Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Lenny » 08 okt 2009 10:32

oh ja dat hoor je ook heel vaak! Kheb er zelf bijna geen last van, maar tis wel vervelend denk ik. Maar goed het eind is in zicht he :wink: Dus jij bent er ook nog niet uit met voeding? Volgens mij vind iedereen het gek dat k het nog niet weet.. Wat had jij bij de eerste twee gegeven dan?
Ik zie mezelf gewoon niet echt zo als borstvoedende moeder, maar aan de andere kant vind ik er wel veel druk op liggen van: tis het allerbeste voor je kindje etc. etc.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 okt 2009 11:55

Lenny, ik vind je twijfels heel herkenbaar.
Ik heb hier in het begin van mijn zwangerschap puur verstandelijk gekozen voor borstvoeding, omdat t toch beter is en ik geef qua allergieën al vanalles mee wat ik liever niet mee wil geven. Gevoelsmatig vond ik het vervolgens steeds wel lastig, zag er wel wat tegenop. Heb uiteindelijk gezegd tegen mezelf en mijn man: ik ga er wel voor, maar wil ook gesteund worden als ik het niet meer zie zitten. Als ik me er straks toch niet goed bij voel, wil ik over kunnen gaan op flesvoeding zonder dat anderen tienduizend keer gaan roepen dat het beter is en dat ik moet volhouden. Dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Ondertussen (ben nu 34 weken) wen ik steeds meer aan het idee, dus wie weet komt het gewoon helemaal goed.

Succes met de keuze!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 okt 2009 12:13

gewoon proberen de bv, wil het niet dan niet wil het wel is het mooi meegenomen toch :!:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2009 12:29

Bij de oudste had ik na 3x geven al kloven en dat doet ontzettend zeer. Na 2 dagen dronk ze amper en ik vond het geven een allerverschrikking. Dus toen werd de keuze ziekenhuis voor alle 2 of wat nog erger was vlgs de kraamhulp flesvoeding. Nu die keus had ik gauw gemaakt, Flesvoeding.
Bij nr 2 kletsten ze me om van ooooo het is het beste voor je kind en al dat gezanik, dus begon ik maar weer en het deed weeer zeer. Dus na 1 dag fles en dan voel je je eigen schuldig tov kraamhulp.
want die was eenenal bv.
Nu heb ik zo iets, wil je het nog een x proberen moet je het nu doen want het is misschien je laatste kans.
Het nadeel is dat je overal moet voeden en sommige mensen hangen zowat er bovenop alsof ze zelf een slokske willen. En de fles is ook wel even makkelijk uit te besteden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2009 12:42

Het schijnt wel normaal te zijn om eerst kloven te hebben. Je borsten moeten nu eenmaal ook aan dat geweld wennen. Ik heb zelf de eerste weken last gehad, Hugo had nl. ook spruw en ik daardoor ook. Na 3 weken was het over en hij dronk goed. Uiteindelijk vond ik het heel jammer dat ik moest stoppen met 3/4 maanden. Toen merkte ik dat hij er niet meer genoeg aan had en ben ik overgegaan op fv. Ik kijk er nu eigenlijk al weer naar uit om bv te geven, alleen dat gelek s'nachts staat mij een beetje tegen :wink:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 okt 2009 12:50

Oei ja, dat is heel vervelend.....
Ik heb ook borstvoeding gegeven, maar na een maand was ik het zo zat dat ik wilde stoppen. Ik had het idee dat ik melk te veel had en mijn dochter verslikte zich constant en steeds weer borstontstekingen, omdat ze niet goed leegdronk. Daarom had ik dit gemeld bij het consultatiebureau, omdat ze daar lactatiekundigen hadden, maar het enige wat ze zeiden is volhouden, het is zoveel beter!!!
Uiteindelijk zelf naar een lactatiekundige gestapt en die heeft ze zoveel bijgebracht dat ik het uiteindelijk 7 maanden heb volgehouden.

Nu wil ik weer borstvoeding gaan geven, maar heb wel besloten niet koste wat het kost door te gaan met proberen.......en weer bijbehorende borstontstekingen.
Succes iedereen met de keuze. Doe vooral waar je zelf achterstaat en laat je niet overreden door een ander.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2009 13:11

