trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Lalage » 10 okt 2009 18:20

Kosten van meubels tel je toch niet mee bij de kosten van je trouwdag?
Bovendien: tweedehands meubels zijn niet duur!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 okt 2009 18:58

Lalage schreef:Bovendien: tweedehands meubels zijn niet duur!

Nee, idd!

Laatst was ik met iemand mee naar de kringloop en ik zag daar echt mooie stijlvolle dingen! Met een beetje handigheid en creativiteit kun je met mega-weinig geld je huis inrichten!

En inrichting hoef je ook niet in één keer aan te schaffen. Mijn vriend en ik gaan ook nog meubels kopen, maar dat doen we pas als we in ons huis wonen. We kiezen dan alles goed bij elkaar uit en dat mag best even duren. Alle meubels op één dag uitkiezen lijkt ons een slecht idee.
Dus, dat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2009 22:08

Lalage schreef:Kosten van meubels tel je toch niet mee bij de kosten van je trouwdag?

Nee maar ik bedoel dat ik liever meer geld aan mijn huis uitgeef dan op 1 dag giga veel geld uitgeven waar je ''niks'' aan over houdt

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 okt 2009 17:58

Mee eens, liefie!

Wij waren ongeveer 6000 euro kwijt inclusief huwelijksreis en we hadden absoluut geen sobere bruiloft.
Afbeelding

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 12 okt 2009 09:49

Wij dachten dat we moesten rekenen op 15000 euro voor de bruiloft.
Hoe doen jullie het dan met 6000 of 8000 euro? Zou je misschien in het kort op
willen schrijven waar je dat geld aan heb uitgegeven op je bruiloft?

Groetjes

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2009 10:42

@Ikzelf!: Volgens mij heeft iemand dat je al aangeraden, maar lees dit topic (en het vorige deel) maar eens door, we hebben meermalen besproken hoeveel een bruiloft ons (heeft) gekost en wat elke post ongeveer kostte.

En nog even wat tweedehands meubelen betreft: naast de kringloop is Marktplaats ook een aanrader. Wij hebben daar onze tafels vandaan, goed (laten) behandelen en schilderen en ze zijn weer als nieuw (met 'laten' bedoel ik dan dat mijn moeder het heeft gedaan en niet wijzelf, niet een professional natuurlijk want dan kost zo'n tweedehandsje ineens weer een stuk meer).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 12 okt 2009 10:57

Dankjewel!
Ga ik doen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 11:39

Kate Spade schreef:
Marnix schreef:Wij trouwens absoluut niet sober of zo, en komen denk ik ongeveer op de helft uit ofzo. We hebben gelukkig niet zo'n dure locatie, maar gewoon een gezellige locatie, dat past veel beter bij ons dan decadent en sjiek :D

Ik ben wel heel benieuwd naar welke locatie dat is! Mijn vriend en ik houden trouwens waarschijnlijk nog een receptie in de waag, bij het gemeentehuis in de buurt.

De Waag is wel erg mooi! Zie je PB voor meer info.

Wij hebben de receptie trouwens na de kerkdienst, in de kerk (Koepelkerk). Mooi gebouw met onder de kerk een mooie grote zaal met bar en zo... Dat scheelt een hoop geld want de koster regelt gewoon koffie / koeken, frisdrank enzo, en dan niet tegen horeca-prijzen. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 11:39

Lalage schreef:Kosten van meubels tel je toch niet mee bij de kosten van je trouwdag?

Nee, het gaat om de dag zelf... dus trouwen, dienst, receptie, feest, eten etc. Plus kleren, ringen, evt. auto.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 okt 2009 12:14

Daphne schreef:Mee eens, liefie!

Wij waren ongeveer 6000 euro kwijt inclusief huwelijksreis en we hadden absoluut geen sobere bruiloft.

Dan moeten we de helft van de gasten schrappen om dit bedrag te kunnen halen voor de hele dag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 12:43

hehe het ligt er inderdaad ook wel aan hoeveel familie je hebt en wie je allemaal uitnodigt. En bijvoorbeeld waar je de receptie doet, die doen we in de kerk en dat scheelt een hoop geld aangezien je dan voor die honderden kopjes koffie geen horeca-prijzen betaalt :)

En het ligt er ook gewoon aan waar je trouwt, waar je het feest geeft.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 okt 2009 11:38

Ikzelf! schreef:Wij dachten dat we moesten rekenen op 15000 euro voor de bruiloft.
Hoe doen jullie het dan met 6000 of 8000 euro? Zou je misschien in het kort op
willen schrijven waar je dat geld aan heb uitgegeven op je bruiloft?

Groetjes

Wij zaten volgens mij zo rond de 4000 euro.
Belachelijk veel geld voor 1 dag :mrgreen:

De kleding kregen we van onze ouders dus dat scheelt wel. Alhoewel onze kleding met alles erop en eraan volgens mij nog minder dan 1000 euro heeft gekost.. ;) Dat kun je ook zo duur of goedkoop maken als jezelf wilt.
Verder hebben we sterk bezuinigd op de ringen, het gemeentehuis (woensdagochtend is gratis in groningen), het eten (hebben we zelf voor gezorgd, met hulp van familie - ook de bruidstaart & andere taarten zijn gemaakt door familie), de zaal (het past veel beter bij ons om de bruiloft in een gezellig en knus café te vieren, en dat koste dus nog geen 1500 euro). De fotograaf is goedkoop (http://www.lydiafoto.nl), de band koste niet zoveel (conservatoriumstudenten die erg goed leuke jazz-muziek konden spelen) en de trouwauto was van iemand van de studentenvereniging.

Wat bij ons duur was, was de kerk (we trouwden in de Martinikerk in Groningen) en de receptie daar. Je kunt daar, omdat het orgel zo bijzonder is, ook alleen kiezen uit bepaalde organisten. En aangezien zij organist van beroep zijn, kost dat ook geld.

We hadden het niet anders gewild. We hebben een geweldige dag gehad en ik heb niet het idee gehad dat ik moest inleveren ofzo. Eigenlijk hebben we het precies gedaan zoals we wilden en toevallig was dat goedkoop. Dat kwam goed uit, want we zijn allebei nog student :D

Een mogelijk nadeel van zo'n goedkope bruiloft is dat je wel meer van jezelf en van familie & vrienden vraagt, helemaal als alle taarten, maaltijden en hapjes in elkaar laat knutselen door familie. Het kan handig zijn om dat over te kunnen laten aan catering om zo je familie en jezelf wat meer rust te gunnen :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 okt 2009 11:42

Heb je ook nog foto's van je trouwdag? :D

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 okt 2009 11:45

Wat betreft de hoeveelheid gasten: we hadden veel daggasten (ong. 55) want we hebben allebei een grote familie en wilden er ook nog wel wat vrienden bij. Wat betreft de rest van de gasten - dat hebben we wel behoorlijk klein gehouden - op zich was het druk genoeg maar we hebben met name erg weinig familie uitgenodigd. We hebben allebei grote families en veel familieleden zien we eigenlijk nooit. Daarom hebben we er voor gekozen om voor het avondfeest alleen maar ooms en tantes en neven en nichten uit te nodigen die we regelmatig spreken. Voor de receptie en kerkdienst was wel iedereen uitgenodigd maar als je in Groningen trouwt dan kun je er op rekenen dat er niet al te veel komen :D

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 okt 2009 11:51

Afbeelding

Afbeelding
ha, het boeket van 8 euro met een lintje er omheen :D Daar kun je ook heel goed op bezuinigen :P

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Archief”