Hoofdpijn....Hoofdpijn en nog eens HOOFDPIJN!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Hoofdpijn....Hoofdpijn en nog eens HOOFDPIJN!!!

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2009 12:39

Ja, je leest het goed... Ik heb gigantisch veel last van hoofdpijn :(
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er meerdere zijn die dat hebben?
Ik ben 3 weken geleden naar de dokter geweest, ik had bijna elke dag hoofdpijn en slikte daardoor veel medicijnen. Nu mocht ik dus een tijd niks meer slikken om zo te kijken of het minder werd en ik moet dan weer terug komen.
Volgende week wil ik een afspraak maken.
Maar helaas...de hoofdpijn is er nog steeds en heb het niet slikken van medicijnen vaak niet volgehouden :'(

Jullie misschien enig idee waar je zoveel hoofdpijn van kan hebben, krijgen?

Alvast bedankt!
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Hoofdpijn....Hoofdpijn en nog eens HOOFDPIJN!!!

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2009 13:13

Heb je al eens op www.hoofdpijn.nl gekeken? Daar staat uitleg over allerlei vormen van hoofdpijn. Of de test betrouwbaar is die er ook op staat, weet ik niet en het oordeel van de dokter over jouw specifieke geval lijkt me betrouwbaarder, maar goed, dan heb je alvast iets meer info.

Sterkte ermee, overigens!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2009 14:48

Heer hekenbaar. Ik heb sinds het ongeluk op m'n 17e (auto ongeluk) elke dag hoofdpijn. Ik gebruik als het echt heel heftig is ibuprufen.

Het is heel vervelend.. vooral omdat je al veel pijnstillers heb geslikt. Dan werkt het bijna niet meer als pijnstiller.

Misschien een massage in je schouders?
Het kan te maken met stress?
Kan het geen migraine zijn?

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 08 okt 2009 14:49

Hoi Dippie.
Hier nog iemand die veel last had van hoofdpijn.
Waar zit jouw hoofdpijn precies? Moet je vaak overgeven? Heb je last van psychische problemen / zorgen / slapeloosheid? Even veel vragen.
Over mij: ik had een druk in mijn hoofd. Alsof mijn hersenen te groot waren voor mijn schedel (klinkt een beetje gek;) ) Mijn huisarts zei dat het kwam doordat mijn nekspieren te gespannen waren. Die trekken dan je hoofd op je romp.
Een warme kruik in mijn nek hielp, en ik heb ook 10x fysiotherapie gehad voor mijn nek en schouders. Pas had ik weer zo'n vermoeiende hoofdpijn, ik heb toen even gestretcht en het was zowaar over!
Ik kreeg voor echte migraine aanvallen sumatriptan, dat helpt altijd. Ik werk in het onderwijs, ik kan gewoon niet gaar en moe zijn en pijn hebben.
Maar het is echt heel naar, al die hoofdpijn!
Drink je wel genoeg, kom je wel aan je twee liter? Dat helpt mij ook wel.

Veel sterkte van Mormeltje
What goes around, comes around

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2009 15:50

Dank voor jullie reacties!!

De huisarts heeft vorige keer mn nekspieren gecontroleerd en ik moest wat bewegingen maken en dat was allemaal in orde zei hij.
Slapeloosheid heb ik niet, problemen ook niet. Stress kan ik me ook niet echt voorstellen, of het moet onbewuste stress zijn? Ik weet het gewoon niet...
Drinken doe ik ook wel genoeg... de 2 liter haal ik niet denk ik, maar ook als ik sochtends al ene halve liter of meer gedronken heb, krijg ik ook alsnog hoofdpijn..
De huisarts dacht trouwens ook niet echt aan migraine. Ik ben niet echt misselijk, geef niet over en zie geen zwarte plekken ofzo... Ik kan alleen geen licht verdragen, maar dat is als snel als je hoofdpijn hebt...
Mijn hoofdpijn is erg verschillend. Nu mormeltje dat zo omschrijft, herken ik daar ook wel wat in, alsof alles te klein is ;) (ik ben ook zoooo wijs 8) ), maar een andere keer bonkt het alleen maar, met onwijs veel steken. De ene kant is het rechts en dan weer links :( Geen touw aan vast te knopen dus!

Vanmorgen begon het weer, maar kmoest vanmiddag en vanavond weg. Had geen zin om weer op mn bed te liggen en maar wachten totdat het erger werd, dus heb als snel wat ingenomen, en dit keer gewoon Paracetamol. Helpt normaal al niet meer bij mij, maar gelukkig dit keer weer wel :) Dus twas redelijk snel weg!!!
Afbeelding

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 08 okt 2009 16:15

Hoi Dippie,

Dat links en rechts hoofdpijn heb ik ook vaak als ik hoofdpijn heb.
Lastig dat er tot nu toe niks te vinden is, dan zie je er ook nog geen gat in...
Je hebt in diverse ziekenhuizen hoofdpijnpoli's, ik zou daar een verwijzing voor vragen als ik jou was. Die nemen je heel serieus en gaan door tot er een oplossing is.
Wat vind je daarvan? Daar word je miss ook onderzocht op allergieen.
Drink je koffie?
What goes around, comes around