't Is voor mijzelf (voorlopig) niet aan de orde, maar ik kan me soms zo ergeren aan de druk die op vrouwen wordt gelegd om vooral borstvoeding te geven. Er wordt gewoonweg een schuldgevoel aangepraat. En dan die opmerkingen als een kindje lekker groeit 'Ja, met eigen voer!', alsof dat je eigen kunnen is (dat het überhaupt lukt) en ook overigens vind ik dat helemaal niet respectvol klinken. Borstvoeding kan best beter zijn, maar aan de andere kant wil het krijgen van flesvoeding zeker niet zeggen dat je *dus* zwakker/allergisch/etc bent - daar ben ik zelf een voorbeeld van 8). Er zijn genoeg (geldige) redenen te bedenken waarom je niet of slechts kort borstvoeding zou geven, laat dat inderdaad aan ieders eigen keuze over. Mij persoonlijk lijkt het ook hélemaal niks, ik krijg er altijd melkkoe-associaties bij ( :oops:) en als je dan weer gaat werken dat gedoe met kolven lijkt me al helemaal afschuwelijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2009 13:14

Kolven op het werk is ook niet altijd handig, al moet ik zeggen dat mijn werkgever alle aanpassingen heeft gedaan die daarvoor nodig zijn. De hele bvlobby hoeft voor mij ook niet, al had ik niet van te voren gedacht dat ik het zo gezellig zou vinden. De band die je dan krijgt met je kind is heel bijzonder. Ik merkte dat ik wat meer afstand van hem kon nemen toen de bv gestopt was, krijg je toch weer meer je eigen lichaam terug.

( de opmerking ... 'met eigen voer'heb ik nog nooit gehoord, moet zeggen dat ik het een beetje banale opmerking vind)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2009 13:16

ajl schreef:( de opmerking ... 'met eigen voer'heb ik nog nooit gehoord, moet zeggen dat ik het een beetje banale opmerking vind)
Dat laatste vind ik dus ook en de persoon die ik deze uitdrukking hoorde bezigen is verder helemaal geen banaal type, dus ik vond het nogal opmerkelijk deze opmerking te horen, maar goed.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 okt 2009 14:04

Ik heb inmiddels ervaring met zowel bv als fv, en ben er inmiddels wel achter dat ik bv vele malen handiger vind. Waardeloos, al dat gesjouw met bakjes poeder en flesjes water. En bovendien dat 'vastzitten' aan die voedingstijden.. ik vind het echt niet fijn, en hoop van harte dat als het straks beter gaat met de kleine meid de bv alsnog wil lukken (ik kolf nog steeds om de boel op gang te houden).
Oh ja, ik vind die flesvoeding trouwens ook errug duur :shock:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2009 14:49

Hahaha, duur is het zeker! Ik denk dat Michael toch wel aan de 10 euro per week zat qua poeder. Ik denk dat ik bv ook handiger vindt, als het allemaal vlotjes loopt dan. Maar mijn buurvrouw bijvoorbeeld tobt 3 maanden na de bevalling nog dagelijks met de bv... :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2009 14:59

Het is inderdaad goedkoper, maar echt makkelijker is het ook niet. Ook met bv moet je rekening houden met de tijden. Langer dan 3/4 uur mag er ook niet tussen de voedingen zitten. Wat ik wel een voordeel vind, is dat de poep van bv minder stinkt dan fv. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2009 15:02

Zo zie je maar weer het zowel voor als nadelen (bv en fv).

Mijn moeder is kraamverzorgster en merkt ook wel dat het niet voor iedereen weg is gelegd (de bv dan he). Het schijnt wel heel belangrijk te zijn dat je een goede start moet hebben met bv. Maar ook dat is per persoon ook heel verschillend.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2009 15:07

ajl schreef:Het is inderdaad goedkoper, maar echt makkelijker is het ook niet. Ook met bv moet je rekening houden met de tijden. Langer dan 3/4 uur mag er ook niet tussen de voedingen zitten. Wat ik wel een voordeel vind, is dat de poep van bv minder stinkt dan fv. :wink:

Maar je hebt het wel altijd bij je he, dat bedoelt Haai misschien met makkelijker. Ik vond het altijd een crime om een dag met Michael weg te zijn toen hij nog helemaal fv was. Dan moet je dus in restaurants etc gaan vragen om vers gekookt water (want als je thuis kookt is het al koud voordat hij het drinkt en dan wil hij het niet etc etc ;)). En hoe vaak ik wel niet poeder weg heb moeten gooien omdat ik was vergeten hoeveel schepjes in er in had gedaan :) Maar ik zeg ook helemaal niet dat bv makkelijk is hoor, laat ik dat even voorop stellen ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2009 15:31

Flesje mee, helemaal geen bezwaar hoor, je hebt van die handige bakjes en evt neem je een thermoskan met gekookt water en wat zit je dan te piepen. Nee overal dat kind gaan zitten voeden, heerlijk hoor met iedereen boven je lijf.....

Terug naar “Archief”