten ze minstens een uur in de auto. Soms hebben we 8-10x leesdienst, en dan weer een keer dominee.TheKeimpe schreef:Maar dan is wel weer een volgende gemeente herderloos...
Als hij zich geroepen voelt naar Zeeland te komen kan een gemeente hem niet tegenhouden
Denkertje21 schreef:Bedankt voor Veen: dr. P. F. Bouter te Leerdam
Vandaag moet hij beslissen voor onze gemeente (Bodegraven)...
Alweer ons 13e beroep.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten