Verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Verkering

Berichtdoor LeChat » 07 okt 2009 11:30

Ik denk ook niet dat sparen voor iedere student haalbaar is, maar als je bijv. recht hebt op een aanvullende beurs en je ouders dragen meer bij dan wat ze volgens de regeltjes zouden moeten bijdragen en je hebt een behoorlijke bijbaan naast je studie, dan kom je al een heel eind, althans dat is mijn ervaring. En ik had vanaf m'n tweede studiejaar een eigen autootje...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 11:44

Mijn vriend heeft geen beurs en lening meer, omdat hij al meer dan 6 jaar aan het studeren is.
Zijn studiekosten, kamerhuur, boeken, eten en reiskosten maken zijn salaris van 4 dagen werken gaat daar helemaal aan op. En als hij wat overhoudt, betaalt hij een lening af.
Dus het schiet echt niet op...
Ik zelf heb veel financiele pech gehad, begin nu net te sparen.
What goes around, comes around

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 okt 2009 11:58

waarom willen jullie in dure plaatsen wonen? Op Flakkee heb je voor 160.000 euro een prima koophuis met tuintje erbij. Binnen een uur ben je met het OV in Rotterdam, zeker als je in Oostflakkee gaat wonen. 't Is nog veel gezonder ook als in de Randstad.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 12:00

mijn man heeft ook weleens in plaatsen gewoond (buiten de randstad). Maar hij miste toch wel z'n vrienden/kennissen en fam. Wij hebben hier ontzettend fijne vrienden en kenissen van m'n man dat ik me ok bij hen heel erg me thuis voel. Het zijn net broers/zussen. Wij wonen hier prima (al hebben we niet een enorm mega groot huis). Maar wel vrienden en kennissen om ons heen.

ons huis(je) was 180.000. (hoekwoning)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2009 12:06

Mijn ma is ook vanuit Amersfoort naar Zeeland gekomen al haar familie en vrienden achter gelaten en toch zou ze voor geen goud terug willen
Hier in Zeeland heb je alle rust en ruimte en je zit centraal binnen 40 min sta je in Rotterdam en binnen 20 min in Antwerpen.
En je moet het zelf maken hoor en niet je familie,vrienden die kun je altijd opzoeken wij rijden ook vaak het land door maar dat heb ik er echt voor over.
En het grote voordeel GOEDKOOP wonen en vrij. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 12:08

Is zij alleen naar zeeland gegaan? Of omdat ze daar samen met haar man toen is gaan wonen en trouwen?

Ik denk dat het wel heel erg veel scheelt of je alleen of samen ergens iets gaat beginnen en iets moet opbouwen. Je hebt tenslotte elkaar.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 12:09

Mijn vriend studeert aan de universiteit in Leiden. In die buurt heb je niks goedkoops te kopen.
We moeten gewoon mazzel hebben en via via tegen iets particuliers aanlopen.
Ik moet ook zeggen dat mn vriend pas bij mij wil wonen en aan de belangrijke stap trouwen wil beginnen als hij zijn leven wat beter op orde heeft. Dat vind ik enerzijds onzin, anderzijds waardeer ik het omdat hij wel verantwoordelijkheidsgevoel toont hiermee.
Zijn leven vindt hij op orde als hij zijn studie op afzienbare tijd klaar heeft (dus al bezig is met zn eindscriptie) en een beter betaalde baan heeft...

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 12:10

Mijn familie woont allemaal in de omgeving Ede, en zijn familie in de omgeving Culemborg.
Ik heb nu al behoorlijk last van heimwee soms, laat staan als we een akelig eind weg wonen.
Nu moeten we al een uur en een kwartier heen en weer terug rijden elk weekend...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 okt 2009 12:27

Ik ben ook als Leidse student getrouwd, vorige week na 2,5 jaar huwelijk eindelijk mijn bul mogen ontvangen, maar zelfs in Leiden is het wel mogelijk om voor niet heel veel geld (je moet dan wel goed zoeken en misschien tevreden zijn met iets kleins) te huren (al is particulier huren natuurlijk wel een stukje duurder dan via de woningstichting). Woon jij trouwens ook in Leiden en willen jullie daar ook wonen?
Wel vervelend lijkt me als je zelf graag wilt trouwen en je vriend ook, maar dat hij eerst zijn situatie wat meer op orde wil hebben. Als jij fulltime werkt heb je toch een redelijk financieel stabiele basis voor een huwelijk lijkt mij.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 12:49

Ja dat vind ik ook wel een beetje. Maar ja, hij is eigenwijs ;)
Ik laat het naar hem toe helemaal los. Ik heb ervoor gezorgd dat ik ook een leuk leven heb buiten hem om, ik ben van 's ochtends vroeg tot 's avonds (te) laat in touw. Met vanalles, asielzoekers, paarden, vriendinnen...
Het moet echt vanuit hemzelf komen, als iets voor hem niet goed voelt, wil ik het ook niet. Ik weet dat dit niet op het vlak ligt van de liefde, maar meer op praktisch gebied.

