hettys schreef:For example, if most of the radioactive decay implied by fission tracks or quantities of daughter products occurred over the year of the Flood, the amount of heat generated may have been sufficient to vaporize all the waters of the oceans and melt portions of the earth's crust, given present conditions. (Vardiman 2000:

Ik weet wel dat ze dat zeggen, je moet alleen de bronnen er bij hebben

Ik weet ook dat de oplossing er nog niet is. Onderzoek is nog volop aan de gang, dat zag ik Creation Matters van afgelopen week. Daarom kan ik hier ook nog geen juist woord over zeggen.
hettys schreef:Nee. argumenten voor de ouderdom van de aarde zijn wel iets diverser dan dat. Wat je ongetwijfeld wel weet.
Goed lezen hettys, jij had het over de manier waarop ze het eerst dateerden, dat er niets is veranderd met de komst van radiometrie. Daarom had ik het over hoe ze het toen deden, op basis van cirkelredenering. Ik heb helemaal niet gezegd dat dat een argument voor de ouderdom van de aarde was. Daar heb ik het al helemaal niet over gehad. We mogen het eigenlijk niet hebben over argumenten voor een oude aarde, het gaat namelijk om het scheppingsmodel.
hettys schreef:Wie serieus de ouderdom van de aarde wil onderzoeken begint niet met RATE. Die begint bij het verschil tussen gletcherdalen en rivierdalen. Dingen waar creationisten angstvallig over zwijgen.
fossiel koraal idem. Geen creationist die daarover wil nadenken. dat is allemaal veel te moeilijk.
Denk je dat nou echt hettys? Ga eens even op internet kijken, ga eens kijken hoe het eiland Hawaii gevormd is? Door een vulkaan nietwaar? Hoe lang doet een vulkaan erover om een eiland te creeëren. Zo een klein beetje geholpen, de rest moet je zelf doen hoor
hettys schreef:Ik verdiep me nu al jaren in het scheppingsmodel. En ik weet dat de vorming van Hawaii geen creationistisch onderwerp is, noch het verschil tussen rivier en gletcherdalen, noch fossiel koraal.
Dus wat jij zegt is m.i. gewoon niet waar.
Dan heb je wel het verkeerde scheppingsmodel te pakken, van de hindoes misschien? Maar niet het scheppingsmodel wat ik bedoel. Want die heeft het over al de onderwerpen die jij aandraagt. Hoeveel boeken heb je gelezen over het scheppingsmodel waar creationisten waarde aan hechten?
hettys schreef:In de zondvloedgeologie komen de punten die ik noemde niet voor. Integendeel. Men probeert me wijs te maken dat aardlagen hydrologisch zijn gesorteerd, wat je reinste onzin is. Zondvloedgeologie is op alle punten verworpen.
Genieten hettys, waar heb je de laatste zin vandaan? Ga op onderzoek uit en kom tot de conclusie dat deze vloedgeologie werkelijkheid is.
hettys schreef:Dan lees je niet goed.
Inderdaad niet, wijs me nog meer aan Hettys, ik zie het niet. Gaat heel veel over het klimaat in het verleden, maar daar kan ik geen argument over de ouderdom van de aarde uithalen. Noem er eens een paar.
hettys schreef:Wie creationist wil zijn moet de HELE gangbare geologie verwerpen. één piepklein stukje van de wereld, namelijk Drenthe, levert al meer argumenten voor een oude aarde dan ik ooit van een jonge aarde heb gelezen.
Drenthe is van de laatste ijstijd, wat zichtbaar is althans. Of ben je in de grond geweest en staat er dan een bordje bij: "Ik ben bewijs voor oude aarde."

Dat de gangbare wetenschappers spreken over Carboon Trias etc. is nog geen argument voor een oude aarde. Dat is een bewijs van interpretatie van de gegevens.

. Verder is het zo dat wat jij niet gelezen hebt dat dat niet hoeft te betekenen dat het er niet is.
Gen. 1:1 --> "In den beginne schiep God de hemel en de aarde."