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 okt 2009 16:24

Hoofdpijn is inderdaad heel vervelend. Mijn man had al zijn hele leven hoofdpijn. En was bij een onderzoeksteam die nieuwe medicijnen uit testte tegen hoofdpijn.
Hij kon vaak drie dagen van de 5 niet werken vanwege die hoofdpijn.
Op een gegeven moment werd er bij onze dochter ontdekt dat de allergisch was voor koemelk. En toen zei de arts: dan zal één van u beide het waarschijnlijk ook zijn. Wij wisten nergens van dus ontkenden dat. Maar aangezien het nogal lastig was om onze dochter aan de soja of geitenmelk te krijgen deden wij uit solidariteit met haar mee. En dat hielp bij haar maar ook bij mijn man! De hoofdpijn verdween en toen wisten we eindelijk waardoor het kwam.
Hij was toen inmiddels wel 36.
Dus misschien eet of drink je wel iets waardoor je hoofdpijn krijgt.
Dat kan namelijk van alles zijn. Maar melk, yoghert en kaas is er één van.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 08 okt 2009 16:46

ik heb ook veel hoofdpijn, wel van de spanning/stress
nu ik een bril draag is het stukken beter!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2009 16:54

Ik wil idd een verwijzing naar het ziekenhuis aanvragen ja... Dan wordt ik misschien wat wijzer.
Ik heb ook al op mijn eten gelet. Ik had twee keer hetzelfde gegeten. De eerste dag kreeg ik hoofdpijn, de 2e dag niet... Dus ook dáár werd ik weer niets wijzer van :|
Ik drink btw geen koffie...
Afbeelding

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 okt 2009 17:08

Alleen het woord al...
Ik slikte me gek aan paracetamol/coff, APC, Ibuprofen enz... Daar moest ik toen ineens mee stoppen omdat je van die middel juist meer hoofdpijn gaat krijgen als je het niet meer incidenteel gebruikt. Dat heeft gewerkt. Ik kreeg veel minder hoofdpijn. Het was in het begin wel even doorbijten.

Ik heb een tijdlang Immigran gehad, een spuit, maar daar werd je erg beroerd van.

Nu heb ik, voor het geval dat het weer gebeurt zetpillen vand e dokter gekregen: Diclofenac Natrium 100mg. Bij mij doet het wonderen.

Maar echt: die pijnstillesr zijn voor incidentele keren. Voor de rest krijg je er gewoon meer hoofdpijn van...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2009 17:29

Als je teveel pijnstillers gebruikt, kan je eraan gewend raken en juist hoofdpijn krijgen als je ze niet slikt. Dus ik vind het niet zo gek wat die dokter zegt.

Maar verder is het superlastig om erachter te komen wat je hoofdpijn triggert... sterkte met uitpluizen!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 okt 2009 17:58

ik heb ook regelmatig hoofdpijn.. maar het komt vaak van de stress, te veel drukte of vanuit m'n nek (whiplash)
gelukkig helpt een paracetamol redelijk goed, maar soms is een poos in het donker liggen op mn bed, nodig.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 okt 2009 18:13

Dat van die pijnstillers is niet helemaal waar. ik moet per dag 4x2 paracetamol slikken als onderhoud dosis tegen de reumatische pijn. De artsen adviseren dat om een basis te leggen en dat dus altijd in te nemen. Als dan een erge aanval komt slik ik daarbij neurofen en is de pijn dus heel snel onder controle.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 okt 2009 18:24

tante-tortel schreef:Dat van die pijnstillers is niet helemaal waar. ik moet per dag 4x2 paracetamol slikken als onderhoud dosis tegen de reumatische pijn. De artsen adviseren dat om een basis te leggen en dat dus altijd in te nemen. Als dan een erge aanval komt slik ik daarbij neurofen en is de pijn dus heel snel onder controle.

Reumatische pijn en hoofdpijn zijn twee totaal verschillende soorten pijn.... Reumatische pijn is er (bijna) altijd 24 uur per dag... de hoofdpijn hopelijk niet. Reumatische pijn wordt veroorzaakt door een probleem die er 24x7 is, hoofdpijn is 99% van de gevallen niet.

Dippie: begin eens met het bijhouden van een hoofdpijn dagboek. Wanneer en hoelang heb je het. Geef de pijn dan ook een cijfer (0=geen pijn, 10 = meeste denkbare pijn). Schrijf op wat je die dag gedaan hebt, gegeten hebt, pijnstillers hebt genomen, stress hebt, enz enz.
Enne: wil jij straks een goede diagnose en advies van de huisarts krijgen dan zul je zijn advies op moeten volgen: doorbijten en geen pijnstillers innemen. Volgende week kan hij je dan hopelijk verder helpen. Vertel jij hem volgende week dat je wel pijnstillers hebt genomen, dan stuurt hij je vast & zeker minder snel door naar een neuroloog. En wordt je wel doorgestuurd dan wil de neuroloog ook alles over je hoofdpijn weten zonder pijnstillers :wink:

Enne...onbewuste stress bestaat zeker... (helaas...)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 okt 2009 18:38

Ik heb ook veel last van hoofdpijn gehad.
Na een operatie aan mijn neusschotje (dat was te groot en veroorzaakte een soort constante spanning in mijn hoofd) is het een stuk beter.
Dat was dan ook wel meteen het enige waarvoor de operatie werkte, want de luchtvoorziening is nog steeds niet fantastisch door mijn neus, en daarvoor was de operatie in eerste instantie bedoeld.

Terug naar “Archief”