Dippie schreef:Marnix schreef:pol schreef:Ik weet nog wel van een collega die zei: de eerste keer doet gewoon verr%&*kes zeer! of je nu braaf wacht tot na je huwelijksdag of je doet het van te voren het is gewoon niet leuk!
Volgens mij is dat ook een beetje onnodig paniekzaaien. Volgens mij is dat namelijk helemaal niet "heel gewoon".
Ik heb ook wel van meerdere gehoord dat de eerste keer erg pijn KAN doen, ook wel logisch eigenlijk
Mee eens. Het kan. Maar dat is wat anders dan wanneer iemand zegt: Het doet gewoon verrekte zeer, dat is gewoon niet leuk. Ligt er nog wel aan of je aangeeft dat het een mogelijkheid is, of dat je zegt dat dat normaal is en bij iedereen zo is. Dan zaai je onnodig angst.
Spons schreef:tante-tortel schreef:Ik vind die opmerking: na het trouwen OVERHAAST ongepast en niet kloppen. Het is juist niet overhaast. Je hebt alle tijd van de wereld! Dat leg ik juist uit. Juist als je als stel nog niet getrouwd bent moet het overhaast, je hebt maar een beperkte tijd met elkaar. Je moet van je ouders na een half uur b.v. naar je eigen bed. Om maar een voorbeeld te noemen.
Terwijl je als je getrouwd bent je alle tijd van de wereld hebt om met elkaar de vrijen. Er is niemand die in je nek hijgt.
ik denk eerder dat ze bedoelt dat men denkt van jaaa ik ben getrouwd en nu gaan we eens even flink tekeer want nu mag het , !
lijkr mij niet de juiste manier om elkaar zo te leren kennen !
Nou ja, aan de ene kant klopt die instelling, nu mag het.... maar als iemand er wat bang voor is of onzeker over zijn/haar lichaam of wat dan ook en meer tijd nodig heeft terwijl de ander juist snel wil gaan omdat het mag nu en er wordt niet goed gecommuniceerd, kan het dus mis gaan. Degene die zich er niet gemakkelijk bij voelt, tijd nodig heeft etc. moet dat aangeven bij zijn/haar partner die daar anders tegenaan kijkt. En dat kan wel weer eens lastig zijn, omdat je iemand moet temperen in zijn/haar enthousiasme, verwachtingen moet bijstellen.... en er vaak ook wel iets is van schaamte, denkbeelden als: Het is toch niet gezond dat ik er zo tegenop zie, tijd nodig heb om te wennen, me ongemakkelijk voel terwijl we getrouwd zijn etc.