Ik weet wel zeker dat hij uberhaupt met mij wil trouwen, dat wisten we eigenlijk al heel snel.
Mijn vriend vindt zelfs mijn zwarte kanten leuk, en toen we allebei depressief waren konden we echt veel van elkaar hebben. Ik heb nog nooit zo mezelf kunnen zijn bij iemand als bij hem!

(einde lofzang ;) )

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 okt 2009 15:18

Evelien schreef:Is zij alleen naar zeeland gegaan? Of omdat ze daar samen met haar man toen is gaan wonen en trouwen?

Ik denk dat het wel heel erg veel scheelt of je alleen of samen ergens iets gaat beginnen en iets moet opbouwen. Je hebt tenslotte elkaar.

Ik ben het niet met je eens. Door mijn trouwen ben ik aan de andere kant van het land gaan wonen, in het dorp waar mijn man is opgegroeid en zijn familie woont. Ik heb daar nooit kunnen aarden, zijn familie was best aardig hoor maar ik zou ze nooit uitkiezen als vrienden. De mensen daar waren veelal afkomstig uit grote families, dus hadden al genoeg aan en de vrienden die ze altijd al hadden. Daarbij komt nog es dat mijn man best op zichzelf is/was en geen behoefte had aan vrienden. Ik ben veel meer een gezelschapsmens, wat heb ik me daar vaak eenzaam gevoeld.

2 jaar geleden hebben we de stap genomen (zoals velen weten) om heel ergens anders te gaan wonen en daar nog geen seconde spijt van gehad. Nu merkten we ook dat we voor de familie niet zoveel betekenden want we horen weinig tot nix van hen, zelfs niet toen mijn man van het voorjaar 2 x geopereerd is. Gelukkig was hier het meeleven groot en voelen we ons hier prima opgenomen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 15:39

Tuurlijk hoeft dat niet altijd zo te zijn.

Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik nergens kon aarden in m'n eentje. Ik me enorm eenzaam heb gevoelt en heimwee had naar huis.

Nu we samen zijn heb ik daar minder last van. Al mis ik ontzettend mijn ouders. Gewoon dat even aan wippen (wat ik voorheen weleens deed). Dat mis ik gewoon.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 okt 2009 16:03

Ik begrijp best dat de huizen in zeeland, groningen enzo goedkoper zijn. Ik wil alleen inderdaad perse in de randstad wonen, het liefst in het centrum van Amsterdam, maar daar krijg ik mijn man niet mee naar toe en dat is waarschijnlijk echt niet te betalen. Maar ik vind het prettig om alles dichtbij te hebben en veel mensen om me heen te hebben.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 okt 2009 16:22

Ik krijg geen aanvullende beurs, mijn ouders vullen die deels aan.. Maar ik heb inderdaad gewoon een leuke bijbaan en leef zuinig. Mn vriend heeft ook geen aanvullende beurs, maar die woont nog thuis, dat scheelt iets in de kosten.
Ik ben ook student in leiden, maar desnoods gaan we, zoals ik al eerder zei, maar een tijdje in rotterdam wonen.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 okt 2009 17:45

Mijn ouders zijn met hun trouwen ook in Zeeland gaan wonen (vanuit omgeving Haarlem) omdat hier de huizen toen goedkoper waren... Ze hebben dat toen ook gedaan omdat er een zus van mijn moeder dicht bij woonde.. Maar toen ze hier eenmaal woonde ging mijn tante helemaal terug verhuizen naar Den Helder.. Dus waren ze helemaal alleen... Ze hebben het echt zwaar gehad! Vooral mijn moeder omdat mijn vader vaak savonds moest werken, thuis zat met de 3 kleine kinderen en dus ook bijna niks geen contacten op kon doen. (+ zo arm als een kerkrat) Gelijdelijk is de hele kant van mijn vader naar Zeeland gekomen al hebben we maar met 1 tante contact.... Ze zouden nu echt niet meer terug willen...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”