Hoofdpijn....Hoofdpijn en nog eens HOOFDPIJN!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Hoofdpijn....Hoofdpijn en nog eens HOOFDPIJN!!!

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2009 21:39

Het is voor mij al een hele stap om niet gelijk wat in te nemen, maar het zolang mogelijk proberen te rekken.
Waarschijnlijk heb ik al die keren de hoofdpijn onderdrukt door gelijk pillen te slikken, want de 2 "aanvallen" die ik nu heb gehad en niet gelijk wat heb ingenomen, waren onwijs hevig en had ik niet eerder gehad.
Ik heb het geprobeerd om niets in te nemen, maar als je 4 uur lang in je bed ligt, ligt te kramperen van de pijn, je adem inhoudt om de pijn tegen te houden, tjah...uiteindelijk is er een grens, voor mij dan, en dus heb ik toen wel wat ingenomen. Ik kan het ook niet maken om steeds maar van mn werk naar huis te gaan, dus wil ik een oorzaak weten en daar dan wat mee gaan doen...

Een soort van dagboek hou ik nu ook wel bij, maar aan het eten ligt het volgens mij echt niet, want ik word soms gewoon ook wakker met al een zeurende hoofdpijn en dat zet dan alleen nog maar door...
Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 okt 2009 07:39

Lastig! Mijn vriendin had ook altijd hoofdpijn, heeft het laten onderzoeken. Krijgt ze hoofdpijn van chocola :shock: Dus dat eet ze nog maar minimaal. Ik krijg overigens hoofdpijn van drop.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 okt 2009 08:09

Vervelend Dippie. In mijn kleutertijd en pubertijd heb ik redelijk last gehad van migraine. Een kennis had altijd migraine, later bleek dat het o.a. kwam van brood, door een bepaalde stof die ze er aan toevoegen. Toen is ze zelf brood gaan bakken en was het redelijk over.

Ik zou je ook aan willen raden een lijst bij te houden

Uren slaap:
Wat heb ik gegeten:
Hoeveel heb ik gedronken:
Waren er stressvolle momenten:
Hoe laat kwam de hoofdpijn opzetten:
Cijfer hoofdpijn:
Pijnstiller ja/nee (en welk soort):

Enz.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 okt 2009 13:41

het stoppen met pijnstillers is inderdaad absoluut niet gek, je kunt namelijk hoofdpijn krijgen van pijnstillers, als je vaker dan 15 keer per maand een pijnstiller tegen hoofdpijn slikt.
Helaas komt de verbetering pas na 3 maanden...dat is doorzetten dus...

verder is hoofdpijn inderdaad een lastig iets...ik heb vaak hoofdpijn door een verkeerd kussen ofzo je hoeft overigens ook niets aan je spieren in je nek te voelen, als er een gewrichtje verkeerd zit kan dat al voor genoeg ellende zorgen.
PaSaP Hoogh!!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 okt 2009 14:34

Komt bekend voor. Ik heb het ineens zins vorige week dinsdag zag toen allemaal vlekken en dacht al dat gaat niet goed. MAar even geslapen en tabletten ingenomen, later ging wel weer wat. Maar het is nu nog niet verdwenen en maandag moet ik nu bij huisarts zijn.
Op hoofdpijn.nl heb ik test gedaan en leek op spanningshoofdpijn, maar daar kan ik nog niet bij inkomen heb opzich niet zulke drukke dagen gehad op school. En van schouders en nek heb ik ook wat last, en ik zwem altijd een keer in de week maar dat helpt verder ook niet.
Afwachten wat dokter zeg.

Heb je dan ook als je gaat slapen? Bedoel dan ook wel eens erger of dat komt opzetten?
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 okt 2009 15:38

Heb je je ogen al eens na laten kijken? Je zal de eerste niet zijn met slechte ogen waardoor de hoofdpijn komt!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2009 15:59

Vandaag leef ik op paracetamol met caffeine, gaat aardig goed.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 okt 2009 19:54

Dippie en andere hoofpijnlijders!

