Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Bumba » 06 okt 2009 09:09

Met blaasontsteking heb je toch ook een branderig gevoel bij het plassen? Ik heb ook een periode gehad dat ik heel vaak naar de wc moest om te plassen, terwijl ik er net vandaan kwam. Ik had geen last van een branderig gevoel dus kon het geen blaasontsteking zijn, zei mijn huisarts.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 okt 2009 09:16

Dat kan wel, blaasonsteking zonder branderig gevoel. Zelf heb ik het eens gehad met verschrikkelijke rugpijn en dat was dus ook blaasonsteking.
Pol. je kunt uit voorzorg ook 1000mg vitamine C slikken op een dag, schrijft hier de verloskundige voor bij verdenking van blaasontsteking.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 09:22

Ik he tijdens mijn vorige zwangerschap ook een blaasontsteking gehad, maar de klachten zijn door de zwangerschap anders. Een branderig gevoel tijdens het plassen heb je vaak niet, maar je moet vaker plassen en ook meer harde buiken kunnen een aanwijzing zijn van blaasontsteking. Gewoon een plasje wegbrengen en de uitslag heb je gelijk. Als je een blaasontsteking hebt, mag je gewoon AB gebruiken, wordt zelfs aangeraden ivm mogelijk vroeggeboortes die kunnen ontstaan door een blaastonsteking.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 09:25

Ik weet niet of je Cranberry sap mag als je zwanger bent maar is erg goed voor je blaas!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 09:28

De sap mag wel, maar de pillen met cranberry's mag niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 09:30

Wij gaven het elke dag aan de mensen in het verpleegtehuis en de blaasontstekingen werden aanzienlijk minder en het is nog gezond ook :wink:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 okt 2009 11:48

Ik heb ook altijd blaasontsteking gehad in mijn zwangerschappen. Bij de laatste zwangerschap heb ik zelfs doorlopend antibiotica geslikt. Was de kuur op, kreeg ik het weer :? Bij mij heeft het bij de eerste geleid tot een vroeggeboorte en bij de tweede was er een dreigende vroeggeboorte (29 weken) maar gelukkig hebben ze dat met medicijnen kunnen rekken. Toch altijd wel iets om in de gaten te houden, vind ik!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 okt 2009 12:23

Het is vandaag wel minder hoor, maar gisteravond zat ik om het kwartier op de wc, om gek van te worden!
Maar wel veel last van harde buiken, maar dat zegt nog helemaal niks.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 okt 2009 13:59

de pillen cranberry zijn veel beter, je moet veel meer glazen drinken om tot de inhoud van een pil te komen. (zowiso 2x daags 100ml)

ingrediënten pil:
Cranberry extract, cellulose, siliciumdioxide
Actieve stoffen per capsule: Cranberry extract (Vaccinium macrocarpon) 300 mg, vitamine C (ascobinezuur) 30 mg*.
* 50% Aanbevolen dagelijkse dosering.

ingrediënten sap:
750 ml puur bio cranberrysap.
Bevat geen toevoegingen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2009 14:01

die pillen mag je niet gebruiken tijdens een zwangerschap. Ik heb geen idee waarom, maar het staat in de gebruiksaanwijzing.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 14:50

kwebbel schreef:de pillen cranberry zijn veel beter, je moet veel meer glazen drinken om tot de inhoud van een pil te komen. (zowiso 2x daags 100ml)

ingrediënten pil:
Cranberry extract, cellulose, siliciumdioxide
Actieve stoffen per capsule: Cranberry extract (Vaccinium macrocarpon) 300 mg, vitamine C (ascobinezuur) 30 mg*.
* 50% Aanbevolen dagelijkse dosering.

ingrediënten sap:
750 ml puur bio cranberrysap.
Bevat geen toevoegingen

Klopt maar als je die niet mag gebruiken als je zwanger bent houdt het snel op :wink:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 06 okt 2009 14:56

we zijn gisteravond naar voorlichtingsavond geweest. daar kwam ook onderwerp blaasontsteking aan de orde, en daar werd gezegd dat je beter cranberry pillen kan nemen, omdat dat een afgepaste hoeveelheid is. met sap drinken moet je redelijk veel drinken om aan een hoeveelheid werkzame stof te komen.
:roll: dus weet ook niet, maar dat zeggen dus de vlaardingse verloskundigen :P
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 15:41

In het verpleegtehuis gaven wij die tabletjes en ook het drinken. Moeilijke is dat iedereen iets anders zegt.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 okt 2009 09:50

Ik moet af en toe ook echt elk kwartier naar t toilet, maar dat komt echt omdat mn baarmoeder zo op mn blaas drukt. Kheb ook een keer laten testen op blaasonsteking, maar dat was het toch niet. Khoor van de andere meiden op zwangerschapsgym dat ze er ook last van hebben, dus zal er wel bij horen.

Ben gister weer op controle geweest, de baby ligt iig goed, netjes met het hoofdje ingedaald in bekken. Het is echt een klein ukkie, ze schatten het 5,5 pond.. Mn bloeddruk was alleen behoorlijk hoog, dus moest rustig aan doen. Dinsdag weer terugkomen. Maar ik hou me nu wel rustig, want ik heb wel t idee dat ik alles in huis heb en alles er klaar voor is. Dus ben echt lekker beetje aan t vakantiehouden. Ik twijfel alleen nog best tussen borstvoeding of flesvoeding, lastige keuze is dat...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2009 10:16

O die voeding heb ik ook nog niet beslist hoor, dat zie ik tzt wel.
Maar ik hou sinds gisteren heel veel vocht vast.... .(weer iets anders) als ik sokken aanhebt, dan heb ik een hele rul daarboven hangen....

Terug naar “Archief”