Jarenlang heb ik hoofdpijn (migraine gehad en zelfs clusterhoofdpijn), slikte zomig, hielp niet meer, andere pijnstillers, ging imigran injecties gebruiken (die werken ontzettend goed, maar mag je niet te vaak gebruiken want dan krijg je hoofdpijn van de medicijnen). Iemand wees toen op het gebruik van biergistpillen. Ik geloofde het niet, maar ja een potje van 2 euro kan je allicht testen. Dat eerste potje, daar heb ik 3x de dagelijkse dosis van op, zodat ik een flinke stoot kreeg en werkelijk ongelogen na een week had ik nog geen hoofdpijn. (heel bijzonder voor mij!), ben doorgegaan en heb gewoon de dagelijkse hoeveelheid geslikt, dus 3x daags 2 tabletten voor het eten en ik moet zeggen, ik heb nog wel eens hoofdpijn, maar dat is met 1 paracetamol te verhelpen en ong. 3x per jaar moet ik nog een imigraninjectie.
Nu is het voor mij ook even aftasten, want ik ben zwanger en door de hormoonsveranderingen heb ik dus helemaal geen hoofdpijn, dus ben benieuwd hoe het is als de baby eris, als ik er nu aandenk pak ik biergist om alvast wat in mijn lijf te hebben....
Maar mensen, het is het proberen waard!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 10 okt 2009 21:13

Wat een goede tip, Pol. Ik ga mijn potje toch maar weer trouw gebruiken ;)
Ik had ook veel hoofdpijn, tot ik een keer mijn bloeddruk liet meten bij de dokter. Die bloeddruk was veel te hoog: 120 over 105 (onderdruk was te hoog). Ik kreeg toen een 24 uurs meting, voelde me net een bejaarde! Daarna heb ik bloeddrukverlagers gekregen. Nu gaat het veel beter! Hoe ik aan die hoge bloeddruk kom, snap ik niet. Ik ben 26, 56 kilo en 1.65 lang. Maar ze wilden het niet laten uitzoeken, omdat het zo veel kan zijn.
Wat ik wel jammer vind, is dat het een risico is als ik ooit zwanger wil worden. Maar goed, ik ben in elk geval van dagen hoofdpijn af...
What goes around, comes around

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 12 okt 2009 07:52

Ik had mijn ogen al laten opmeten en was niet veranderd.
Ben ook net bij huisarts geweest, morgen een afspraak bij fysio om te kijken of spieren in mijn schouders en nek vastzitten.
Leef je droom.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 okt 2009 08:27

mormeltje schreef:Wat een goede tip, Pol. Ik ga mijn potje toch maar weer trouw gebruiken ;)
Ik had ook veel hoofdpijn, tot ik een keer mijn bloeddruk liet meten bij de dokter. Die bloeddruk was veel te hoog: 120 over 105 (onderdruk was te hoog). Ik kreeg toen een 24 uurs meting, voelde me net een bejaarde! Daarna heb ik bloeddrukverlagers gekregen. Nu gaat het veel beter! Hoe ik aan die hoge bloeddruk kom, snap ik niet. Ik ben 26, 56 kilo en 1.65 lang. Maar ze wilden het niet laten uitzoeken, omdat het zo veel kan zijn.
Wat ik wel jammer vind, is dat het een risico is als ik ooit zwanger wil worden. Maar goed, ik ben in elk geval van dagen hoofdpijn af...

Ik zou er toch op aandringen om het wel te laten onderzoeken. Het kan heel goed te maken hebben met slecht werkende nieren b.v.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 12 okt 2009 10:38

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 12 okt 2009 11:39

Tante Tortel, die dingen zijn inderdaad geprikt. Ik heb een bloedonderzoek gehad, waar alleen maar een laag hb uitkwam.
Dus wat zou t nog meer kunnen zijn... :S
What goes around, comes around

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 okt 2009 13:05

Geen idee :? Ik ben geen dokter, maar ik weet wel dat het helemaal niet zo onschuldig is als het lijkt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 okt 2009 16:16

Hoi, Hier nog een slachtoffer van de hoofdpijn. Niet dagelijks maar wel vaak. Als het heel erg wordt ga ik naar de fysio. dat helpt ook. Ik had last van spierspanningshoofdpijn. Meer ontspannen en toch proberen om tijdens drukke momenten/dagen een rustpunt te zoeken. Zo ging ik vaak tijdens het koffiedrinken aardappels schillen of spruitjes schoonmaken of zo. Maar dat werd afgeraden. Want dan heb je nog geen echt moment rust. En anders slik ik ook ibuprofen, paracetamol helpt niet zo veel meer. tijdens de menstruatie heb ik het wel heftiger.
PRobeer een oorzaak te zoeken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”